Info om TDC og fast ip
Fra : Martin Andersen

Dato : 28-01-05 11:08

TDC har en annonce i Berlingske i dag hvor de skriver at
pr 1. marts ændres prisen for at have fast ip-adresse fra
10 kr pr måned til 20 kr pr måned. Gælder for dem der
har ADSL hos TDC.

Kunder som øsnker at opsige abonnementet som følge af
prisændringen, kan henvende sig senest 15. februar.

Martin.
--
Hvor er ET ?
http://www.al-data.dk/Fermis-paradoks.html

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 28-01-05 12:04

sikke noget svineri

Jens

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 28-01-05 13:13

On 2005-01-28, Jens S. Rasmussen <J1S@Elbaekhus.dk> wrote:
> sikke noget svineri

Hvorfor det?

Thomas

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 28-01-05 13:27

> Hvorfor det?

Dem der ikke har fast IP men har en altid tændt router, bruger jo også en
IP-adresse hele tiden, så TDCs udgift stiger ikke nødvendigvis fordi man får
fast IP. Så TDC's prisforhøjelse går til alt muligt andet; muligvis til at
holde abonnementsprisen nede, så de ser bedre ud i konkurrencen med andre.
På den anden side har kunder med fast IP-adresse ofte højere trafik end
andre og derfor er det også rimeligt at de betaler mere.
Men det er irriterende for os med fast IP, at vi skal overveje om vi vil
spare de 240 kr om året og køre med "halv-permanent" IP ved at lade vores
router være på hele tiden. I praksis plejer IP-adressen i så fald at være
fast, men det garanteres jo ikke. Så man ved faktisk ikke præcist hvad man
får for de 240 kr; det gør produkterne mere uigennemskuelige. Og man kan
godt kalde det "svineri" når et firma bevidst laver uigennemskuelige priser.

Niels Dybdahl

Fra : letterbox

Dato : 28-01-05 14:26

Jeg betaler nu,med glæde,de extra håndøre.
Men selvfølgelig, en 10`r her & en 10`r der,kan jo også løbe op,
i det lange løb.

Fra : Erik \(fjern_ og det~

Dato : 28-01-05 15:52

Det koster naturligvis - alt andet lige - mere for TDC at administrerer fast
tildelte IP-adresser, men om anstrengelserne svare til prisen skal jeg ikke
kunne bedømme.
I øvrigt kan jeg slet ikke se behovet for en fast IP adresse. Jeg har
igennem flere år brugt en DNS-service hos http://www.dyndns.org, og den
opdateres automatisk af min router (Linksys WRT54G - men andre kan også gøre
dette).
Hermed skal jeg kun kunne huske min url som xxxxx.dyndns.org, og jeg har
altid direkte adgang til min dynamiske IP-adresse.
dyndns.org er gratis, men man får en mail om at man skal huske at opdaterer
den en gang imellem. Dette kan undgås ved at betale et mindre gebyr, som i
hvert fald er billigere end TDC's faste IP adresse.
En anden fordel ved dynamiske IP-adresser er, at man få mulighed for at
bruge 2 af dem. Det har jeg stor nytte af, når jeg skal teste et eller andet
"uden for" mit eget domaine.

Erik

Fra : ShutEye

Dato : 28-01-05 17:58

> [...]
> Det har jeg stor nytte af, når jeg skal teste et eller andet "uden for" mit eget

Er der ikke noget med at du ikke behøver et subdonmæne hos dyndns.org, men (for et mindre
beløb) kan bruge dit eget?
Men om det kan betale sig ...

Jeg skifter snart til webspeed og der vil de have 50 kroner om måneden for fast ip.
Det er liiige lidt for meget, så dyndns.org bliver nok min løsning.

ShutEye

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 28-01-05 21:10

On Fri, 28 Jan 2005 15:52:01 +0100, "Erik \(fjern_ og det imellem\)"
<erik@_fjern_palsbo.com> wrote:

> [...]
>Hermed skal jeg kun kunne huske min url som xxxxx.dyndns.org, og jeg har
>altid direkte adgang til min dynamiske IP-adresse.

Nu er det ikke skidesmart med en obskur adresse, når man ejer et
domæne....

Mogens

Fra : Erik \(fjern_ og det~

Dato : 28-01-05 22:15

Check nu lige http://www.dyndns.org - det havde givet svar på dine
bekymringer.
Erik

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 28-01-05 21:08

On Fri, 28 Jan 2005 13:27:12 +0100, "Niels Dybdahl"
<ndy@fjern.detteesko-graphics.com> wrote:

---snip
>På den anden side har kunder med fast IP-adresse ofte højere trafik end
>andre og derfor er det også rimeligt at de betaler mere.
---snip

JAJA Niels Dybendahl

Faktisk har 90 % eller flere flatrate og dermed en fats pris for deres
forbindelse, så den er BETALT...

Mon ikke du skulle flytte til Rusland med dine
retfærdighedsprincipper....din indstilling er ret grødet.

Mogens

Fra : letterbox

Dato : 28-01-05 23:02

Iøvrigt grunden til at jeg skrev test var.ASMTP virker allerede .

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-01-05 23:06

Mogens Jørgensen wrote:

> Faktisk har 90 % eller flere flatrate og dermed en fats pris for deres
> forbindelse, så den er BETALT...

Hvad ævler du om?

> Mon ikke du skulle flytte til Rusland med dine
> retfærdighedsprincipper....din indstilling er ret grødet.

Hvad ævler du om?

Skriver du blot for at holde dig vågen?

Fra : letterbox

Dato : 29-01-05 00:56

du gør vist meget ondt

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-01-05 01:15

On 2005-01-28, letterbox <letterbox@mail.dk> wrote:
> du gør vist meget ondt

Jeg skal ikke blande mig i tonen, men kan du ikke

1) klippe i dine indlæg?
2) lære at svare under det du svarer på?

Mvh Thomas

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-01-05 16:03

> [...]
> produkterne mere uigennemskuelige. Og man kan godt kalde det
> "svineri" når et firma bevidst laver uigennemskuelige priser.

Indenfor en overskuelig fremtid vil det kun være muligt at bruge andre
emailadresser end den tdc-adresse der hører til abonnementet hvis man
har fast IP, da TDC går over til ASMTP med en spærring der hindrer at
der kan bruges andre afsenderadressen end den email der hører til
abonnementet. Det TDC har gang i med prisstigningen på fast IP er dybt
uacceptabelt, da det på sigt for de fleste vil betyde en stigning i
abonnementsprisen på 20,-/måned. Og i øvrigt kan de ikke lade prisen
stige udelukkende med en annonce i dagbladene. Kunderne med fast IP
skal have et brev med posten for at varslet er gyldigt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-01-05 18:08

Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> hvis man har fast IP, da TDC går over til ASMTP med en spærring
> der hindrer at der kan bruges andre afsenderadressen end den email

Har de ikke taget den vanvittige ide med mailadresser af bordet
igen?

Jeg kan ikke længere finde den famøse artikel på deres site, og ifl.
<http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_mail_fakta>
synes det som om, at det med mailadresserne er fjernet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-01-05 18:49

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> skrev:

> Har de ikke taget den vanvittige ide med mailadresser af bordet
> igen?

Det lyder da rigtigt godt, hvis det er tilfældet

> [...]
> <http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_ma
> il_fakta> synes det som om, at det med mailadresserne er fjernet.

