Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
1 million
Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 17:49

Hvor meget kan man forvente at få i afkast af en million kroner, hvis den er
investeret konservativ for at minimerer risikoen?

Det må gerne være lidt mere risikofyldt end bare at sætte dem ind på
bankbogen til 0,25%.

mvh

Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-02-05 19:59

Den 03-02-05 17.48 skrev Popeye følgende:
> Hvor meget kan man forvente at få i afkast af en million kroner, hvis den er
> investeret konservativ for at minimerer risikoen?

Jeg er også interesseret i forslag.

> Det må gerne være lidt mere risikofyldt end bare at sætte dem ind på
> bankbogen til 0,25%.

Du kan faktisk komme op over 2% på almindeligt indskud. Men de gode
renter findes typisk i små banker, og der ville jeg ikke turde investere
mere end der garanteres, hvis banken går konkurs.

Hvis jeg ikke husker helt galt er grænsen for almindeligt indskud på
300.000 kroner, så hvis du vil minimere risikoen, skal du finde 3-4
forskellige banker at sætte pengene ind i.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Knud Thomsen

Dato : 03-02-05 22:12

F.eks. ved at købe obligationer (med en løbetid svarende til din
tidshorisont). Det vil give 2-5 %

Knud

Fra : Jan

Dato : 05-02-05 12:11

Hej

Jeg ville lave et depot også købe nogle bankinvest
Højrentelande de koster pt lige omkring 98,3 de garantere et udbytte på
minimum 7 kr pr aktie så i dit tilfælde ville du kunne tjene minimum 70000
kr men du kan jo selv læsse dig til resten på deres hjemme side

www. bankinvest.dk
Mvh Fiaskoen

Fra : Devilicious

Dato : 06-02-05 11:18

"Jan" <fiaskoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> minimum 7 kr pr aktie så i dit tilfælde ville du kunne tjene minimum 70000
> kr men du kan jo selv læsse dig til resten på deres hjemme side

Kære Jan

Når du skriver "Tjene 70.000 kr" - mener du så, at han nødvendigvis efter ét
år minimum har 1 mio. + 70.000 kr.? (Minus kurtage)

MK

Fra : Jan

Dato : 06-02-05 17:18

Hej

Ja det har han og da bankinvest ind til nu har udbetalt minimum 7 kr pr
aktie og max de har udbetalt ligger på 17 kr så der er da mulighed for at
tjene lidt ja og det med kurtage komme jo an på hvilken bank eller
børsmælger man vælger
Mvh
Jan

Fra : Devilicious

Dato : 06-02-05 20:15

> Ja det har han og da bankinvest ind til nu har udbetalt minimum 7 kr pr
> aktie og max de har udbetalt ligger på 17 kr

Bankinvest skriver ganske rigtigt, at minimumsudlodningen er 7 kr. Men
forklar mig lige, hvordan han kan være sikker på at have 1 mio plus 70.000
kr. efter et år, hvis foreningens afkast er mindre end 7 kr. pr.
investeringsbevis?

(når jeg skriver sådan her, er det naturligvis fordi jeg synes det lyder som
om du lover ham 7 kr. i afkast pr. andel, og ikke blot 7 kr. i udbytte pr.
andel).

MK

Fra : Jan

Dato : 07-02-05 17:24

Hej

Tja hvis du ellers har læst det hele har du også læst at i de år hvor
afkastet ikke når op på de 7 kr tager de af egen kapitalen og derfor giver
de 7 kr i udbytte alligevel

Mvh Jan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-02-05 18:17

Den 07-02-05 17.23 skrev Jan følgende:

> Tja hvis du ellers har læst det hele har du også læst at i de år hvor
> afkastet ikke når op på de 7 kr tager de af egen kapitalen og derfor giver
> de 7 kr i udbytte alligevel

Mon ikke Devilicious netop /har/ læst det hele. Læg mærke til, at
Devilicious netop påpeger forskellen på afkast og udbytte. Hvis man
giver mere i udbytte end afkastet, vil kursen typisk falde med et
tilsvarende beløb - medmindre julemanden har været på spil.

Fra : Devilicious

Dato : 07-02-05 21:53

> [...]
> mere i udbytte end afkastet, vil kursen typisk falde med et tilsvarende
> beløb - medmindre julemanden har været på spil.

Tak Kim, jeg var ved at løbe tør for pædagogisk tålmodighed :)

MK