Trailerkøb i udlandet
Fra : Nick

Dato : 30-01-05 07:17

Er der nogen prismæssig fidus i at købe trailer/boogietrailer/hestetrailer
m.v. i EU eks. Tyskland eller går det hele op i afgifter og bøvl - jeg har
ikke kunnet finde noget på nettet?

Svar gerne direkte

Fra : Leonard

Dato : 30-01-05 09:14

"Nick" <altomkrybdyr@mail.dk> wrote:

>Er der nogen prismæssig fidus i at købe trailer/boogietrailer/hestetrailer
>m.v. i EU eks. Tyskland eller går det hele op i afgifter og bøvl - jeg har
>ikke kunnet finde noget på nettet?

Da du spørger i dk.erhverv går jeg udfra at det er til et firma og så
er der faktisk ingen fidus ved det, da forskellen ligger i moms, som
et firma alligevel løfter af.

>Svar gerne direkte

Næh, for så kan andre ikke få glæde af mit svar eller supplere med
deres viden.
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Fra : Holst

Dato : 30-01-05 10:50

Nick wrote:

> Er der nogen prismæssig fidus i at købe trailer/boogietrailer/hestetrailer
> m.v. i EU eks. Tyskland eller går det hele op i afgifter og bøvl - jeg har
> ikke kunnet finde noget på nettet?

Det er godt nok for mere end ti år siden, men da kendte jeg et par
brødre, som mens de var studerende havde en lille geschæft, hvor de
solgte hestetrailere. Den hentede de i Sverige og solgte i Danmark.

Det var ikke noget, de blev rige af, men i forhold til arbejdet derved,
så tjente de vist meget pænt - i hvert fald i forhold til andet
studiearbejde. Men det skyldes måske også, at de jo ikke solgte så mange
hestetrailere. Markedet er vel begrænset.