Man kan da håbe, at der er nogen hos TDC der har indset, at de havde
gang i en rigtig dårlig ide for jeg ville nødigt skifte fra TDC. Det er
dog lidt svært ud fra eksemplerne at vurdere om ideen er helt død, da
de kun bruger deres egen pop3-server adresse i eksemplerne men der står
da et sted:
Godkendelse på serveren til udgående post
For at hindre misbrug af din mailkonto til spredning af spam og
computervirusser, skal der aktiveres godkendelse på serveren til
udgående post. Godkendelsen sker via samme brugernavn og password som
til den indgående postserver (se ovenfor).

Så man kan da håbe, at det er nok når ASMTP engang bliver eneste SMTP-
server de tilbyder.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : letterbox

Dato : 28-01-05 19:10

ASMTP hvad er det lige det er & hvad betydning får det.

Fra : letterbox

Dato : 28-01-05 19:14

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_mail_opsaetning_8

Fra : letterbox

Dato : 28-01-05 19:16

test

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-01-05 20:56

letterbox skrev:

>test

Brug venligst news:dk.test til det foremål - tak.

Læs iøvrigt også gerne min signatur - også tak.
--
Knud

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 28-01-05 21:15

On Fri, 28 Jan 2005 20:55:33 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Brug venligst news:dk.test til det foremål - tak.
>
>Læs iøvrigt også gerne min signatur - også tak.
Letterbox og smid så den politimand i dit killfilter, for vigtigere er
han sgu ikke

Mogens

Fra : Gevaldi

Dato : 28-01-05 21:50

Mogens Jørgensen skriblede:

> Letterbox og smid så den politimand i dit killfilter, for vigtigere er
> han sgu ikke

Og du kan så ryge samme vej, men inden jeg
gør det, vil jeg lige sige at der er afsendt en
klage til TDC og DR for *domæne misbrug*

--
/Gevaldi

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 28-01-05 22:36

On Fri, 28 Jan 2005 21:49:31 +0100, "Gevaldi"
<georg_valdi@hotmail.com> wrote:

>Mogens Jørgensen skriblede:

Du er en RIGTIG politimand....

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-01-05 23:05

Mogens Jørgensen wrote:

> Du er en RIGTIG politimand....

Og du er en af nettets største ignoranter. Er du i familie med Knud
Thomsen?

Fra : letterbox

Dato : 28-01-05 23:00

> Letterbox og smid så den politimand i dit killfilter, for vigtigere er
> han sgu ikke
>
> Mogens

? ved ikke lige hvad det er du hentyder til "POLITIMAND"

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-01-05 21:13

> Man kan da håbe, at der er nogen hos TDC der har indset, at de
> havde gang i en rigtig dårlig ide

Ja, mon ikke!

Men hvis det er trukket tilbage, burde de også have indset, *hvor*
aversiv ideen har været og eksplicit skrive, den er taget af bordet.

> [...]
> udgående post. Godkendelsen sker via samme brugernavn og password
> som til den indgående postserver (se ovenfor).

Noget tyder på, din mistro overfor TDC's ansvarshavende for det
område er berettiget.
"Letterbox" har angivelig fundet den oprindelige side,
<http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_mail_opsaetning_8>

Tilmed gentages det også på en tilsvarende:
<http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_mail_opsaetning_7>

Så ja, det er svært at vide, *hvad* man egentlig skal stole på mht.
deres asmtp-håndtering...

I samme forbindelse: Hvor har du fra, at det uspiselige indgreb med
mailadressen ikke gælder, hvis man har fast IP?

Hele min nysgerrighed skyldes såmænd kun, at når nogen indmellem
spørger mig mht. ADSL og ISP-valg.
I hvert fald de tre gamle ADSL-udbydere leverer efter mit bedste
skøn alle glimrende opkoblinger, mens der så kan være lidt
forskelle mellem dem på andre områder.

Men hvad angår netop det fis med asmtp og mailadresser er det jo
ikke længere "lidt" forskelle, vi snakker om. Til manges - bl.a.
mit eget - brug vil TDC's privatopkobling ikke være nogen option
overhovedet.

Dvs. medmindre det med den faste IP holder vand (at man med
denne i tilkøb ikke behøver at anvende noget speciel mailadresse
for at poste), er det kun deres erhvervsopkobling, der kommer
ind som valgmulighed.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-01-05 19:14

"letterbox" <letterbox@mail.dk> skrev:

> ASMTP hvad er det lige det er & hvad betydning får det.

At man skal logge sig på SMTP-serveren med brugernavn og password når
der sendes mail. Det hele kan indtastes i emailprogrammet og så
bemærker man derefter ingen forskel. Du kan læse om det via det link
Rudi gav.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-01-05 08:26

"letterbox" <letterbox@mail.dk> skrev:

> http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_mai
> l_opsaetning_8

Tragisk:
Ændringen indebærer desuden, at mailadressen man sender fra, skal høre
til abonnementet. Det betyder, at man ikke kan anvende en mailadresse
fra arbejdet, et andet internetabonnement, hotmail e.lign. som sin
afsenderadresse.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : ASKF

Dato : 30-01-05 13:59

Morten Bjergstrøm ytrede sig i
<Xns95ED55D068D09.miljokemi.dk@miljokemi.dk> med dette:

> [...]
>til abonnementet. Det betyder, at man ikke kan anvende en mailadresse
>fra arbejdet, et andet internetabonnement, hotmail e.lign. som sin

Det er jo noget af en nedgang i serviceniveauet.

Først lukkede de for at man kunne benytte andre smtp-servere end deres,
og nu bliver det til at kun deres email-adresser kan accepteres.

Jeg er overbevist om at mange af deres kunder vil brokke sig over ikke
at kunne sende mails fra deres domæne.

Jeg ved at jeg vil forlange at der bliver åbnet op for at jeg nu kan
sende fra mit webhotel igen, eller fra en smtp-server jeg selv har
installeret. Hvis ikke de vil det, er jeg nødt til at skifte ISP (jeg
vil så sandsynligvis også se om ikke jeg kan skifte til CC og droppe min
fastnet tlf.).
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Hauge

Dato : 30-01-05 15:11

Hejsa
Morten Bjergstrøm wrote:
> Ændringen indebærer desuden, at mailadressen man sender fra,

Nej, kun hvilken server du sender fra, via ASMTP kan man da stadig bruge
hvilken som helst afsender-adresse, men kræver at man bruger sit 12-cifrede
kundenummer + password for at kunne afsende. Ellers er det da noget de vil
ændre i ASMTP med tiden, for jeg kører alt det jeg ikke kan levere direkte,
via ASMPT, også med anden afsender end den der hører til mit abo.
Hvilken endda er det deres support siger, når man snakker med dem. Det er,
efter min mening, en underlig formulering der er brugt, og fortolkningen der
er skrevet her i tråden er også sådan jeg tolker det, men åbenbart er det
ikke virkligheden.

/Hauge

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-01-05 08:37

> Ja, mon ikke!
>
> Men hvis det er trukket tilbage, burde de også have indset, *hvor*
> aversiv ideen har været og eksplicit skrive, den er taget af
> bordet.

Enig.

> Noget tyder på, din mistro overfor TDC's ansvarshavende for det
> område er berettiget.

I mine øjne forsøger TDC på alle tænkelige måder at malke kunderne på
uetisk vis fordi de godt ved, at der for mange ikke er noget reelt
alternativ til TDC.
Jeg har en mistanke om, at prisstigningen på fast IP relativt hurtigt
følges af at det nævnte tiltag indføres, så TDC lige kan score 20,-
ekstra pr. måned. Det er smart lidt for smart. Alternativt må man finde
en udbyder af en SMTP-server der tilbyder adgang på alternative porte
med "konvertering" til standardporten. Men så kan man jo frygte hvad
næste tiltag bliver.

