Hvilke ram til ECSK75A.
Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 28-01-05 16:28

Hej!

Skal have opgraderet mit mobo med lidt flere ram. Er lidt i tvivl, da jeg
har hørt at der kan være visse problemer med DDR på netop dette bundkort:

Lige nu sidder der 256mb SD-ram PC133 i.

Da jeg ønsker at komme op på 512mb er der følgende muligheder med to
sd-slots og 2 ddr-slots.

1: En ekstra stang 256 SD.ram PC133.

2: Een stang 512mb SD-ram PC133.

3: 2 stænger 256mb DDR PC2100.

4 Een stang 512mb DDR PC2100.

Hvilken løsning er bedst.

Tillægsspørgsmål.: Selvom moboen kun understøtter PC2100 kan den så ikke
køre f.eks. PC3200, bare på den lavere frekvens.?

PH

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-01-05 18:29

Peter Hansson (7950) wrote:

> Hvilken løsning er bedst.

Er der ikke tale om et K7S5A ?

Anyway, smid DDR SD-RAM i den.

> Tillægsspørgsmål.: Selvom moboen kun understøtter PC2100 kan den så
> ikke køre f.eks. PC3200, bare på den lavere frekvens.?

Jo. Smid PC3200 i den, nu du er igang...

Fra : Peet

Dato : 29-01-05 21:11

"Peter Hansson (7950)" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse news:uSsKd.114$_45.10@news.get2net.dk...
> Hej!

Det vil jeg umiddelbart mene er det bedste. Har læst at nogen
har problemer med 2 stænger men ved ikke om det kun gælder
ved PC133 ram

> Tillægsspørgsmål.: Selvom moboen kun understøtter PC2100 kan den så ikke køre f.eks. PC3200, bare på den lavere frekvens.?

Jo, normalt. Jeg ved ikke om der evt. kan være noget med at genkende
ramene.

Jeg er selv i samme situation og skal have nye ram til samme board.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-05 11:56

Peet wrote:

> har problemer med 2 stænger men ved ikke om det kun gælder
> ved PC133 ram

Det gælder kun PC133 og kun ved K7S5A

Personligt har jeg ikke oplevet problemer ved 2 moduler, hverken ved
PC133 eller PC2100.

- Look, this is Debian. They don't release things until you have to