Kan I hjælpe mig lidt på vej?
Fra : Bjarne Stougaard

Dato : 30-01-05 20:51

Jeg har opsagt mit fastnet hos TDC og vil i stedet købe mig en
mobiltelefon - og det er her du kommer ind i billedet, for jeg har desværre
ingen indsigt i markedet.

Jeg vil prøve at sætte lidt ønsker til telefonen op:
God lydkvalitet
Lang stand-by og samtaletid.
Lille og let.

Det er sådan set det eneste vigtige, som jeg lige kan vurdere det.
Jeg har ikke brug for sms, mms, lyde, kamera, spil og den slags, da jeg blot
påtænker at bruge den som alm. telefon.

Mjae, jeg kunne nu forresten godt tænke mig hvis man med et hurtig blik kan
se hvem det er der ringer, hvis det er muligt (altså navn eller nummer)?

Så er der det med mobilselskabet, jeg har ikke noget imod at være bundet til
et bestemt selskab i 6 måneder hvis det betyder jeg kan erhverve mig en god
telefon til en fornuftig pris. Jeg kan jo altid skifte selskab senere.
Hvis mit forventede forbrug har betydning for hvilken telefon/selskab I vil
anbefale, så forventer jeg ikke at mit forbrug vil være særligt stort, måske
noget der ligner et snit på 4-5 minutter om dagen?

Jeg har studeret reklamerne der er dumpet ind ad brevkassen de sidste par
uger, men må erkende at det er fuldtstændig uoverskueligt for mig.

Hov, jeg kommer lige i tanke om at telefonen meget gerne må have vibrator,
så man kan slå lyden fra, men alligevel kunne reagere på et opkald.
Nu må jeg vist hellere stoppe inden ønskelisten bliver alt for lang.

Mvh. Bjarne

Fra : Anders

Dato : 30-01-05 21:12

Det er jo hele 3 ting....

Hvis alle 3 skal opfyldes, så vil jeg mene et udemærket bud kunne være en SE
T68i. Ellers så er der Nokia's 3510i (er lidt større).

Jeg bruger selv en SE T68i, og den kan fint dække mit behov. Købte den for
14 dage siden i A-Z (Bilka'snonfood butikker) for 648,- (uden abb. og
simlås).

Desværre er der nok ikke flere tilbage, men du kan da forsøge, de sælges jo
så længe lager haves.

/Anders

Fra : Bjarne Stougaard

Dato : 14-02-05 22:44

Lige en afsluttende besked og med tak til alle der bidrog.

> Jeg bruger selv en SE T68i, og den kan fint dække mit behov. Købte den for
> 14 dage siden i A-Z (Bilka'snonfood butikker) for 648,- (uden abb. og
> simlås).
De havde den i Føtex-butikkerne i sidste uge til 599,-, så jeg købte en.

Desuden har jeg meldt mig til Unotel, så både telefon og udbyder er fundet
og til fine priser synes jeg.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 31-01-05 02:58

> Hvis mit forventede forbrug har betydning for hvilken telefon/selskab
> I vil anbefale, så forventer jeg ikke at mit forbrug vil være særligt
> stort, måske noget der ligner et snit på 4-5 minutter om dagen?

Tjek www.unotel.dk
I dit tilfælde sikkert det allerbilligste selskab at bruge i DK. Jeg bruger
det selv, og det virker helt som det skal, med tlfsvarer, vis nummer,
udlandstelefoni osv.
Er i 2 der snakker meget sammen kan I tilmelde jer hos www.unotel.dk under
samme login og tale gratis sammen! For 0 kr. om mdr i abbonnement!
/ Thomas

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 31-01-05 03:10

> Er i 2 der snakker meget sammen kan I tilmelde jer hos www.unotel.dk
> under samme login og tale gratis sammen! For 0 kr. om mdr i
> abbonnement! / Thomas

Og vil tilføje at det ikke kun er 2 der kan tilmeldes gratis intern
mobiltelefoni. Vi er over 16 stk. mobilvenner på samme login der nu snakker
gratis sammen.
/ Thomas

Fra : Johnny

Dato : 31-01-05 10:22

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse

> Og vil tilføje at det ikke kun er 2 der kan tilmeldes gratis intern
> mobiltelefoni. Vi er over 16 stk. mobilvenner på samme login der nu
> [...]
Lige et spørgsmål.
Vil det så sige, at hvis man er 2 familier der begge er tilmeldt Unotel, men
har hver sit abonnemet. Så er det IKKE gratis at ringe fra den ene familie
til den anden?
Eller skal skal alle telefoner være tilmeldt det ene abonnement, for at det
er gratis?