> [...]
> il_opsaetning_7>
>
> Så ja, det er svært at vide, *hvad* man egentlig skal stole på

Ja og ved henvendelse til dem får man lidt løse svar som "Det kommer
der en løsning på".
Da jeg skrev til dem prøvede jeg også på pædagogisk og høflig vis at
forklare, at det ikke gav mindre virus at kræve en bestemt
afsenderadresse. Det blev end ikke kommenteret.

> I samme forbindelse: Hvor har du fra, at det uspiselige indgreb
> med mailadressen ikke gælder, hvis man har fast IP?

Man kan bruge en ekstern SMTP-server hvis man har fast IP.
Med dynamisk IP er der helt lukket for port 25.

> [...]
> I hvert fald de tre gamle ADSL-udbydere leverer efter mit bedste
> skøn alle glimrende opkoblinger, mens der så kan være lidt

For mig er der desværre ikke noget reelt alternativ til TDC.
Tiscali: Bøvl med regninger og inkasso
CyberCity; Min bror fik forbindelse hos dem fra sidst i december. 2/3
af tiden var forbindelsen nede. Han krævede at blive løst fra
kontrakten på den baggrund, hvilket CC accepterede, da han fik fat i en
lidt højere på strå derinde
Tele2: Bøvl med regninger og inkasso og mange har oplevet ustabil
forbindelse

> [...]
> ikke længere "lidt" forskelle, vi snakker om. Til manges - bl.a.
> mit eget - brug vil TDC's privatopkobling ikke være nogen option

Jeg er lige ved at tro, at det vil gælde flertallet af privatkunderne.
Hvem har efterhånden ikke en ekstern email-adresse de bruger fra deres
mailprogram.

> [...]
> denne i tilkøb ikke behøver at anvende noget speciel mailadresse
> for at poste), er det kun deres erhvervsopkobling, der kommer

Ja og alternativerne er i begge tilfælde væsentligt dyrere på den ene
eller anden måde end "standard"forbindelsen.

På et eller andet punkt håber jeg lidt, at TDC glemmer at varsle
ændringen korrekt hvis/når den gennemføres for så skal de nok få
problemer.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-01-05 09:04

> I mine øjne forsøger TDC på alle tænkelige måder at malke kunderne på
> uetisk vis fordi de godt ved, at der for mange ikke er noget reelt
> alternativ til TDC.

Nu har jeg ikke høje tanker om TDC, men jeg betvivler at grunden skulle være
ovenstående. Jeg tror det handler om kontrol. Jo mere kontrol TDC har over
tingene, jo mere kan de klare internt i huset (og derved spare penge).

Jeg tror man skruer bissen på overfor dem der er krævende kunder (= folk med
egne servere, fast ip, osv). Ikke at jeg er enig i at det er en god ide, men
mit gæt på grunden ligger her: kontrol.

Om det så er en overordnet ide, eller om det er fodfolket (administratorene
på TDC) der har fostret tanken kan man jo gætte videre på.

> For mig er der desværre ikke noget reelt alternativ til TDC.

Det er der heller ikke hos mig. De har klart danmarks bedste forbindelse til
nettet. De er dog ved at ødelægge denne position p.g.a. restriktioner på
hvad man kan på den forbindelse.

Thomas

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-01-05 08:38

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev:

> Hvad ævler du om?

Du forsvarer jo beklageligvis konsekvent TDCs tiltag helt bevidstløst.
Så eh?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-01-05 15:22

Morten Bjergstrøm wrote:

> Du forsvarer jo beklageligvis konsekvent TDCs tiltag helt bevidstløst.

Gør jeg?

> Så eh?

Hvilket?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-01-05 22:45

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev:

> [...]
> skulle være ovenstående. Jeg tror det handler om kontrol. Jo mere
> kontrol TDC har over tingene, jo mere kan de klare internt i huset

Hvad vil de kontrollere?

> Det er der heller ikke hos mig. De har klart danmarks bedste
> forbindelse til nettet. De er dog ved at ødelægge denne position
> p.g.a. restriktioner på hvad man kan på den forbindelse.

Netop. Det værste er, at de på det nærmeste kan tillade sig det fordi
de godt ved, at mange ikke vil skifte til eller tilbage til de nævnte
udbydere af de grunde jeg allerede har nævnt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-01-05 01:29

> Hvad vil de kontrollere?

Trafik. Begrænse mængden af computere på deres net der bliver til dumme
robotter i hænderne på script kiddies p.g.a vira, osv.

Thomas

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 30-01-05 10:25

> Trafik. Begrænse mængden af computere på deres net der bliver til
> dumme robotter i hænderne på script kiddies p.g.a vira, osv.

Noget sådant vil ikke kunne begrænses ved at kræve en specifik
afsenderadresse. ASMTP vil en kort overgang kunne begrænse brugen af
TDCs SMTP server til at udsende spam men det er der hurtigt nogen
klaphatte der får rådet bod på.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-01-05 22:45

> Gør jeg?

Ja det er min opfattelse.

Bla. i forbindelse med de lange diskussioner om det nævnte tiltag i de
interne TDC-grupper.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-05 12:09

Morten Bjergstrøm wrote:

> Ja det er min opfattelse.

Så opfatter du dårligt...

> Bla. i forbindelse med de lange diskussioner om det nævnte tiltag i
> de interne TDC-grupper.

Jeg bliver ikke berørt af problemerne, så jeg er ligeglad. Fuldstændigt
ligeglad.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 30-01-05 12:46

> Så opfatter du dårligt...

> Jeg bliver ikke berørt af problemerne, så jeg er ligeglad.
> Fuldstændigt ligeglad.

Godt for dog (men bare vent hvis det bliver gennemført overfor et
kundesegment skal det nok komme for resten). Og hvor relevant er det så
lige, at du ihærdigt har haft forsvaret tiltaget?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-05 14:52

Morten Bjergstrøm wrote:

> kundesegment skal det nok komme for resten). Og hvor relevant er det
> så lige, at du ihærdigt har haft forsvaret tiltaget?

Jeg har ikke forsvaret noget. Jeg har forholdt mig passiv, fordi det
ikke berører mig. Jeg er fløjtende _ligeglad_ !

Fra : Palle Jensen

Dato : 30-01-05 15:51

Den 30 jan 2005 mumlede Morten Bjergstrøm noget i denne stil:

> Godt for dog (men bare vent hvis det bliver gennemført overfor
> et kundesegment skal det nok komme for resten). Og hvor relevant
> er det så lige, at du ihærdigt har haft forsvaret tiltaget?

Du antager lige pt. et tiltag du overhovedet ikke aner kommer?!
Undrer mig en del at du bruger så mage ressourcer på at protestere
imod et tiltag der ikke er bekræftet.

Jeg har en mail fra hostmaster fra sidste gang vi havde diskussionen,
og den viste jeg også til dig på det tidspunkt.

Her bekræfter man at det IKKE bliver således at man kun kan sende
hvis man anvender en TDC mail. I stedet bliver det en løsning der er
i retning af at man på - f.eks. sin personlige side - tilmelder sine
domæmer som man vil kunne bruger som ASMTP logins.

Så spar alle protest kræfterne og vent og se hvad der kommer. Og SÅ
kan vi gå amok hvis det ikke er i Vores favør!

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 30-01-05 18:11

Palle Jensen <palle@surfpost.dk> skrev:

> Så spar alle protest kræfterne og vent og se hvad der kommer. Og SÅ
> kan vi gå amok hvis det ikke er i Vores favør!

På det tidspunkt kan det meget vel være for sent at protestere.

Venlig hilsen,
Anders

--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.

