Knap i et movieklip skal gå til en bestemt~
Fra : "Thomas Jensen"

Dato : 21-05-01 14:11

Hvordan får jeg en knap i et movieclip til at gå til en bestemt label i
Scene 1??
Jeg har kun en scene.
Movieclippet er også placeret i Scene 1.

Jeg har prøvet med følgende action tilknyttet knappen:

on (release) {
   gotoAndPlay ("Scene 1", "OmMMD");
}

OmmMMD er det labelnavn i Scene 1 som den skal gå til.

Hjælp!!!

--
Posted from cust-mail1.arrowhead.dk [62.61.131.5]

Fra : Michael Peo

Dato : 21-05-01 14:42

Hvis din knap ligger inde i et MC, så skal du huske at gå et niveau op - op
til hovedtidslinien hvori din frame med label er placeret.:
on (release) {
tellTarget ("../") {
gotoAndPlay ("OmMMD");
}
}

.../ = et niveau op

Dette var den relative sti til den tidslinie du ønsker at refferere til, den
absolutte ville hedde:
on (release) {
tellTarget ("/") {
gotoAndPlay ("OmMMD");
}
}

eller
on (release) {
tellTarget ("_level0") {
gotoAndPlay ("OmMMD");
}
}

Du skal ikke tænke så meget på scenerne og deres navne. Det der er det
vigtige er, at du refferere korrekt.

/peo
peo@bandage.dk
www.bandage.dk