Trådløs dect telefon med udgang til "løst ~
Fra : anders majland

Dato : 03-02-05 21:22

Ja et "skørt" ønske - men min printer/fax stør pt 20 meter fra et tlf stik,
og det er ikke lige til at trække et skjult kabel frem til den. Jeg har i
forvejen trådløse dect telefoner i huset, så tanken var at man måske kunne
få en adapter så jeg kunne tilslutte faxen til dect base stationen.

Jeg mener at jeg har set en hos www.conrad.com men den kostede vist 1000kr -
en til det halve ville være rart, det skulle gerne være billigere end at
købe en fax mere og dect telefoner er jo raslet ned i pris

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Sørensen

Dato : 04-02-05 09:29

"anders skrev

> [...]
> 1000kr - en til det halve ville være rart, det skulle gerne være billigere
> end at købe en fax mere og dect telefoner er jo raslet ned i pris

TDC kan opsætte et stik for 5-600 kr så spare du også på strømforbruget.(til
DECT-udstyr)

vh.
Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 04-02-05 10:30

> TDC kan opsætte et stik for 5-600 kr så spare du også på
> strømforbruget.(til DECT-udstyr)

Det kan de ikke gøre med skjult kabelføring - det er ad nærmeste vej ...

Jeg har ISDN og i princippet er det jo bare at trække et kabel fra NTab
boksen til fax'en. Jeg har endda gamle analoge udtag lige ved faxen. Jeg har
bare ikke mulighed for at koble de gamle kabler på NTab boksen uden at de
kommer til at sidde synligt

Jeg har alligevel DECT basen kørende. Vi har vist 5 DECT/GAP telefoner i
brug for tiden og dem kan vi ikke undvære. Når man først har været vant til
trådløse telefoner tror jeg ikke man kan vende sig til begrænsningen af en
ledning igen ... Den nyeste telefon er bare et dect/gap headsæt. Den er ikke
større tungere end typiske bluetooth headsæt til mobiltelefoner. Min er bare
til DECT og der er dækning i hele huset og hele haven - selvom rækkevidden
ikke er helt så god som på nogle af de gamle handsæt.

Anders Majland

Fra : Allan

Dato : 06-02-05 23:21

Hejsa,

Jeg er helt enig i din mening om trådløse telefoner og dect.
Kan du fortælle mig hvilket trødløst headset du har til dect.
Og er du tilfreds med det.

Bruger B&Os dect telefoneer, men lod mig for nylig friste til at købe en
TopCom til 169,- i A-Z bare for at prøve. Elendig kvalitet men virker fint
som telefon. Måske skal man købe en billig dect telefon og lodde en ledning
på højttaleren ti modem. Virker så desværre ikke automatisk

mvh

Allan

meddelelse news:4203409b$0$29849$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : anders majland

Dato : 07-02-05 09:57

> Kan du fortælle mig hvilket trødløst headset du har til dect.
> Og er du tilfreds med det.

TopCom Butler 300 Dect - er vist det fulde navn. TDC butikkerne har den, men
den kan fåes lidt billigere postordre eller på ebay.

> Bruger B&Os dect telefoneer, men lod mig for nylig friste til at købe en
> TopCom til 169,- i A-Z bare for at prøve. Elendig kvalitet men virker
> fint som telefon.

Lyden er ikke specielt god, og det er lidt noget billig plastik - Men
nærmeste konkurrent koster 4-5 gange så meget .... Min ascom dect telefoner
kan ikke tage et headsæt (med ledning) så jeg har kigget på selvstændige
dect telefoner. Jeg har også en Audioline MiniDect 5000 - Den anvender samme
type headsæt som f.eks nokia 3310. Selve telefonen er meget lille og har
ikke egen mikrofon eller højttaler.

> Måske skal man købe en billig dect telefon og lodde en ledning på
> højttaleren ti modem. Virker så desværre ikke automatisk

Jeg tror ikke signalniveauerne passer ... Men en gammel analog kobling - i
ved dem hvor man sætter telefonrøret ned i en adapter kunne nok bringes til
at virke ... Men det er nok nemmere bare at købe en billig fax ...

/A