Blodtryk vs kost og motion
Fra : Charlie

Dato : 31-01-05 13:40

Hej med Jer

Mit blodtryk ligger godt nok under 140/90 og derfor siger min læge at det
ikke er for højt.
Men da det ikke ligger meget under de 140/90, mener jeg selv at det ligger i
den høje ende af det tilladelige.
Det kunne jeg godt tænke mig at gøre noget ved, og jeg mener også det er
muligt, da jeg er i meget dårlig form og tillige vejer 10-15 kilo for meget.

Der står så mange steder, at vægttab og jævnlig motion automatisk vil sætte
blodtrykket ned.
Men er der nogen herinde, der har reel erfaring med ovenstående ?
Ikke fordi jeg ikke tror på, hvad de kloge hoveder skriver, men det er altid
rart at høre fra nogen, som har prøvet det i praksis.

Med venlig hilsen
Charlie

Fra : Kitti Egevang

Dato : 31-01-05 20:03

Hejsa.

Øh - har det ikke noget med alderen at gøre, hvor højt blodtrykket må være??

Hilsen fra Kitti.

Fra : Carsten

Dato : 02-02-05 10:29

"Kitti Egevang" <kittiSLET@DETTEmail4us.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.

> Øh - har det ikke noget med alderen at gøre, hvor højt blodtrykket må
> være??

> Hilsen fra Kitti.

Hvis du tænker på, man lægger 100 til sin alder, så bruges den ikke mere.
Man har i dag defineret, at blodtrykket er for højt når det er over 140/90,
uanset alder

Carsten

Fra : niels

Dato : 03-02-05 20:19

> [...]
altid
> rart at høre fra nogen, som har prøvet det i praksis.

Hej Charlie
Man siger generelt at det høje blodtryk falder mellem 1 og 1½ mmHg pr Kg du
taber dig, så 15 Kg skulle gerne give omkring 20 mmHg's fald i det høje
(systoliske) og lidt mindre i det lave tryk (diastoliske).

hilsen Niels