Johnny

Fra : Hans Paulin

Dato : 31-01-05 11:10

Johnny skrev:

> skal skal alle telefoner være tilmeldt det ene abonnement, for
> at det er gratis?

Jeps!

Har dog hér i gruppen hørt om en supporter hos UnoTel der slog hele baduljen
sammen.
Hans

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 31-01-05 18:08

> [...]
> fra den ene familie til den anden?
> Eller skal skal alle telefoner være tilmeldt det ene abonnement, for

Alle telefoner være tilmeldt det ene abonnement, for at det er gratis, altså
være under samme login.
Hvis I har fastnet hos Unotel, er det gratis at ringe sammen, altså alle der
har fastnet hos Unotel kan ringe gratis sammen døgnet rundt.
/ Thomas

Fra : Bjarne Stougaard

Dato : 01-02-05 01:09

> Tjek www.unotel.dk
Har lige prøvet at kigge derhen.

> I dit tilfælde sikkert det allerbilligste selskab at bruge i DK.
Ok, det er noteret.

> Er i 2 der snakker meget sammen kan I tilmelde jer hos www.unotel.dk under
> samme login og tale gratis sammen! For 0 kr. om mdr i abbonnement!
Virkelig? Det synes jeg nu ikke der stod noget om. Jeg havde faktisk tænkt
at købe en telefon til min gamle far og så ville være helt optimalt om vi
kunne snakke gratis sammen.

Jamen så ser det jo ud til at udbyderen er fundet, så mangler jeg bare et
par telefoner. Men nu bliver det jo nødvendigt at købe nogen uden
abonnement?

Nogen der ved hvor der er tilbud på den slags i øjeblikket?

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 01-02-05 09:51

> Virkelig? Det synes jeg nu ikke der stod noget om. Jeg havde faktisk
> tænkt at købe en telefon til min gamle far og så ville være helt
> optimalt om vi kunne snakke gratis sammen.

Men det er ganske vist :)
Evt kig her: http://www.unotel.dk/praesentation.asp

/ Thomas

Fra : Bjarne Stougaard

Dato : 01-02-05 23:10

> Men det er ganske vist :)
> Evt kig her: http://www.unotel.dk/praesentation.asp
Ja, du har ret. Det er alligevel ikke dårligt.

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-02-05 10:45

Bjarne Stougaard skrev:

> Jeg havde faktisk
> tænkt at købe en telefon til min gamle far og så ville være helt
> optimalt om vi kunne snakke gratis sammen.

Du skal købe et nyt simkort - eller portere dit nummer - får så en kode,
logger ind og knytter endnu en telefon (ligeledes porteret eller nyt
simkort) til det 1. abb.

> [...]
> uden abonnement?
>
> Nogen der ved hvor der er tilbud på den slags i øjeblikket?

Jeg købte et par brugte T68i for ca. 400 kr. stykket på

http://www.mobildebat.dk/forumdisplay.php?s=69671ce745031331144831e0ae2e4fde&f=25

for nylig - no problemos - dén model findes osse hos Bilka eller en anden af
Dansk Supermarkeds afdelinger til en 6-700 kr.
Hans

Fra : Bjarne Stougaard

Dato : 01-02-05 23:34

> Du skal købe et nyt simkort - eller portere dit nummer - får så en kode,
> logger ind og knytter endnu en telefon (ligeledes porteret eller nyt
> simkort) til det 1. abb.
Javel, ved du hvordan der faktureres? Hvis jeg nu gerne vil
oprette/flytte/samle i alt 3 abonnementer i et, vil jeg så kunne se præcis
hvor meget forbruget er på den enkelte (så jeg kan opkræve dem) eller er
beløbene for alle tre slået sammen?

