Hjælp til valg af udbyder!!
Fra : Anders

Dato : 31-01-05 20:55

Jeg står og skal have adsl i en ny lejlighed her inden længde!!

Så ville jeg da lig e høre om der er nogle der kan sige mig hvem af de
forskellige udbydere der ikke kræver at man skal have fastnet telefonnummer.

Der er jo telefonstik i lejligheden, men gider ikke bruge penge på fastnet,
hvis ikke det er nødvendig.

/Anders

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-05 21:01

Anders skrev:

>Der er jo telefonstik i lejligheden, men gider ikke bruge penge på fastnet,
>hvis ikke det er nødvendig.

Og du gad heller ikke læse nogen af de talrige svar, der er om
det her i gruppen eller finde dem i groups.google, som du fik
link til i en anden gruppe?
--
Knud

Fra : Anders

Dato : 31-01-05 22:18

> Og du gad heller ikke læse nogen af de talrige svar, der er om
> det her i gruppen eller finde dem i groups.google, som du fik
> link til i en anden gruppe?

Fik slettet posten inden jeg fik den læst

/Anders
--
Ved svar direkte til mig, fjern FJERN i mail

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 31-01-05 22:05

"Anders" <mobil@FJERNandos.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
telefonnummer.

> Der er jo telefonstik i lejligheden, men gider ikke bruge penge på

Hej Anders.

Hvis du vil have ADSL uden fastnet, så er der Cybercity, Tiscali eller TDC
Kabel TV (af landsdækkende selskaber). En anden mulighed er selvfølgelig den
lokale antenneforening hvis du er tilsluttet sådan en.

For Cybercity og Tiscali gælder det, at de skal være repræsenteret på den
telefoncentral som du er tilknyttet, med eget udstyr. Ellers er der desværre
ingen vej udenom også at skulle betale for en bærelinie/telefonabb.

Hvis du bestemmer dig for Cybercity, kan du på denne adresse checke om du
kan få ADSL uden fastnet (med forbehold for ændringer)
http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/bestil/

Hvis meldingen hedder:

Fra : Sørensen

Dato : 01-02-05 15:45

"Ole skrev

> [...]
> den
> lokale antenneforening hvis du er tilsluttet sådan en.

Hmmmm der er jo også Sonofon FWA.

vh.
Sørensen

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 01-02-05 23:58

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse

> "Ole skrev

TDC

> Hmmmm der er jo også Sonofon FWA.
>
> vh.
> Sørensen

Det er selvfølgelig rigtig Men det er jo ikke meget reklame man ser fra
dem af mht. FWA. Nu ved jeg selvfølgelig heller ikke hvor Anders bor henne,
så det er jo spørgsmålet om Sonofon er en mulighed.

Apropos, så bliver det jo spændende at se hvad der sker, nu hvor Tele2 har
overtaget Tiscali, om det så betyder at der bliver mulighed for at få
Tele2ADSL uden fastnet.

Så meget for nu...

Mvh. en anden Sørensen

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 31-01-05 22:20

> [...]

telefonnummer.

> Der er jo telefonstik i lejligheden, men gider ikke bruge penge på

Hej Anders (prøver lige igen...)

[...]

Hvis meldingen er:

> 1: "Din central er nu klar til ADSL" - i så fald skal du have
fastnettelefon.

> hedder beskeden i stedet
>
> 2: "Du tilhører central *bynavn*" kan du få ADSL uden krav om sameksistens
> fastnet.

Det var lige lidt indledende info, håber du kan bruge det til noget.

Just my $0.02 worth...
Ole.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 01-02-05 00:54

Ole Brink Sørensen wrote:

> Hvis meldingen er:

Det melder den her hos mig, men da jeg for et par år siden bestilte ADSL
hos Cybercity, måtte de opgive, da der ikke var nok ledigt rå kobber til
rådighed.
Hvis nu jeg opsiger både min TDC ADSL forbindelse og mit TDC
fastnetabonnement, kan jeg så være sikker på, at TDC ikke blokerer for
Cybercity's brug af det ene rå kobberpar, jeg åbenbart kun har til rådighed?
Det ville jo være lidt ærgerligt, at afmelde det hele og så nogle uger
senere få afslag fra Cybercity pga mangel på rå kobber.
Hvilken fremgangsmåde vil være den bedste i mit tilfælde angående
bestilling af Cybercity ADSL og framelding hos TDC?

Fra : Sune

Dato : 01-02-05 01:39

On Tue, 01 Feb 2005 00:53:49 +0100, Hobert Idiart <in@your.dreams> wrote:

> [...]
>Hvilken fremgangsmåde vil være den bedste i mit tilfælde angående
>bestilling af Cybercity ADSL og framelding hos TDC?

Den omvendte.

1) Du ringer til CC og spørger om de vil give dig ADSL hvis du ikke har fastnet telefon
2) Du ringer til TDC og opsiger din ADSL og får en dato
3) Den dato giver du til CC som giver dig ADSL fra dagen efter ovenstående dato
4) Du afbestiller din fastnet telefon EFTER CC har installeret ADSL hos dig

Mvh
Sune

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 06-02-05 10:15

>Det melder den her hos mig, men da jeg for et par år siden bestilte ADSL
>hos Cybercity, måtte de opgive, da der ikke var nok ledigt rå kobber til
>rådighed.
[...]

Det _kan_ være, at afstanden til den central, som du hører til, er for
lang og/eller at kobberet er for dårligt. Det kan man svært lave om
på.

Kan det være sket før Cybercity fik en aftale med TDC, om at du kan
køre BitStreamAccess? Det er vidst ikke mere end nogle få år siden det
skete. Så hvis TDC kan levere ADSL kan Cybercity også, da de kan leje
sig ind på TDC's udstyr.

> [...]
>Cybercity's brug af det ene rå kobberpar, jeg åbenbart kun har til rådighed?

Ja, men der kan være et problem, hvis afstanden til Cybercitys eget
centraludstyr er for lang - så er de nødt til at leje sig ind ved
TDC's udstyr - og det kræver, at du enten betaler for bærelinje eller
fastnettelefon.

> [...]
>Hvilken fremgangsmåde vil være den bedste i mit tilfælde angående
>bestilling af Cybercity ADSL og framelding hos TDC?

Start med at ringe til Cybercity kundeservice og forklar dem
situationen.

Hvis afstanden er OK til Cybercitys eget centraludstyr, vil jeg
anbefale:

* Du opsiger TDC ADSL og bestiller Cybercity ADSL (Gør Det Selv) pr.
den dato, hvor TDC ADSL pilles ned. Når overgangen er sket, opsiger du
din fastnettelefon og din forbindelse overgår til Administrativt Rå
Kobber.

Hvis Cybercity kun kan levere gennem TDC's udstyr:

* Du opsiger TDC ADSL og bestiller Cybercity ADSL pr. den dato, hvor
TDC ADSL pilles ned.
Du hænger dog på enten at betale TDC for fastnettelefon eller for
bærelinje.

--
Henrik