JavaScript. void ?
Fra : Jensen

Dato : 04-02-05 12:52

Håber at det er den rigtige NG.
Problem: Når jeg klikker på en link til en asp-fil, så sker der ikke noget.
Jeg kan heller ikke åbne videofilm på en fjernundervisningsplatform.
Hvorfor ikke?

Mvh Erling Jensen

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-02-05 13:18

Jensen explained on 04-02-2005 :
> Håber at det er den rigtige NG.
> Problem: Når jeg klikker på en link til en asp-fil, så sker der ikke noget.
> Jeg kan heller ikke åbne videofilm på en fjernundervisningsplatform.
> Hvorfor ikke?

Kan du ikke lige give os et link til siden ?
Det er ikke let at svare på uden at have set siden.

--
Benny

Fra : Jensen

Dato : 04-02-05 22:16

Tak for hurtigt svar - jeg kan desværre ikke give mit logon til
undevisningsplatformen - men det er det samme med f.eks. denne:
http://www.startour.dk/travel/city/city_881_113.asp, hvor jeg gerne vil se
et foto.
Erling

Fra : Benny Nissen

Dato : 05-02-05 10:27

Jensen explained :
> Tak for hurtigt svar - jeg kan desværre ikke give mit logon til
> undevisningsplatformen - men det er det samme med f.eks. denne:
> [...]

Det kunne tyde på du har en popup-stopper installeret. Jeg kan fint
åbne billederne fra den side, men de åbner i et popup-vindue, og det
kan være derfor din maskine blokerer for det.

--
Benny

Fra : Jensen

Dato : 05-02-05 12:56

Jeg har tjekket at popup-stopperen er slået fra i browseren. Men den vil
stadig ikke. Hvis jeg peger på en link til et foto på den der rejse-side så
sker der stadig ikke noget. Forneden til venstre kan jeg se at der står:
javascriptenMapWin();
Kan det være noget med en javamaskine der er forkert?
Jeg kører Win XP Pro SP2.

mvh Erling

Fra : Benny Nissen

Dato : 05-02-05 19:43

Jensen brought next idea :
> [...]
> sker der stadig ikke noget. Forneden til venstre kan jeg se at der står:

Har du ikke andre popup-stoppere installeret ? Norton eller lign. ?

> Kan det være noget med en javamaskine der er forkert?

Nej, et har ikke noget med Java at gøre, men javascript, som kun har de
4 bogstaver til fælles med java.

> Jeg kører Win XP Pro SP2.

Også her, og der virker det fint.

--
Benny

Fra : Dj Uncas

Dato : 06-02-05 13:53

Hvilken browser bruger du? Det kan være det er noget kode der f.eks. kun
virker i IE, eller at din browser bare ikke understøtter javascript. En
tredje mulighed er, hvis din browser understøtter js, at du har slået det
fra i browserens indstillinger.

Fra : Jensen

Dato : 06-02-05 20:04

Hej begge svarere.
Jeg bruger IE 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_rtm
Jeg har ikke Norton med AVG, og der kan jeg ikke se noget om pop-up.
Jeg har prøvet at kikke i Funktioner - Indstillinger - Avanceret og kan ikke
finde noget der ligner indstillinger om dette.
Jeg har endog prøvet at reinstallere XP Pro, men det vil den ikke idet den
siger at "mit styresystem er nyere end den installerede" fra CD'en. Det må
være fordi jeg har downloadet SP2.

Jeg er virkelig på den, idet det er svært at følge et
fjernundervisningskursus, når jeg ikke kan se instruktionsvideoerne.
mvh Erling

Fra : Dj Uncas

Dato : 06-02-05 23:02

> Jeg er virkelig på den, idet det er svært at følge et
> fjernundervisningskursus, når jeg ikke kan se instruktionsvideoerne.
> mvh Erling

Du kan jo evt. prøve en anden browser og se om det er der fejlen ligger.
Prøv f.eks. Firefox (www.getfirefox.com) eller Safari(www.apple.com/safari).