asus a7x8x Deluxe/ram
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 01-02-05 13:54

Hvis man har 3 x 512mb ram blokke vil dette bundkort så køre
single channel på alle? - og er der i det hele taget være noget i
vejen for at køre med 3 ram blokke?

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 01-02-05 15:29

On Tue, 1 Feb 2005 13:53:41 +0100, "Karl Erik Nielsen"
<karle@nospam.walla.com> wrote:

>Hvis man har 3 x 512mb ram blokke vil dette bundkort så køre
>single channel på alle? - og er der i det hele taget være noget i
>vejen for at køre med 3 ram blokke?

Det bundkort er med single memory controller. Så, ja, altid single
channel. Check manualen om ikke 3 x 512 Mb er ok, og ved hvilken fsb.
Der er fare for at ikke mere end fsb166, DDR333, understøttes, - når
alle rampladser er fyldt op. Hermed menes fsb på ram. Det kan jo godt
køre asynkront med cpu fsb.

mvh

John

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 01-02-05 15:36

Undskyld - trykfejl. Det er et Asus A7N8X Deluxe med dual channel
ram controller.

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 01-02-05 16:16

On Tue, 1 Feb 2005 15:36:05 +0100, "Karl Erik Nielsen"
<karle@nospam.walla.com> wrote:

>Undskyld - trykfejl. Det er et Asus A7N8X Deluxe med dual channel
>ram controller.

Øjeblik, skal lige manualen hentet her:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/HANDBUCH/Motherboard/Socket_A/NVIDIA_Chipset/

dual channel DDR support står der.

Der er den begræsning, at der står max. 1 Gb memory pr. slot.
Manual side 13 og 14. Det er helt normalt, at placering af ram er
kritisk med de første 2 klodser, og med den tredje isat kører det
stadig dual channel, spørg mig ikke, hvordan det deles. Men dual
channel skulle det være.

http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=219&l1=3&l2=13&l3=58

Her skriver de max. 3 Gb ram, så den er god nok. Manualen kan
misforstås !

mvh

John

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 01-02-05 19:03

Takker for hjælpen - kører nu med alle tre klodser - og
det ser ud til at køre klippestabilt.

Fra : JH

Dato : 02-02-05 08:50

Karl Erik Nielsen wrote:
> det ser ud til at køre klippestabilt.

Skal systemet ikke køre lidt mere end nogle få timer, før man kan være
sikker på at det kører "klippestabilt"?

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.