phpmyadmin og virtualhost
Fra : Stig Sørensen

Dato : 03-02-05 19:18

Hej.

Jeg har installeret Apache, Php4, mySQL og phpmyadmin på min Debian
maskine.

Med ingen virtualhost's i httpd.conf kan jeg fint tilgå phpmyadmin ved at
skrive localhost/phpmyadmin i adresselinjen (standard, /var/www/phpmyadmin
-> /usr/share/phpmyadmin).

Men med en virtualhost duer det ikke længere - den siger jeg ikke har
adgang, hvad har jeg glemt?

<VirtualHost localhost>
DocumentRoot /home/stig/public_html
</VirtualHost>

Her i min virtualhost i httpd.conf .
Jeg har i public_html lavet et symlink til /usr/share/phpmyadmin (ligesom
der også er i /var/www)

Jeg mangler vel at skrive noget i /etc/phpmyadmin/apache.conf filen - men
hvad?

$ cat /etc/phpmyadmin/apache.conf

<Directory /usr/share/phpmyadmin/>

AllowOverride All

<IfModule mod_suphp.c>
# Disable suPHP for security reasons
suPHP_Engine off
</IfModule>

</Directory>

<Directory /var/www/phpmyadmin/>

AllowOverride All

<IfModule mod_suphp.c>
# Disable suPHP for security reasons
suPHP_Engine off
</IfModule>

</Directory>

Jeg har prøvet med at tilføje:

<Directory /home/stig/public_html/phpmyadmin/>
AllowOverride All
</Directory>

Men det virker heller ikke.
Hvad mangler jeg?