phpmailer?
Fra : Martin Ploug

Dato : 31-01-05 18:09

Hej

Er her nogen, der kender til php funktionen
phpmailer?

http://phpmailer.sourceforge.net/

Jeg har læst noget her
http://phpmailer.sourceforge.net/tutorial.html#1

og jeg kan se, at der bliver henvist til en fil der hedder
class.phpmailer.php, men jeg kan ikke se, hvad filen indeholder.
Kan nogen forklare mig det eller henvise til en forklaring?

På forhånd tak

Hilsen Martin

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-01-05 19:39

Martin Ploug presented the following explanation :
> [...]

> class.phpmailer.php, men jeg kan ikke se, hvad filen indeholder.
> Kan nogen forklare mig det eller henvise til en forklaring?

Den kommer med, når du downloader phpmailer

Så er det bare at åbne den, hvis du vil se, hvad den indeholder. Det
har du dog ikke brug for, for der skal ikke ændres noget i den.

--
Benny

Fra : Martin Ploug

Dato : 31-01-05 21:18

Hej Benny

Mange tak for det.

Jeg har nu downloadet phpmailer.
Når jeg tester scriptet får jeg følgende:

Message has been sent
Fatal error: Cannot redeclare class phpmailer in class.phpmailer.php on line
21
På linie 20-21 står der class PHPMailer
{

Jeg har intet ændret i filen. Har du en idé om, hvad det kan betyde?

- Martin

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-01-05 21:30

Martin Ploug has brought this to us :
> Fatal error: Cannot redeclare class phpmailer in class.phpmailer.php on line
> 21
> På linie 20-21 står der class PHPMailer
> {

Der står vel noget med require("class.phpmailer.php") ?

Lige Googlen viser noget med, at du skal udskifte det med
require_once("class.phpmailer.php");

--
Benny

Fra : Martin Ploug

Dato : 31-01-05 22:07

> Lige Googlen viser noget med, at du skal udskifte det med
> require_once("class.phpmailer.php");

Ok, mange tak, det hjalp

To spørgsmål:

Scriptet skriver Message was sent to gange efter hinanden,
sender to mails ud til samme adresse og
skriver Root User i From:

Hvordan retter jeg fejlen?

Det med RootUser er vel noget der skal rettes i
$mail->From = "info@domæne.dk";

eller hvad?

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-01-05 22:08

Martin Ploug wrote :

> Scriptet skriver Message was sent to gange efter hinanden,
> sender to mails ud til samme adresse og
> skriver Root User i From:
>
> Hvordan retter jeg fejlen?

Det er svært at svare på uden at se koden.
Prøv at gemme din php-side med endelsen .phps og læg den ud på din
webhotel, og giv os så linket til den.

> Det med RootUser er vel noget der skal rettes i
> $mail->From = "info@domæne.dk";

Sikkert. Har du prøvet det ? (Se evt. ovenstående).

--
Benny

Fra : Martin Ploug

Dato : 31-01-05 22:43

> Det er svært at svare på uden at se koden.
> Prøv at gemme din php-side med endelsen .phps og læg den ud på din
> webhotel, og giv os så linket til den.

Her er scriptet:

http://www.humanbeat.dk/mailliste/phpmailer.phps