Objektorientering og databasetilgang
Fra : Preben Holm

Dato : 29-01-05 13:00

Hej alle,

sidder og fedter lidt rundt med noget objektorienteret PHP, men det
driller mig lidt.

Hvad skal jeg gøre?
Lad os f.eks. sige at jeg har et produkt-katalog gemt i en database, men
hver gang brugeren anmoder om en bestemt vare, hvordan skal jeg så tilgå
varen?
Bør jeg gemme hele produktkataloget i en SESSION-variabel, eller bør jeg
requeste databasen hver gang? Det giver jo meget databasetrafik, at
anmode objektet productCatalog om en vare, hvis den henter hele
databasen hver gang? Eller bør jeg lave et productCatalog, som for hver
forespørgsel til produktkataloget henter de fornødne varer, som der
forespørges om?

Med venlig hilsen
Preben Holm

Fra : Dan Storm

Dato : 29-01-05 13:27

Der er ikke noget problem i 'databasetrafikken'. Problemet vil først
opstå når du har 100.000 besøgende der tilgår databasen samtidig.
Hvis det er enkelte forespørgsler vi snakker er det kun et spørgsmål om
OOP struktur...
--
Dan Storm

http://err0r.dk