Fra : Palle Jensen

Dato : 30-01-05 18:27

Den 30 jan 2005 mumlede Anders Melchiorsen noget i denne stil:

> På det tidspunkt kan det meget vel være for sent at protestere.

Vrøvl.

Under alle omstændigheder er det spild af krudt at fare i flint over
ting som man ikke ved sker. Det er rent gætteri og konspirations-
agtigt.

Især når TDC SELV svarer at det frygtede scenarie ikke sker.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-02-05 15:34

Palle Jensen <palle.jensen.2005@newmail.dk> skrev:

> Den 30 jan 2005 mumlede Anders Melchiorsen noget i denne stil:

> Vrøvl.

Nej når et tiltag først er gennemført er det uhyre svært at få det
fjernet.

> Under alle omstændigheder er det spild af krudt at fare i flint over
> ting som man ikke ved sker. Det er rent gætteri og konspirations-
> agtigt.

Det er officielt meldt ud fra TDC.

> Især når TDC SELV svarer at det frygtede scenarie ikke sker.

Spørgsmålet er hvem der bestemmer. Det er næppe det tekniske personale.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-02-05 21:20

Den 01 feb 2005 mumlede Morten Bjergstrøm noget i denne stil:

> Nej når et tiltag først er gennemført er det uhyre svært at få
> det fjernet.

- Lad os nu lige se det ske først. For mig er det 100% sort.

> Det er officielt meldt ud fra TDC.

- Har du selv ringet ind til TDC og spurgt til det? Jeg har ringet
flere gange (da det blev diskuteret lige så hårdt i august), og
svaret var hele tiden at det IKKE forholdt sig som officielt udmeldt.
Det kan diskuteres om det er smart af TDC, men indtil nu har det
tekniske personales udsagn passet fint.

> Spørgsmålet er hvem der bestemmer. Det er næppe det tekniske
> personale.

- Heller ikke webmasteren som har skrevet teksten på siden

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-02-05 14:30

Palle Jensen <palle.jensen.2005@mail.dk> skrev:

> - Lad os nu lige se det ske først.

Så er det for sent.

> [...]
> flere gange (da det blev diskuteret lige så hårdt i august), og
> svaret var hele tiden at det IKKE forholdt sig som officielt

Tja i går havde TDC problemer med deres DHCP-server så man ikke blev
tildelt en IP. Den første medarbejder jeg snakkede med mente problemet
var løst det var det ikke, hvilket blev bekræftet af medarbejder nummer
to jeg snakkede med. Så hvad skal man tro?

> - Heller ikke webmasteren som har skrevet teksten på siden

Nej. Man kan håbe det er en praktikant fra gymnasiet der har fået lov
til at more sig lidt

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-02-05 15:29

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev:

> Nej, kun hvilken server du sender fra, via ASMTP kan man da stadig
> bruge hvilken som helst afsender-adresse, men kræver at man bruger
> sit 12-cifrede kundenummer + password for at kunne afsende.

Husk at tiltaget ikke er gennemført endnu. Den alm. SMTP-server kan
stadig bruges.

> [...]
> en underlig formulering der er brugt, og fortolkningen der er
> skrevet her i tråden er også sådan jeg tolker det, men åbenbart er

Man kan håbe, at det er en dårlig beskrivelse der er givet på TDCs
hjemmeside. Det kan kun tiden vise.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-02-05 15:31

ASKF <nospam@askf.dk> skrev:

> Jeg er overbevist om at mange af deres kunder vil brokke sig over
> ikke at kunne sende mails fra deres domæne.

Helt sikkert.

> [...]
> har installeret. Hvis ikke de vil det, er jeg nødt til at skifte
> ISP (jeg vil så sandsynligvis også se om ikke jeg kan skifte til

Det samme vil jeg i princippet men der er kun to alternativer: Tele2 og
CyberCity og ingen af disse er for mig reelle alternativer.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-02-05 15:33

Palle Jensen <palle@surfpost.dk> skrev:

> Den 30 jan 2005 mumlede Morten Bjergstrøm noget i denne stil:

> Du antager lige pt. et tiltag du overhovedet ikke aner kommer?!

Tiltaget er ret grundigt beskrevet på TDCs hjemmeside.

> Undrer mig en del at du bruger så mage ressourcer på at protestere
> imod et tiltag der ikke er bekræftet.

Det er altid mere effektivt at protestere før et tiltag så tiltaget
slet ikke gennemføres istedet for efter.

> Jeg har en mail fra hostmaster fra sidste gang vi havde
> diskussionen, og den viste jeg også til dig på det tidspunkt.

Ja det husker jeg. Jeg skrev også til dem. Og svarene på hvad der sker
står stadig hen i det uvisse og man må antage at TDCs hjemmeside er der
man finder den officielle holdning.

> [...]
> er i retning af at man på - f.eks. sin personlige side - tilmelder
> sine domæmer som man vil kunne bruger som ASMTP logins.

Det er stadig en dårlig løsning, hvis det skulle komme til at virke
sådan. Der er ingen grund til at kræve en specifik afsenderadresser. Og
hvor langsom vil TDCs SMTP-server ikke blive når der skal tjekkes op
mod en liste med tusindvis af domæner?

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-02-05 21:26

Den 01 feb 2005 mumlede Morten Bjergstrøm noget i denne stil:

> Tiltaget er ret grundigt beskrevet på TDCs hjemmeside.

Link? (Tiltaget er afvist af samtlige jeg har talt med hos TDC)

> Det er altid mere effektivt at protestere før et tiltag så
> tiltaget slet ikke gennemføres istedet for efter.

Det er et ordsprog der hedder: "Man skal ikke tørre sig i røven før
man har skidt". Det synes jeg passer fint her. Man får en ide om
noget. man undersøger om der er hold i udsagnene. Er der ikke, ja så
bruger man ikke mere krudt på det.

> Ja det husker jeg. Jeg skrev også til dem. Og svarene på hvad
> der sker står stadig hen i det uvisse og man må antage at TDCs
> hjemmeside er der man finder den officielle holdning.

Undersøg det igen. Jeg gider ikke mere

> [...]
> afsenderadresser. Og hvor langsom vil TDCs SMTP-server ikke
> blive når der skal tjekkes op mod en liste med tusindvis af

Arhh... Det kan vi vist ikke rigtig sige noget om endnu. Lad nu være
med at jagte spøgelser. TDC indfører ikke sådanne ting uden grund!

> Så er det for sent.

Nej. Hvorfor?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-02-05 14:32

Palle Jensen <palle.jensen.2005@mail.dk> skrev:

> Den 01 feb 2005 mumlede Morten Bjergstrøm noget i denne stil:

> Link? (Tiltaget er afvist af samtlige jeg har talt med hos TDC)

Det er da her i tråden.

> [...]

> om noget. man undersøger om der er hold i udsagnene. Er der ikke,
> ja så bruger man ikke mere krudt på det.

Jeg holder mig til de officielle udmeldinger.

> [...]

> Arhh... Det kan vi vist ikke rigtig sige noget om endnu. Lad nu
> være med at jagte spøgelser. TDC indfører ikke sådanne ting uden

Øh jo. Det mindsker ikke mængden af spam at kræve en bestemt
afsenderadresse.

Det har jeg forklaret.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-02-05 22:46

Den 02 feb 2005 mumlede Morten Bjergstrøm noget i denne stil:

> Det er da her i tråden.
>
> http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_m
> ail_opsaetning_8

- Ja OK. En 3/4 år gammel side. Havde ikke meget på sig dengang. Har
det stadig ikke.

- Ja se bare dankort gebyret...

> Jeg holder mig til de officielle udmeldinger.

