Skæl
Fra : Filip

Dato : 31-01-05 14:56

Hej NG

Jeg har et spørgsmål som jeg synes er lidt mærkeligt. Jeg har et lille
mustage (overskæg) som jeg har haft i lidt over 1 år (½-1cm). Jeg oplever af
og til at jeg har skæl i den ene side af overskæget. Hvorfor er det kun den
ene side?

Hvad kan det evt være for noget skæl. Kan man smøre det med noget. Jeg har
hørt ordet skægpest - har det noget med det at gøre???

Filip

Fra : Nana Sørensen

Dato : 31-01-05 19:53

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan det evt være for noget skæl. Kan man smøre det med noget. Jeg har
> hørt ordet skægpest - har det noget med det at gøre???

Jeg syntes ikke at jeg har hørt at skægpest bare skaller og klør. Jeg ved
godt det virker lamt, men har du prøvet skælshampoo?
Du kan også prøve at smøre med helosan. Det KAN jo sagtens være fordi din
hud er lidt tør, især her om vinteren.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 31-01-05 20:34

On Mon, 31 Jan 2005 19:52:43 +0100, "Nana Sørensen"
<dodo20038@tiscali.dk> wrote:

>"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
klip

> [...]
>godt det virker lamt, men har du prøvet skælshampoo?
>Du kan også prøve at smøre med helosan. Det KAN jo sagtens være fordi din

Det siges:
Det eneste virkelig effektive middel mod skæl er Giliotinen,
jeg vil dog ikke anbefale det
mvh Ebbe

Fra : Ulvir

Dato : 31-01-05 22:49

Ebbe Hansen wrote:

> Det siges:
> Det eneste virkelig effektive middel mod skæl er Giliotinen,
> jeg vil dog ikke anbefale det
> mvh Ebbe

Og døden stopper dårlig ånde..

Fra : Jonas Kofod

Dato : 31-01-05 20:19

> [...]
>
> Hvad kan det evt være for noget skæl. Kan man smøre det med noget. Jeg har
> hørt ordet skægpest - har det noget med det at gøre???

Skægpest kommer i forbindelse med barbering.

Jeg tror som Nanna skriver at det er at kæde sammen med vintervejret.
Tørhed, kulde etc. Jeg har selv erfaret at matas' fugtigheds-lotion for mænd
er godt for mine hårgrænser i ansigtet. Jeg har dog hverken skæg eller skæl
men bare irriteret og tør.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 31-01-05 23:22

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mænd
> er godt for mine hårgrænser i ansigtet. Jeg har dog hverken skæg eller

Ja, jeg er tør som en rejechips her om vinteren. Har lige investeret i nogle
mystiske ansigtting fra Bodyshop. Godt nok et større projekt, når man er en
pige som mig. Har aldrig brugt tid eller penge på sådan noget crap, men den
her vinter... Gys, jeg er i hvertfald forfængelig nok til at ville undgå
psoriasis-looket. LOL
Men som sagt, prøv creme eller skælshampoo.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 01-02-05 16:26

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nogle
> mystiske ansigtting fra Bodyshop. Godt nok et større projekt, når man er

Det behøver såmænd ikke være så kompliceret. Og ejheller dyrt!
Og følgende kan ikke kun anbefales til kvinder - det er lige så brugbart for
mænd!

Jeg taler om Niveas klassiker i den blå gammeldags metalbøtte!

Den kan bruges alle steder på kroppen! Kan kun anbefale at prøve! Jeg har
den store bøtte hjemme og 117 af de små dåser i diverse tasker,
skrivebordskuffer etc. Slår altid til, når der er tilbud på dem.

Fra top til tå, NIVEA på! *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-02-05 22:47

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:41ffa13f$0$13753$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> den store bøtte hjemme og 117 af de små dåser i diverse tasker,
> skrivebordskuffer etc. Slår altid til, når der er tilbud på dem.

Hehehe... jeg har også mange nivea-cremer. I de små dåser. Købte et ton på
tilbud på et tidspunkt. de er pissegode. bruger dem til alt, undtagen
ansigtet. Mit ansigt dør, hvis jeg putter så fedt creme på det. LOL

Fra : Vita Wrap

Dato : 02-02-05 12:22

Hej Filip

Min mand har samme problem med tør hud/skæl i overskægget.

Decubal ansigtscreme (dem postkasserød låg) fra apoteket er ganske
glimrende. Den er meget fed i koncistensen, og kan købes i en meget lille
tube.

Fra : Filip

Dato : 02-02-05 14:48

> [...]
>
> Decubal ansigtscreme (dem postkasserød låg) fra apoteket er ganske
> glimrende. Den er meget fed i koncistensen, og kan købes i en meget lille

Jeg fandt noget vinter sportscreme uden vand i mit skab, som jeg tror jeg
prøver. Hvis bare der kommer noget creme på, må det vel hjælpe.

Filip

Fra : casper

Dato : 16-02-05 15:04

Hej Filip.
Er dit skæl TØRT og i små drys.
Så er det sandsynligvis det, der hedder "tør skæleksem".
Det er en hudsvamp, som er synderen.
Jeg har selv haft det i 10 /15 år.
Du skal have fat i Nizoral fra apoteket. Fås billigere i supermarkeder. F.
eks. Føtex.
Er det meget slemt, må du til lægen og have noget creme mod svamp. F.eks.
Mycostatin e. lign.
Det er helt normalt at det kun er i den ene side. Sådan er naturen så
underfundig.
Held og lykke.
mvh.
Casper