IP opsætning, vil det mon fungere?
Fra : Knud Viborg

Dato : 29-01-05 22:18

Vil gerne prøve ip-telefoni – vil dog gerne inden jeg køber adapter høre
om der i gruppen er nogle kommentarer til hvordan jeg forventer at min
opsætning skal være:
Jeg anv. Stofanet flexrate 1024/256 Kbit/s (allways on), modem er
Surfboard BS 4100, router er D-link DI-514 og jeg påtænker at købe
Sipura SPA2000 og oprette konto hos Musimi.
(jeg har selvfølgelig ikke forestillet mig at man skal google efter
specs på overstående!) .

Rækkefølgen er vel iorden?

På forhånd tak, Knud

Fra : Preben

Dato : 29-01-05 23:43

Knud Viborg wrote:

> Vil gerne prøve ip-telefoni ? vil dog gerne inden jeg køber adapter høre
> om der i gruppen er nogle kommentarer til hvordan jeg forventer at min
> opsætning skal være:
Hej Knud.

Har du prøvet en softwaretelefon ?

Det vil være en god ide at prøve,
inden du køber en adapter.

Preben
http://kittelmann.dk - http://kixit.dk

Fra : PØLLE

Dato : 30-01-05 10:42

Hej Knud

Du kan godt bruge IP til denne forbindelse. Jeg har samme hastighed og
bruger både Musimi og Telsome.
Årsagen til at jeg bruger Telsome også er, at Musimi ikke modtager portering
i øjeblikket.

Du skal dog være opmærksom på, at du kan få hakken mod B-abonnenten, hvis
du, samtidig med du taler, uploader større datamængder på linien.
Dette problem kan du dog komme ud over ved at begrænse PC'ens hastighed,
f.eks. med programmet her http://www.netlimiter.com/.
Du kan hjemtage programmet i Trial, men så skal du være klar over, at du,
hver gang du tænder PC'en, vil blive spurgt, om du vil købe programmet.

Der er også nogle andre finurligheder, men så skal du sende mig en mail
først.

PØLLE

Fra : Knud Viborg

Dato : 30-01-05 16:34

Tak til Preben og Pølle, jeg vil lige prøve at låne et headset så jeg
kan få en fornemmelse af samtalekvaliteten, vil også hente netlimiter.
vender nok tilbage hvis jeg kører fast.

hilsen Knud