- Tjoee... Så holder jeg postmaster op på denne mail, som jeg snart
har citeret så meget at jeg lige så godt kan poste den i sin helhed:

http://home19.inet.tele.dk/phj/usenet/tdcmail.htm

> Øh jo. Det mindsker ikke mængden af spam at kræve en bestemt
> afsenderadresse.

- Jo da. Idet du skal logge ind med bruger/pass må det jo unægtelig
gøre en forskel.

> Det har jeg forklaret.

- At der ikke kan rettes på efter beslutningerne er taget er jo ikke
rigtigt. Hvor mange tror du ikke vil skride fra TDC hvis de
vitterligt tvang folk til at bruge deres mail, og ikke egne domæner.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 03-02-05 00:14

Palle Jensen <palle.jensen.2005@mail.dk> wrote:

>Den 02 feb 2005 mumlede Morten Bjergstrøm noget i denne stil:

>- Jo da. Idet du skal logge ind med bruger/pass må det jo unægtelig
>gøre en forskel.

Ja. Det er fint at man skal logge ind. Men det har ikke noget med
sagen at gøre: det er da ingen grund til at begrænse de mulige
afsenderadresser.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-02-05 09:14

> - Ja OK. En 3/4 år gammel side. Havde ikke meget på sig dengang.
> Har det stadig ikke.

Det er den officielle udmelding fra TDC.

> - Ja se bare dankort gebyret...

Ja det forsvinder skam ikke. Det politikerne vil er at skjule det for
forbrugerne og derved gå bankernes ærinde. Mht. dankortgebyret var der
kun meget få protester før indførslen.

> - Jo da.

Nej afsenderadressen er irrellevant. Det der for en kort periode kan
hjælpe er det pågældende login men hvor lang tid går der før der er
nogle programmører der finder ud af at snuppe brugernavn og password
fra mailprogrammet?

> [...]
> ikke rigtigt. Hvor mange tror du ikke vil skride fra TDC hvis de
> vitterligt tvang folk til at bruge deres mail, og ikke egne

Spørgsmålet er om TDC interesserer sig for det endsige bekymrer sig
synderligt for det. For mange er der ingen reelle alternativer til TDC.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-02-05 10:18

Morten Bjergstrøm wrote:

> Spørgsmålet er om TDC interesserer sig for det endsige bekymrer sig
> synderligt for det. For mange er der ingen reelle alternativer til

Der findes workarounds for problemet.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-02-05 11:32

> Der findes workarounds for problemet.

Det er jeg godt klar over, men det burde ikke være nødvendigt.
Tiltaget er fornuftigt til og med kravet om login med brugernavn og
password men at kræve en specifik afsenderadresse er helt formålsløst.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-02-05 12:26

Morten Bjergstrøm wrote:

> Det er jeg godt klar over, men det burde ikke være nødvendigt.

TDC vil det sådan - lad dem nu bare...

Så kan du efterfølgende fortælle dem at du ønsker kundeforholdet
ophævet.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-02-05 13:13

> TDC vil det sådan - lad dem nu bare...

Øh nej.

> Så kan du efterfølgende fortælle dem at du ønsker kundeforholdet
> ophævet.

Ja i princippet. Problemet er bare, at der ikke findes alternativer på
det danske marked medmindre man vil riskere at få en ustabil
forbindelse der aldrig kommer til at fungere eller vil kæmpe med
tåbelige inkassobureauer.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-02-05 13:40

Morten Bjergstrøm wrote:

Morten, du har brokket dig her og du har brokket dig i
tele-grupperne... Det hjælper ikke at brokke sig i nyhedsgrupperne.

Tag fat i TDC så vi andre kan blive fri for dit _evindelige_ brok!

Jeg har iøvrigt lagt mærke til at du sjældent kommer med noget
fornuftigt - det er altid brok, brok, brok... Få dig et liv!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-02-05 13:51

> [...]

> tele-grupperne... Det hjælper ikke at brokke sig i nyhedsgrupperne.
>
> Tag fat i TDC så vi andre kan blive fri for dit _evindelige_ brok!

Der er skam blevet taget fat i TDC af mig og andre. Hvis du er
utilfreds med brokkeriet er du velkommen til at bruge dit killfilter

> Jeg har iøvrigt lagt mærke til at du sjældent kommer med noget
> fornuftigt - det er altid brok, brok, brok... Få dig et liv!

I modsætning til dig er mine indlæg konstruktive. Du derimod har et
alvorligt problem med tilsvining af andre debattører.

Iøvrigt er der næppe megen tvivl om, at det er dig, der burde få dig et
liv.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-02-05 14:05

Morten Bjergstrøm wrote:

> Der er skam blevet taget fat i TDC af mig og andre. Hvis du er

Så hold det venligst der!

> utilfreds med brokkeriet er du velkommen til at bruge dit killfilter

Det er forsøgt, men du har desværre GVerner-tendens...

> I modsætning til dig er mine indlæg konstruktive. Du derimod har et

Nå!

Det er brok, brok, brok...

> alvorligt problem med tilsvining af andre debattører.

Nå, den lader vi lige stå lidt...

> Iøvrigt er der næppe megen tvivl om, at det er dig, der burde få dig

Jeg brokker mig ikke ustandseligt. Fra din side er det brok, brok, brok
og evigt og altid brok...!

Du er et ubehageligt støjende individ på usenet og du ødelægger stedet
for alle os andre med dit evindelige brok, brok, brok, brok...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-02-05 15:07

Jesper G. Poulsen wrote:

> Morten Bjergstrøm wrote:

Det er vel nok sørgeligt at man må gribe til trusler via email... Føj,
siger jeg bare!

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-02-05 22:53

Den 03 feb 2005 mumlede Jesper G. Poulsen noget i denne stil:

> Det er vel nok sørgeligt at man må gribe til trusler via
> email... Føj, siger jeg bare!

Brug abuse.

Så slipper Morten helt for at kæmpe med ikke eksisterende TDC
problemer

Seriøst: Usmageligt hvis der ryger trusler til privaten!

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-02-05 23:22

Palle Jensen wrote:

> Brug abuse.

Jeg har overvejet det, men han får en enkelt ekstra chance for at
opføre sig anstændigt. Kald mig bare naiv, men jeg forsøger at se det
gode i alle...

> Så slipper Morten helt for at kæmpe med ikke eksisterende TDC
> problemer

:-/

> Seriøst: Usmageligt hvis der ryger trusler til privaten!

Kan man ikke tåle lugten i det offentlige bageri, så må man overveje
sit engagement. Personligt kommer jeg feks. aldrig i mudder-gruppen. Og
andre er endt i killfilteret - det giver også en velsignet ro

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-02-05 10:19

> Brug abuse.
> Så slipper Morten helt for at kæmpe med ikke eksisterende TDC
> problemer

Tja nu er det Jesper der får klippet sin forbindelse. Han hører til
blandt de absolut værste mudderkastere og overtræder gang på gang
betingelserne for brug af internettet via TDC.

> Seriøst: Usmageligt hvis der ryger trusler til privaten!

Hils Jesper og sig det til ham! Jesper har fået at vide af undertegnede
at såfremt hans opførsel ikke ændrer karakter vil det kunne få
konsekvenser. Jesper derimod har fremsat trusler.

Og en lille opfordring: Det er klogt nøje at overveje hvem man støtter

FUT dk.admin.netmisbrug

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-02-05 10:15

> Det er vel nok sørgeligt at man må gribe til trusler via email...
> Føj, siger jeg bare!

