Bundkort genkender ikke professor
Fra : Soren Pedersen

Dato : 30-01-05 21:37

Har installeret et Abit AN-7 med en 266MHz 2600+ Mobile. Da jeg først
startede op genkendte BIOS processoren som en 600 AMD. Jeg har sat
multiplier til 133 x 16 hvorefter BIOS angiver frekvensen til lidt over
2GHz og skriver "Ukendt processor type" (eller lignende), men den
starter fint op.
Har jeg et problem, eller er tingene som de skal være ?

Mvh
Søren

Fra : Jacob E.

Dato : 30-01-05 22:03

Ja, undskyld... men hold kæft, hvor jeg grinte af den stavefejl i
overskriften!

Håber ikke du tager det ilde op

Mvh Jacob

Fra : Soren Pedersen

Dato : 30-01-05 23:23

Jacob E. wrote:
> Ja, undskyld... men hold kæft, hvor jeg grinte af den stavefejl i
> overskriften!
>
> Håber ikke du tager det ilde op
>
> Mvh Jacob

Ork nej.....Hvorfor tror du det er en stavefejl ? [;)]

Mvh
Søren

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-05 23:52

Jacob E. wrote:

> Ja, undskyld... men hold kæft, hvor jeg grinte af den stavefejl i

Stavefejl?

Det er slang blandt nørder.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-01-05 22:23

"Soren Pedersen" <smpFJERN@munchweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> starter fint op.
> Har jeg et problem, eller er tingene som de skal være ?

Hvis din maskine kører fint så har du ingen problemer.
AMD XP-M er jo lavet til den bærbare verden og dit bundkort (har selv samme
model) er ikke "indrettet" til de mobile CPU'er, dermed ikke sagt at du ikke
kan bruge en XP-M for det kan du, BIOS genkender dem bare ikke.
Så fortsæt du bare med at køre som det er nu

Mvh
Benjamin

Fra : Leony

Dato : 31-01-05 07:17

> [...]
> starter fint op.
> Har jeg et problem, eller er tingene som de skal være ?

Eneste trick skulle være at installere nyeste BIOS, som måske hjælper,
men det er langt fra sikkert.
Måske en hacked BIOS fra et eller andet obskurt site.

Det vil dog køre glimrende selvom Processortypen ikke bliver genkendt.
Fandt lige denne side (hvor den heller ikke genkendes):
http://tech-report.com/reviews/2004q1/abit-an7/index.x?pg=1
Hvor de clocker en 2400+ XP-M til 2400 MHz på et AN7. Der er måske lidt
inspiration at hente i deres settings

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/