Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Momsregistrering
Fra : Filip

Dato : 03-02-05 11:24

Hej

Hvor stor omsætning skal man have for at kunne blive momsregistreret???

Filip

Fra : Torben Frandsen

Dato : 03-02-05 11:42

Filip wrote:

> Hvor stor omsætning skal man have for at kunne blive
> momsregistreret???

Du lyder som om det er en ære at få lov til at skulle afregne moms

Ved en årsomsætning på 50.000 eller derover har du *pligt* til at lade din
virksomhed momsregistrere. Der er mig bekendt ingen nedre grænse for hvornår
du *må*.

Torben

Fra : Filip

Dato : 03-02-05 12:47

> Du lyder som om det er en ære at få lov til at skulle afregne moms

Det er til en privat andelsforening, hvor vi er 9 der har et hus sammen. Det
kunne jo være en fed gevinst at trække skatten fra, når vi skulle lave
forskellige invisteringer /vedligehold.

> Ved en årsomsætning på 50.000 eller derover har du *pligt* til at lade din
> virksomhed momsregistrere. Der er mig bekendt ingen nedre grænse for
> hvornår du *må*.

Jeg har hørt at det er minimum 50.000 fra en usikker kilde, men er der andre
der er sikre på hvor den nedre grænse ligger.

Filip

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 03-02-05 12:53

"Filip" <filipravn@hotmail.com> wrote in message

> [...]
andre
> der er sikre på hvor den nedre grænse ligger.

Hej Filip

Det nemmeste er måske at ringe og spørge ved Told og Skat? Du kan finde
deres lokale afdeling på www.toldskat.dk., de kan nemlig også fortælle om
det er ok at køre jeres vedligeholdelsesudgifter på den måde. Så prøv at
ring og forelæg dem dit spørgsmål, i sidste ende er det alligevel dem, som
skal godkende jeres konstruktion - sammen med de lokale skattemyndigheder,
men dem kan du så ringe til bagefter.

Hvis du får nogle uforståelige svar fra ToldSkat eller den lokale
skatteforvaltning, kan du sikkert igen hente hjælp her i gruppen.

Mvh

Henning

Fra : Filip

Dato : 03-02-05 13:23

> [...]
> skal godkende jeres konstruktion - sammen med de lokale skattemyndigheder,

Grunden til at jeg spørger i gruppen her er, at det vist koster 350.- bare
at spørge told og skat , og det synes jeg ikke lige jeg vil betale vis det
ikke kan lade sig gøre.

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 03-02-05 14:08

> [...]
> at spørge told og skat , og det synes jeg ikke lige jeg vil betale vis det

ToldSkat tager ikke penge for at vejlede dig i de generelle regler. Hvis du
gerne vil være helt sikker, kan du jo indlede samtalen med at spørge om det
er gratis at få hjælp. Men det er helt klart en "and".

Du må tænke på det bindende forhåndstilsagn fra den kommunale
skatteforvaltning, som typisk koster 3-400 kr. Det bruges når man ikke er
sikker på fortolkningen af reglen og derfor gerne vil have myndighederne til
at foretage en sagsbehandling på forhånd. I forhold til jeres projekt burde
det være muligt at få et ja eller nej uden at bruge penge på et bindende
forhåndstilsagn i første omgang. Om I så vil bruge de få hundrede kroner på
at få en garanti er så en vurdering I kan tage bagefter.

Fra : RoJo

Dato : 03-02-05 18:35

"Filip" <filipravn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt at det er minimum 50.000 fra en usikker kilde, men er der
andre
> der er sikre på hvor den nedre grænse ligger.
>
> Filip

Hej Filip

Der er ikke noget minimum!
- Men det er jo meningen at der skal penge i kassen.
Jeg tror ikke du kommer langt hvis du kan udnytter det at kunne trække
momsen og skatten fra. På et tidspunkt går Told&Skat ind og vurderer
om der overhovedet er tale om en forretning. Og hvis de kommer til den
konklusion at der IKKE er, så kommer du af med pengene igen.

Det er i hvert fald hvad jeg blev oplyst.

Jeg vil tro at man kan gå igennem bare med et overskud på 1 kr.

Mvh RoJo