Du siger da bare føj. Og i øvrigt i lige måde. Husk på Jesper at det er
dig, der har et endda meget alvorligt problem.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 01-02-05 21:35

Palle Jensen wrote:

> - Heller ikke webmasteren som har skrevet teksten på siden

Hvilken webmaster. Tilsyneladende er der ingen siden sider med, hvad du
siger TDC mener er, urigtige oplysninger ikke bliver opdateret.

Carl

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-02-05 22:36

Den 01 feb 2005 mumlede Carl Drud noget i denne stil:

Den forstår jeg ikke helt?!

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Carl Drud

Dato : 01-02-05 22:50

Palle Jensen wrote:

> Den forstår jeg ikke helt?!

Når du siger at TDC har tilkendegivet at det ikke forholder sig som
officielt udmeldt, burde webmaster få rettet teksten.

Fra : Carl Drud

Dato : 04-02-05 18:16

Palle Jensen wrote:

> - Ja OK. En 3/4 år gammel side. Havde ikke meget på sig dengang. Har
> det stadig ikke.

Kan de så ikke få webmaster til at rette siden. Eller ansætte en webmaster der kan.

Carl

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-02-05 14:14

Hej Carl Drud, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]

Hvorfor kom den op og blev der, hvis den ikke havde noget på sig?

> Kan de så ikke få webmaster til at rette siden. Eller ansætte en
> webmaster der kan.

Jeg har samme fornemmelse, hvis jeg ellers tolker dig korrekt.
Dvs. måske sker det, måske ikke. Men man lader det forblive på
sitet for en sikkerheds skyld.

Skulle det famøse ske, kan de fint svare eventuelle klagere, at det
skam har været adviseret højt og klart forlængst. Skulle det ikke
ske, har det ikke gjort nogen skade (udover at forvirre kunder og
andre interesserede).

De der bestemmer snakker ingen (kunder) jo med.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Palle Jensen

Dato : 09-02-05 22:39

Den 09 feb 2005 mumlede Rudi Stegen noget i denne stil:

> Hvorfor kom den op og blev der, hvis den ikke havde noget på sig?

I princippet er det jo pt. rigtigt det der står. Bruger du ASMTP er
løbet kørt. Sagen er bare at smtp.mail.dk stadig kører og gør
problematikken ligegyldig.

Det der undrer mig mest er at ellers fornuftige logiske mennesker som
Jer virkelig tror på at TDC vil udelukke folk fra at sende mails hvis
de har eget domæne.

Og det undrer mig endnu mere at man vælger og råbe "ulven kommer"
uafbrudt, i stedet for at gå over på den anden side af bakken og se
om der overhovedet er ulve.

Jeg har endnu ikke hørt om nogle af de mest mistænkelige selv
kontakte TDC for at få klar besked..

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-02-05 01:31

Hej Palle Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> I princippet er det jo pt. rigtigt det der står. Bruger du ASMTP
> er løbet kørt.

Vel ikke nødvendigvis. (Medmindre de gør det, der står. Men i så fald
er hele diskussionen/usikkerheden overflødig, da de i så fald jo går
over til asmtp med kundenummer, adgangskode og en afsendermailadresse,
der er knyttet til porduktet).

Jeg *ved* det ikke, men så vidt jeg er orienteret, kræver asmtp blot en
form for brugertjek, fx kundenummer/brugernavn/whatever og adgangskode.
Dvs. oplysninger til serveren (kundeverificering), ikke til modtageren
af mailen (tvungen afsendermailadresse).

> Sagen er bare at smtp.mail.dk stadig kører og gør problematikken
> ligegyldig.

Ja, til og med nu.

> Det der undrer mig mest er at ellers fornuftige logiske mennesker
> som Jer virkelig tror på at TDC vil udelukke folk fra at sende
> mails hvis de har eget domæne.

Det vil TDC selvfølgelig ikke. Domæneindhavere skal blot anvende deres
TDC-produkts adresse

Desuden er deres "erhvervsopkobling" jo ikke blot eminent, og den er
faktisk ikke speciel dyr relativt til deres "privatopkobling".

> Jeg har endnu ikke hørt om nogle af de mest mistænkelige selv
> kontakte TDC for at få klar besked..

Udover Carl Drud (<news:2cfdc4urnpiz.dlg@cd.dyndns.dk>) vist har hørt
om nogle stykker, og disse ikke har fået nogen "klar besked":

Dem, du snakker med i telefonen, har jo ikke den fjerneste indflydelse.
Eneste officielle TDC-udmelding er deres website.

--
Hygge fra Århus - Rudi
En mail, mailen, flere mail el. mails, alle mailene

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 10-02-05 08:24

>Ja, til og med nu.

- Hvad mener du? smtp.mail.dk virker til og med nu? Eller mener du de
sidste 7 måneder hvor diskussionen har
foregået? ASMT er lavet og fungerer. Hvorfor tror I mon TDC lader
smtp.mail.dk leve hvis de er ude på at lukke
den hurtigst muligt "meget snart", som der står på den 7 måneder gamle
hjemmeside...

>Det vil TDC selvfølgelig ikke.
>Domæneindhavere skal blot anvende deres
>TDC-produkts adresse

- Du plejer ikke være så usaglig Rudi. Er du ikke stadig Tiscali
kunde. Måske dem der har lært dig at overleve
på sarkasmen?

>Desuden er deres
>"erhvervsopkobling" jo ikke blot
>eminent, og den er
>faktisk ikke speciel dyr relativt
>til deres "privatopkobling".

- Men kun interessant hvis man kan blive konverteret gratis. Hvis der
bliver en merudgift for at bruge sine
egne domæner er det jo, som I forudser, en skandale. Og det medgiver
jeg. Jeg kan bare ikke se nogen grund til
at tro det....

>Udover Carl Drud
>(<news:2cfdc4urnpiz.dlg@cd.dyndns.d
>k>) vist har hørt
>om nogle stykker, og disse ikke har
>fået nogen "klar besked":

Det at ringe ind til 80 80 80 80 og tro man får et "officielt svar" er
nok grænsende til det naive Jeg er
tilfreds med et svar fra en ikke menig i kundeservice og postmaster.

>Dem, du snakker med i telefonen,
>har jo ikke den fjerneste
>indflydelse.
>Eneste officielle TDC-udmelding er
>deres website.

Jeg har ikke snakket i telefon jvf. ovenstående. Du har ret, og derfor
har dem der har ringet ind og fået
dåsesnak intet og have deres frygt i.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-02-05 22:25

Hej Palle Hans Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> - Hvad mener du? smtp.mail.dk virker til og med nu?

Det er det, jeg mener. At den har virket fra Tele Danmark startede med
det store internet og stadig virker nu. Men ingen ved, hvornår den
holder op med at virke. Og (igen) værst: Hvad der kræves fra brugerne,
når den "på længere sigt" (jf. deres officielle udmelding) holder op
med at virke.

[Forhindre domæneindehavere i at anvende deres domæner]

> - Du plejer ikke være så usaglig Rudi. Er du ikke stadig Tiscali
> kunde.

Jo da. (Omend jeg ikke rigtig ved, om jeg formelt er Tiscalikunde eller
Tele2kunde, kun hvem der ejer bulen).

> Måske dem der har lært dig at overleve på sarkasmen?

Det har hjulpet på meget galskab

> - Men kun interessant hvis man kan blive konverteret gratis. Hvis
> der bliver en merudgift for at bruge sine egne domæner er det jo,
> som I forudser, en skandale.

Desuden er det jo ikke nok, selvom vi fiktivt antager, at man vil kunne
tilmelde noget domænenavn til ens asmtp. Udover mit eget (stegen.dk)
har jeg adresser på de gamle nospam.dk, spamfilter.dk, e-box.dk o.a.

