Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Køb af hus i Sverige
Fra : Falkonet

Dato : 02-02-05 22:40

Overvejer at købe hus i sverige.

Kender i noget til det ?
Tænker her på om der er nogen steder her i landet hvor de samarbejder med
nogen i sverige.
Gode steder i sverige som låner penge til danskere.
Nogen faldgrupper, som jeg skal passe på inden køb!

Nogen hjemmesider hvor man kan læse til mere omkring dette. - ar søgt men de
steder jeg har været inde på, synes jeg ikke at var gode nok.

Karsten

Fra : Devilicious

Dato : 03-02-05 00:32

"Falkonet" <falkonet@falkonet.dk> skrev i en meddelelse
> Overvejer at købe hus i sverige.
> Kender i noget til det ?

Lidt, men ikke på et niveau som du har brug for med en beslutning af den
størrelse.

> Tænker her på om der er nogen steder her i landet hvor de samarbejder med
> nogen i sverige.

Nordea har som nogle af de eneste den fornødne kompetance til at rådgive på
dette område, og har flere samarbejdspartnere som kan hjælpe med en mængde
praktiske ting.

> Gode steder i sverige som låner penge til danskere.
Det er ikke nødvendigvis en fordel at låne pengene i Sverige. Det afhænger
bl.a. af, om dine fremtidige indtægter vil falde i danske eller svenske
kroner.

> Nogen faldgrupper, som jeg skal passe på inden køb!
Ja - se ovenfor.

MK

Fra : Lars

Dato : 18-02-05 14:57

Hejsa,

"Falkonet" <falkonet@falkonet.dk> wrote in message

> Overvejer at købe hus i sverige.

Vi flyttede 1/9 sidste år

> Kender i noget til det ?

Ja...

> Tænker her på om der er nogen steder her i landet hvor de samarbejder med
> nogen i sverige.

Som anden nævner - Nordea gør. Det samme gør SEB Bank.

> Gode steder i sverige som låner penge til danskere.

Det gør de fleste banker deroppe, reglerne er dog lidt anderledes. Man kan
også låne pengene i DK, men så er renten typisk højere.

> Nogen hjemmesider hvor man kan læse til mere omkring dette. - ar søgt men
> de steder jeg har været inde på, synes jeg ikke at var gode nok.

http://www.scanianet.dk/

Er det OK sted at søge information. Det fik vi ihvertifælde rigtig meget ud
af.

** Lars