Lave fil fra DB og uploade den. Hjælp ønsk~
Fra : Andy Dufresne

Dato : 02-02-05 21:18

Hej.

Jeg har nogle data i en DB, der gerne skulle ende på brugerens computer
i en text-fil. Kan dette gøres i en arbejdsgang?

Jeg kunne jo bede brugeren om at trykke på en knap, og så lave filen med
fopen og alt det der. Derefter vise en ny side, og så lade brugeren
vælge at downloade filen der. Men kan jeg ikke gøre alt dette i én
arbejdsgang, så filen nærmest bliver lavet samtidig med at den bliver
sendt til brugeren?

Håber det var nogenlunde forståeligt.

På forhånd tak for hjælpen.

Fra : Benny Nissen

Dato : 03-02-05 00:07

Andy Dufresne wrote :
> [...]
> filen nærmest bliver lavet samtidig med at den bliver sendt til brugeren?

Du ved ikke om brugerens browser er sat op til at vise eller gemme
tekstfiler.
Det er nok kun .zip og .rar og den salgs filer du med stor sansynlighed
kan forvente at brugeren automatisk bliver tilbudt at downloade.

Kan du ikke lave noget med at hive dataene ud af DB'en og gemme dem i
tekstfilen. Derefter ( evt. pakkes og ) sendes filen til brugeren med
de 'rigtige' headere, gerne så browseren vil tilbyde download.

--
Benny

Fra : Andy Dufresne

Dato : 03-02-05 08:49

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tekstfilen. Derefter ( evt. pakkes og ) sendes filen til brugeren med de
> 'rigtige' headere, gerne så browseren vil tilbyde download.

Tak for dit svar.

Jeg er i den heldige situation, at jeg selv har kontrol over brugerens
browser.

Det jeg dog egentlig helst vil er, at lave det hele i én process... Nærmest
'streame til den fil der af klienten gemmes' ... Eller sådan noget.

Fra : jesper

Dato : 03-02-05 14:01

> Det jeg dog egentlig helst vil er, at lave det hele i én process...
> Nærmest 'streame til den fil der af klienten gemmes' ... Eller sådan
> noget.
Søg på HTTP-HEADERS på google.

Fra : Andy Dufresne

Dato : 03-02-05 19:16

jesper wrote:

> Søg på HTTP-HEADERS på google.

Det har jeg nu gjort, men hvad skal jeg egentlig kigge efter?

Fra : jesper

Dato : 06-02-05 00:39

Andy Dufresne wrote:

> Det har jeg nu gjort, men hvad skal jeg egentlig kigge efter?

en snippet godt nok i perl men du skulle kunne se ideen.
$http_headers_out{"Content-Type"} = "application/x-download";
$http_headers_out{"Content-Disposition"} =
"attachmentfilename=\"$filename\"";
$http_headers_out{"Content-Length"} = $filesize;
open(FILE,$path) or die "couf"
do { print $buffer while(read(FILE,$buffer,32768)); }