Desuden har jeg ligeledes nogle adresser på fx gummiand.dk., piil.org,
dum.dk m.fl.

Mange har formentlig en stribe adresser fordelt over 5-20 forskellige
domæner, nogle falder væk, andre kommer til. Det er ikke fikst, uanset
man evt. (igen _fiktivt_) kan sidde og nusse med tilmeldinger og
afmeldinger hos TDC mht. tilknytninger.

> Jeg kan bare ikke se nogen grund til at tro det....

Jeg har heller ikke andet end deres officielle meldinger.

Hvis det havde drejet sig om et lille hyggehostingfirma e.l., ville jeg
nemt kunne sluge, at der var langvarigt kludder med udmeldinger på ders
website.

Jeg tror ikke et sekund på, at det for TDC's vedkommende er en
forglemmelse. Men det kan meget vel - som Carl Drud sagde, og jeg
responderede enig i - være en elastikudmelding:
'Måske/måske ikke. Vi lader det blive stående for en sikkerheds skyld
og ser henad vejen.'

Fra : Palle Jensen

Dato : 10-02-05 22:58

Den 10 feb 2005 mumlede Rudi Stegen noget i denne stil:

> [...]
> officielle udmelding) holder op med at virke.
>
> [Forhindre domæneindehavere i at anvende deres domæner]

- Hvilke konkurrencemæssige fordele ville der være i at TDC indførte
dette tiltag? Jeg finder det fuldstændigt åndssvagt at de skulle gøre

> Desuden er det jo ikke nok, selvom vi fiktivt antager, at man
> vil kunne tilmelde noget domænenavn til ens asmtp. Udover mit
> eget (stegen.dk) har jeg adresser på de gamle nospam.dk,
> spamfilter.dk, e-box.dk o.a.

Ikke forstået? Hvad er ikke nok?

> [...]
> ikke fikst, uanset man evt. (igen _fiktivt_) kan sidde og nusse
> med tilmeldinger og afmeldinger hos TDC mht. tilknytninger.

Næ det er jeg enig i. Jeg tror dog ikke dit tilfælde er
repræsentativt for flertallet. Folk med så bredt udvalg af ressourcer
kan med sikkerhed også skaffe sig en smtp server på en alternativ
port

Jeg ville sagtens kunne leve med at registrere mine 2 domæner...

> [...]

> jeg responderede enig i - være en elastikudmelding:
> 'Måske/måske ikke. Vi lader det blive stående for en sikkerheds

Enig igen. Jeg synes dog man udnytter denne elastik til at skabe
panik her :-/

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-02-05 14:26

> Ikke forstået? Hvad er ikke nok?

Et af de mange indlæg gennem tiden (siden TDC lancerede ASMTP-tiltaget
på deres site) har nævnt, at man godt kan bruge anden afsenderadresse
end den, der er tilknyttet ens opkobling. Man skulle blot tilmelde
alternative mailadresser først. (Alt sammen firkantet sagt efter
hukommelsen).

Jeg tror - men er ikke spor sikker - endda, at det er dig, der nævnte
det som et af de svar, du havde fået på en forespørgsel hos
kundeservice e.l. (?)

Det var blot den løsningsmodels handicap, jeg hentydede med den fiktive
antagelse.

> Enig igen. Jeg synes dog man udnytter denne elastik til at skabe
> panik her :-/

Jamen jeg tror da, at vi (alle) er enige. Bl.a. denne tråd kunne da
tyde på det.

Og meningen er da ikke at skabe panik. Meningen er dels at finde ud af,
om nogen egentlig ved, hvorfor de meldinger stadig er oppe. Dels at få
TDC til både at fjerne og afkræfte dem, hvis de alligevel var en mere
end normal uigennemtænkt smutter fra starten.

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-02-05 17:34

Den 12 feb 2005 mumlede Rudi Stegen noget i denne stil:

> [...]
>
> Jeg tror - men er ikke spor sikker - endda, at det er dig, der
> nævnte det som et af de svar, du havde fået på en forespørgsel

Det ER mig der har sagt det. Men jeg forstår ikke hvad du mener med:
"Desuden er det jo ikke nok"?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-02-05 22:06

[Pga. evt. en hulens masse domænenavne, nogle kommer til, andre
forsvinder, og med undtagelse af muligvis ens eget/egne, er det kun
enkeltadresser, man har på domænerne]

> Men jeg forstår ikke hvad du mener med: "Desuden er det jo ikke
> nok"?

Det var også skævt udtrykt. Det forudsætter, at man både kan tilmelde
hele doænenavne, enkeltadresser på domænenavne, hele domænenavne minus
nogle få adresser... etc. - samt løbende hurtig og simpelt tilføje
ekstra adresser og evt. [1] fjerne sådanne.

I praksis ville det på rigtig mange måder nemt kunne ende i noget
bøvleri, bl.a. og ikke mindst fordi de nævnte kriterier ikke er
opfyldt.
Især hvis man sammenligner med den aktuelle mulighed: At smtp-serveren
er bedøvende ligeglad adressen i afsenderheaderen.

[1] "Evt." fordi brugeren jo egentlig kan være ligeglad med om der
ligger forældede adresser og flyder, hvis TDC ellers tillod det.
(Situationen er stadig fiktiv, derfor "tillod").

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-02-05 08:12

> I princippet er det jo pt. rigtigt det der står. Bruger du ASMTP
> er løbet kørt. Sagen er bare at smtp.mail.dk stadig kører og gør
> problematikken ligegyldig.

ASMTP hos TDC understøtter vist fortsat enhver afsenderadresse, hvilket
mig bekendt også er den måde ASMTP skal fungere, da det eneste ASMTP
forudsætter er et login med brugernavn og password.

> Det der undrer mig mest er at ellers fornuftige logiske mennesker
> som Jer virkelig tror på at TDC vil udelukke folk fra at sende
> mails hvis de har eget domæne.

Det er det TDC selv har meldt ud via deres egen hjemmeside, hvilket vil
sige den eneste *officielle* udmelding fra TDC.

Det er meget fint, at man ved at kontakte TDC mere eller mindre kan få
lovning på, at det ikke går så galt som nævnt på deres hjemmeside.
Problemet er bare, at dem man får fat i når man kontakter TDC reelt
ikke har nogen indflydelse på dette og ikke kan love hverken det ene
eller det andet.

Det mener du ikke du har?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 10-02-05 13:34

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> [...]
> Problemet er bare, at dem man får fat i når man kontakter TDC reelt
> ikke har nogen indflydelse på dette og ikke kan love hverken det ene

Tror nu heller ikke det er Hennning Dyremose der har skrevet den meget
omtalte side. Jeg mener den er ligeså troværdig om at ringe til 4 x 80.

> Det mener du ikke du har?

Nej. Jo jeg har hørt om nogle der har ringet, men det ved alle jo er
ren roulette. Ring 4 gange til TDC, og få fire svar. Skriv en E-mail eller
måske et brev.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-02-05 13:18

> Morten Bjergstrøm.

Øh nej. Jeg henholder mig til TDCs officielle udmelding.

> Det er også ham der gentagne gange har forklaret hvordan TDC er
> ude på at lukke folk med ejet domæne ude i kulden, uagtet at det er
> noget tvivlsomt at det forholder sig sådan.

Læs hvad TDC officielt har udmeldt. Man kan ikke forholde sig til
andet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 13-02-05 15:21

Den 13 feb 2005 mumlede Morten Bjergstrøm noget i denne stil:

> Øh nej. Jeg henholder mig til TDCs officielle udmelding.

