Afbryde netforbindelse til pc når røret lø~
Fra : Plop

Dato : 05-02-05 10:47

Hej
Ja det kan godt være det lyder lidt kryptisk men jeg kunne tænke mig at
netforbindelsen til husets pc'er forsvinder når røret løftes på telefonen,
sådan at min telsome ip telefoni fungere optimalt også når konen tager
telefonen!!! )

Er der mon een der ligger inde med en tegning eller måske boksen kan købes
et eller andet sted.

Fredsommeligst
Per

Fra : Ole Stigaard

Dato : 05-02-05 11:30

On Sat, 5 Feb 2005 10:46:57 +0100, Plop <plopboll@it.dk> wrote:

> [...]
> telefonen!!! )
>
> Er der mon een der ligger inde med en tegning eller måske boksen kan

Du kunne sætte en lille pc med linux og lidt traficshaper software til at
styre. På den måde vil du kunne definere at SIP trafik skal have maksimal
båndbredde til rådighed og når der ikke er trafik til telefonen, vil al
anden trafik kunne boltre sig.
Men prøv at spørge i dk.edb.netvaerk, som jeg har sat FUT til. Der har der
flere gange været omtalt løsninger på at styre forskellige trafikformer

Mvh Ole

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : Plop

Dato : 05-02-05 12:56

Ole Stigaard wrote:

> [...]
> Men prøv at spørge i dk.edb.netvaerk, som jeg har sat FUT til. Der
> har der flere gange været omtalt løsninger på at styre forskellige

Hej Ole
Det vil bare forøge min strømregning at have en pc til at styre nettet hele
tiden.....
Jeg havde mere tænkt mig en anordning som trigges af den 8v dc som ligger på
tlf nettet når røret løftes der ligger 48 v ac i hvilestilling og 120 ac når
telefonen ringer.
dette vil for mig at se være både smart og meget simpel !!
Per

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-02-05 18:08

"Plop" <plopboll@it.dk> skrev

> [...]

når
> telefonen ringer.
> dette vil for mig at se være både smart og meget simpel !!

Spørg i elektronikgruppen, hvordan du detekterer på de forskellige
spændinger. Så montere du bare en almindelig 5 ports switch, hvor din(e) PC
er tilsluttet , og med et relæ afbryder du strømmen til denne switch. Evt
kan du jo også bruge ringespændingen til at trigge dette relæ på een eller
anden måde.

At afbryde spændingen til en almindelig switch er nok det mest simple og kan
ikke skade hverken pc eller netkort på nogen måde.

Claus

Fra : Calle.

Dato : 05-02-05 11:43

Plop wrote:
> [...]
> konen tager telefonen!!! )
>
> Er der mon een der ligger inde med en tegning eller måske boksen kan

Det er nok ikke smart at afbryde helt. Så kan du jo risikere at den afbrød
midt i download af en større fil ;-( Find hellere noget der sænker
hastigheden til et minimun, så der stadig er liv i forbindelsen.
Evt. for en hurtigere ADSL forbindelse

--
Calle.

Fra : Plop

Dato : 05-02-05 12:52

Calle. wrote:

> [...]
> sænker hastigheden til et minimun, så der stadig er liv i
> forbindelsen. Evt. for en hurtigere ADSL forbindelse

Det vil ikke være noget problem her i huset og det kan jo også løses med et
download program som kan genoptage efter afbrud!

Per

Fra : Henning Wangerin

Dato : 05-02-05 20:14

On Sat, 05 Feb 2005 10:46:57 +0100, Plop wrote:

> [...]
> netforbindelsen til husets pc'er forsvinder når røret løftes på
> telefonen, sådan at min telsome ip telefoni fungere optimalt også når

Jeg er ikke sikker på at det er nødvendigt!

Jeg sad forleden og downloaded en linux-iso da telefonen ringede, men der
var ikke noget problem med samtalen.

Ifølge Traffic Graphen på min m0n0wall var der en indgående trafik på
lidt under 600kbps på en 512/512 sonofon FWA forbindelse, så den må da
siges at være fyldt særdeles godt op!