ESC K7S5A pro og Win XP.
Fra : Tage

Dato : 04-02-05 12:24

Hej.

jeg får følgende fejlmelding under installation af XP:

Fejl <0> opstået i linie 1773 i d:\xpsprtm\base\boot\setup\arcdisp.c

er der nogen der kan hjælpe ?

v/h
Tage.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-02-05 12:39

Tage wrote:

> er der nogen der kan hjælpe ?

Fortæl lidt mere...

Fra : Tage

Dato : 04-02-05 14:29

Hej igen.

Når installationen starter fra cd-rom drev, indersøger den først hardvare og
så fremkommer fejlen som beskrevet.
En genstart af installation giver samme fejl.
På min anden maskine med et k7n2 bundkort og samme harddisk virker
installitionen.
Installation af gammel win 98 giver ingen problemer.
Hardisken har gennemgået fdisk og formatering, er en seagate på 120 Gbyte.

v/h
Tage.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-02-05 14:49

Tage wrote:

> v/h
> Tage.

God, systematisk fejlfinding

Dit bundkort er tilsyneladende ikke glad for XP. Men det virker fint
med 2000, kan jeg tilføje

Fra : Tage

Dato : 04-02-05 19:45

Har givet min knægt en ny hardisk og XP i julegave,
og så virker det ikke.
AMI Bios opdateret 01\20\2003.
Håber nogen kan hjælpe.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-02-05 20:19

Tage wrote:

> Har givet min knægt en ny hardisk og XP i julegave,
> og så virker det ikke.

Nye bundkort er ikke dyre

Anvender han SDR SD-RAM eller DDR SD-RAM ?

Fra : Tage

Dato : 05-02-05 20:59

Hej Alle.

Problemet er nu løst.

Med Kingston ram type kvr266x64c25\512 i slot DDR1 er der fejl.

Med Kingston ram khx2700\512 hyperx i slot DDR 1
er der INGEN fejl.

Med Kingston ram type kvr266x64c25\512 i slot DDR2
er INGEN fejl.

Altså mener jeg at der må være en fejl som kun opstår
med XP da maskinen har kørt fint med Win 98.

Maskinen kører nu med ram i slot DDR 2 uden fejl.

Måske en bios opdatering kan løse problemet mår en
ram udvidelse kommer på tale.

v/h
Tage.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 00:56

Tage wrote:

> Altså mener jeg at der må være en fejl som kun opstår
> med XP da maskinen har kørt fint med Win 98.

XP stiller højere krav til hardwaren end 98 gør.