Omgå Safe mode?
Fra : Claus Vium

Dato : 30-01-05 16:11

Jeg har et cliche webhotel og det kører jo desværre med safe
mode.

Jeg skal bruge coppermine til et galleri, men coppermine kræver
at safe mode er taget af.
Er der en måde at omgå det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Søren Reinke

Dato : 30-01-05 16:17

Claus Vium wrote:
> [...]
> mode.
>
> Jeg skal bruge coppermine til et galleri, men coppermine kræver

Skift til et webhotel der ikke bruger det.

Eller som jeg gjorde, få egen server

39€ per måned.

http://hetzner.de/entry.html

Athlon 3000+ 1GB ram, 160 GB HD, og du er 100% selv i kontrol over
serveren, de sender dig et root password, og resten må du selv om.

250 GB traffik om måneden, det finder du ikke i danmark,

Har selv haft sådanne en server siden januar sidste år, og den kører
bare

Hilsen Søren Reinke

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 30-01-05 19:10

On Sun, 30 Jan 2005 15:11:09 +0000, Claus Vium wrote:

> [...]
> mode.
>
> Jeg skal bruge coppermine til et galleri, men coppermine kræver

Skal du nødvendigvis bruge Coppermine? Personligt ville jeg ikke stole
meget på et webhotel (især ikke et billigt et) uden safe mode og
register globals sat til "off". Du deler jo normalt serveren med andre og
rigtigt mange af de der brokker sig over safe mode og register globals er
desværre folk der skriver rigtigt dårlig og usikker php kode. Når du
deler et webhotel med andre skal du være glad for at safe mode er off.

Det er ikke fordi jeg betvivler kvaliteten af Coppermine, men mere den
kode de andre, du deler server, med producere.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 01-02-05 13:50

Simon Lyngshede wrote:
> [...]

det passer ikke, at Coppermine kun kører med safe mode disabled. Jeg har
to hjemmesider med Coppermine-gallerier som kører perfekt i safe mode.
Og jeg kan henvise til Coppermine's hjemmeside: "Coppermine runs without
any problem in safe mode"

http://coppermine.sourceforge.net/manual.php#safe

vh.

JPK

--
Jørgen Peter Kjeldsen, Pjørnjende Konsult A.m.b.a.
ornitolog, freelance webdesign & layout m.m.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-02-05 19:36

Jørgen Peter Kjeldsen <fake.mail@fakemail.com> wrote in

> [...]
> perfekt i safe mode. Og jeg kan henvise til Coppermine's
> hjemmeside: "Coppermine runs without any problem in safe mode"

Mon ikke problemet er at den benytter nogen funktioner til f.eks.
thumbnails der indkluderer systemkald som ikke kan lade sig gøre i
safe mode ?

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"