Skrive til en bestemt printer
Fra : Viggo

Dato : 28-01-05 13:53

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man programmeringsmæssigt kan
printe til en bestemt printer. Jeg har lavet et kassetermainalprogram, hvor
kassebon naturligvis skal printes på bonprinter, hvorimod statusrapporter og
lignende skal printes på A4-laserprinter. Jeg har løst det ved at gøre
bonprinter til standardprinter, og så bruge printdialog når der skal
udskrives rapporter. Dette er imidlertid ikke særligt smart. Jeg har forsøgt
med kommandoen "Setprinter", men det vil ikke lykkes, så hjælp modtages med
tak

Venlig hilsen
viggo

Fra : Harald

Dato : 28-01-05 14:39

"Viggo" <frkh@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har forsøgt med kommandoen "Setprinter", men det vil ikke lykkes, så

Hvordan udskriver du?

/HK

Fra : Thor

Dato : 28-01-05 23:26

>Jeg har forsøgt med kommandoen "Setprinter", men det vil ikke lykkes, så
>hjælp modtages med
Hej Viggo
printer.printerindex angiver hvilken
printer der skrives til.
Navnene på tilgængelige printere findes i printer.printers;
Hilsen Thomas Riedel