Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fremtidige realkredit-lånetyper?
Fra : Danny

Dato : 31-01-05 22:49

Hej

Her til aften i TV2 nyhederne var der et indslag om det store antal
husejere, som nu lægger deres fastforrentede lån om til rentetilpassede
lån med loft på 6% (garantilån og hvad det ellers hedder), og at der i det
hele taget er godt gang i udviklingen af nye lånetyper.

Der blev spurgt ind til hvilke lånetyper, der er tale om, men kortene blev
holdt tæt ind til kroppen af den interviewede fra Nykredit (var det vist).

Men jeg er nysgerrig, så jeg tænkte, at der måske er nogle kloge hoveder i
denne nyhedsgruppe, som har nogle seriøse bud på hvad man kunne forestille
sig af nye lånetyper i den kommende tid?

Mvh,
Danny

Fra : René

Dato : 01-02-05 00:41

f.eks. en løbetid på 100 år !

lån i fremmed valuta, jeg tænker her lavrente-lande f.eks japan eller
schweiz !

det var da i hvert fald 2 bud, jeg tror at det første meget nemt kunne
blive
aktuelt.

mvh René

Danny <santos@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41fea83d$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Søren Mors

Dato : 01-02-05 19:35

René wrote:
> f.eks. en løbetid på 100 år !

Næppe, de 30 år er et lovgivningsmæssigt max. Det vil iøvrigt ikke give
ret stor besparelse, da man med et 30 årigt lån ikke betaler alverden
iafdrag i starten alligevel.

> lån i fremmed valuta, jeg tænker her lavrente-lande f.eks japan eller
> schweiz !

Det er dælme kun for de modige. Hvis kursen stiger kan det blive meget
dyrt. Iøvrigt kan man allerede optage realkreditlån i euro.

Søren Mors

Fra : Christian

Dato : 01-02-05 19:49

"Søren Mors" <soerenmors@stofanet.dk> wrote in message

> Næppe, de 30 år er et lovgivningsmæssigt max. Det vil iøvrigt ikke give
> ret stor besparelse, da man med et 30 årigt lån ikke betaler alverden
> iafdrag i starten alligevel.

de har faktisk snakket om det, med at man igen skulle kunne få 70 årige
lån...

Fra : René

Dato : 02-02-05 00:07

> de har faktisk snakket om det, med at man igen skulle kunne få 70 årige
> lån...

Jeg talte for 2-3 måneder siden med en erhvervsrådgiver fra Nykredit, som
fortalte mig at der gik rygter om at noget sådant er på
planlægningsstadiet.

Jeg synes det ville være meget uheldigt, for man kommer aldrig til at eje
sin bolig, man kunne i en sådan situation næsten kalde
realkreditinstitutterne for Danmarks største boligudlejer !

mvh René

Fra : anders majland

Dato : 02-02-05 15:33

> Jeg talte for 2-3 måneder siden med en erhvervsrådgiver fra Nykredit, som
> fortalte mig at der gik rygter om at noget sådant er på
> planlægningsstadiet.

Er det ikke i england at man kan få stående lån - altså løn helt uden
løbetid og afdrag - man betaler kun renterne

> Jeg synes det ville være meget uheldigt, for man kommer aldrig til at eje
> sin bolig, man kunne i en sådan situation næsten kalde
> realkreditinstitutterne for Danmarks største boligudlejer !

Man vil ihvertfald blive meget følsom for prisudsving på boligmarkedet

/A

Fra : Søren Mors

Dato : 02-02-05 19:19

Christian wrote:
> "Søren Mors" <soerenmors@stofanet.dk> wrote in message

> de har faktisk snakket om det, med at man igen skulle kunne få 70 årige
> lån...

Der vil da ikke være den store forskel på et sådant lån, og et
afdragsfrit. Ihvertfald ikke de første mange år. Jeg vil også tro at det
vil være næsten umuligt at få med fast rente, det vil jo kræve at der
findes investorer der vil binde sig til en rente i 70 år.

Søren Mors