> Jeg købte et par brugte T68i for ca. 400 kr. stykket på
> http://www.mobildebat.dk/forumdisplay.php?s=69671ce745031331144831e0ae2e4fde&f=25
Uhh, jeg klikkede lige på dit link, der er i alt 69 sider - jeg aner ikke
det mest elementære om mobiltelefoner, så for mig er det 69 sider med sort
snak.

Jeg havde derfor håbet at der var en eller anden haj med fingeren på pulsen,
der ville sige at den eller den mobil er et rigtig godt køb, dækker dine
behov, og kan i denne uge købes til xxxxx i forretning yyyyy.

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-02-05 00:25

Bjarne Stougaard skrev:

> ved du hvordan der faktureres?

Altså - først trækkes på de 99 kr. abb. koster at oprette og dernæst trækkes
via de dankortoplysninger man har opgivet 100 kr., 200 kr. pr.gang e.l når
kontoen går i nul.

>Hvis jeg nu gerne vil
> oprette/flytte/samle i alt 3 abonnementer i et, vil jeg så kunne se
> præcis hvor meget forbruget er på den enkelte

Jeps - du vil altid kunne se et fuldstændigt udspecificeret regnskab for
hvert enkelt telefonnummer.

> (så jeg kan opkræve
> dem) eller er beløbene for alle tre slået sammen?

Nej, de er ikke slået sammen - man kan bruge 3 forskellige dankort e.l. til
de 3 forskellige numre.

> [...]

> pulsen, der ville sige at den eller den mobil er et rigtig godt køb,
> dækker dine behov, og kan i denne uge købes til xxxxx i forretning

I følge

http://www.mobilpriser.dk/index.php?page=103&form=1&priceinterval=-1&producer=3&product=109&abonnement=11

er 899,- kr. er den laveste pris for fx. nye T68i'ere - men du må jo selv
kigge på hvad dine behov er i forbindelse med en nyanskaffelse - ofte ved
man det først efter købet
Hans

Fra : Anders

Dato : 02-02-05 08:51

Jeg gav da eller kun 648,- i A-Z i Sønderborg forleden, for en SE T68i. Så
man kan faktisk ikke regne med priserne på mobilpriser.dk

/Anders

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-02-05 09:56

Anders skrev:

> Jeg gav da eller kun 648,- i A-Z i Sønderborg forleden, for en SE
> T68i.

Jeg søgte først på Bilkas og Føtex' hjemmesider da jeg havde hørt at én af
dem lige havde haft dem på tilbud, men der var ikke nogen hits hos nogen af
dem.

> Så man kan faktisk ikke regne med priserne på mobilpriser.dk

Nej, dét ka godt være.
Hans

Fra : Anders

Dato : 02-02-05 10:27

Der er ikke flere tilbage. Købte den sidste i A-Z sønderborg.

Jeg tog chancen, og var heldig. De skriver jo selv ¨så længe lager

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-02-05 12:46

Anders skrev:

> Der er ikke flere tilbage. Købte den sidste i A-Z sønderborg.

Nå, okay

> Jeg tog chancen, og var heldig. De skriver jo selv ¨så længe lager
> haves'....

Den var til salg i Bilka sidste år da vi hér i huset købte vore T68'ere
brugt, men jeg ville lige spare de sidste penge
Hans

Fra : Jante

Dato : 02-02-05 01:03

"Bjarne Stougaard" skrev:

> Jeg havde derfor håbet at der var en eller anden haj med fingeren på pulsen,
> der ville sige at den eller den mobil er et rigtig godt køb, dækker dine
> behov, og kan i denne uge købes til xxxxx i forretning yyyyy.

Hvorfor ikke bruge http://www.mobilvalg.dk til at finde mobilen,
og derefter http://www.mobilpriser.dk til at finde prisen?

/J