Lige en ting til: Hvor højt op i organisationen hvil du have svaret
fra før du kalder svaret officielt eller troværdigt nok?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Carl Drud

Dato : 09-02-05 18:18

Rudi Stegen wrote:

> Jeg har samme fornemmelse, hvis jeg ellers tolker dig korrekt.

Det gør du.

> Dvs. måske sker det, måske ikke. Men man lader det forblive på
> sitet for en sikkerheds skyld.

Det tyder på det, når det påstås at de ved henvendelse pr.
telefon/e-mail afviser at det forholder sig som skrevet på deres
hjemmeside.

> Skulle det famøse ske, kan de fint svare eventuelle klagere, at det
> skam har været adviseret højt og klart forlængst.

Jeg er også svært bange for at det kan forholde sig således.

> Skulle det ikke ske, har det ikke gjort nogen skade (udover at
> forvirre kunder og andre interesserede).

Nu er det ikke en side man vil "falde" over ved at surfe rundt på
tdconline.dk siden, så potentielle nye kunder vil næppe komme ind på den
hvis de kigger efter priser etc..

Carl

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-02-05 19:42

On Wed, 09 Feb 2005 18:18:03 +0100, Carl Drud wrote:

> [...]
>
> Nu er det ikke en side man vil "falde" over ved at surfe rundt på
> tdconline.dk siden, så potentielle nye kunder vil næppe komme ind på den

Måske skulle I overveje en OTD "dk.edb.internet.udbyder.konspirationsteori",
den kan senere udbygges til *.CC eller *.TDC eller *."hvad Image.dk hedder
til den tid"
--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-02-05 01:39

Hej Bruno Christensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Måske skulle I overveje en OTD
> "dk.edb.internet.udbyder.konspirationsteori", den kan senere
> udbygges til *.CC eller *.TDC eller *."hvad Image.dk hedder til
> den tid"

Men: Har du en god og ikke mindst plausibel forklaring på, hvorfor
<http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_mail_opsaetning_8>
og beslægtede sider stadig er på sitet?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-02-05 01:36

> Nu er det ikke en side man vil "falde" over ved at surfe rundt på
> tdconline.dk siden, så potentielle nye kunder vil næppe komme ind
> på den hvis de kigger efter priser etc.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på den klassiske vits om sælgere,
når noget går galt, a la: "Har De læst det med småt?"

Fra : Carl Drud

Dato : 10-02-05 19:05

Palle Hans Jensen wrote:

> Hvorfor tror I mon TDC lader smtp.mail.dk leve hvis de er ude på at
> lukke den hurtigst muligt "meget snart", som der står på den 7
> måneder gamle hjemmeside...

Det ikke det der står, men derimod "..på længere sigt"

Men det ville da nok være en ide for TDC og ansætte en webmaster der kan
opdatere deres sider.

Carl

Fra : Palle Jensen

Dato : 10-02-05 22:39

Den 10 feb 2005 mumlede Carl Drud noget i denne stil:

> Men det ville da nok være en ide for TDC og ansætte en webmaster
> der kan opdatere deres sider.

Jeg tror sgu ærlig talt ikke det er webmasteren der skal have
skylden. Der må jo sidde en afdeling og være ansvarlig for de
informationer der skal distribueres via siderne. Jeg benægter ikke at
det er dybt kritisabelt at TDC ikke kan informere korrekt.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Carl Drud

Dato : 10-02-05 20:03

Palle Jensen wrote:

> Nej. Jo jeg har hørt om nogle der har ringet, men det ved alle jo er
> ren roulette. Ring 4 gange til TDC, og få fire svar.

Skrev du ikke i <news:Xns95F0D8FF87DA5Chewbacca@62.243.74.163> at du har
ringet ind *flere* gange og fået at vide det ikke forholdt sig som
officielt udmeldt.?

Carl

Fra : Palle Jensen

Dato : 10-02-05 22:47

Den 10 feb 2005 mumlede Carl Drud noget i denne stil:

> Skrev du ikke i <news:Xns95F0D8FF87DA5Chewbacca@62.243.74.163>
> at du har ringet ind *flere* gange og fået at vide det ikke
> forholdt sig som officielt udmeldt.?

Jo da. Men ikke ALENE det. Jeg har skrevet og har en tråd uden lige
hvor jeg har diskuteret med flere personer hos TDC. Den diskussion
endte hos postmaster, som jeg også har viderebragt her i gruppen.

Jo jeg har også ringet. Men jeg har som jeg også selv siger fået svar
i øst og vest. Men de ting jeg har på skrift vægter jeg unægteligt
højere.

Det er jo faktisk heller ikke mig der sidder og brokker mig over et
tiltag som ikke er foregået endnu. Det er bare irriterende at folk
herinde nogle omtaler tiltaget som 100% sikkert og fortæller folk at
det er sådan det bliver, når det nu er så usikkert hvad der
overhovedet menes..

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Carl Drud

Dato : 11-02-05 20:04

Palle Jensen wrote:

> Jo jeg har også ringet. Men jeg har som jeg også selv siger fået svar
> i øst og vest.

Men du skrev i nævnte MsgID at:

<citat>
"Jeg har ringet flere gange (da det blev diskuteret lige så hårdt i
august), og svaret var hele tiden at det IKKE forholdt sig som officielt
udmeldt."
<citat slut>

> Men de ting jeg har på skrift vægter jeg unægteligt
> højere.

Det der også andre der gør. De vægter informationerne på deres
hjemmeside højere.

Carl

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-02-05 21:29

Den 11 feb 2005 mumlede Carl Drud noget i denne stil:

> [...]
> "Jeg har ringet flere gange (da det blev diskuteret lige så
> hårdt i august), og svaret var hele tiden at det IKKE forholdt

Hvor trivielt! Jeg har ringet og benægter det ikke. Fandt det ikke
tilstrækkeligt og skrev E-mails ligeså. Jeg har endda publiceret
brevet fra postmaster herinde.

Forstår du ikke pointen. Er det ikke forkert at ringe ind til 4x80 og
høre en fuldstændig inkompetent person sige et eller andet og så
efterfølgende hoppe herind og sige at det skam bliver sådan,
velvidende at man løber med en halv vind i konspirationsteoriernes
navn?

Og inden du citerer mig igen: Jo jeg har ringet og talt med
inkompetente personer, men har fulgt det op på noget jeg vil kalde et
niveau højere. Det er trodsalt mere end hvad andre har bidraget med.

> Det der også andre der gør. De vægter informationerne på deres
> hjemmeside højere.

Jo jo.. Lad folk blive forargede... Uanset hvad udfaldet bliver
overlever jeg

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-02-05 10:13

> [...]

> så efterfølgende hoppe herind og sige at det skam bliver sådan,
> velvidende at man løber med en halv vind i konspirationsteoriernes

Det er via TDCs hjemmeside officielt udmeldt at tiltaget gennemføres.
Så er den simpelthen ikke længere og jeg synes egentligt du skulle
stoppe nu. Uanset hvor opringningninger og breve fra "postmaster" du
fremviser så er TDCs hjemmeside en bedre kilde til den officielle
holdning.

Din mail fra "postmaster" kan du ikke bruge til noget som helst. Den
pågældende bestemmer ikke hvad der skal gennemføres og hvad der ikke
skal gennemføres.

> [...]
> inkompetente personer, men har fulgt det op på noget jeg vil kalde
> et niveau højere. Det er trodsalt mere end hvad andre har bidraget

Det er forkert. Du er ikke den eneste der har skrevet med TDC, og det
ved du så udmærket godt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-02-05 17:42

Den 12 feb 2005 mumlede Morten Bjergstrøm noget i denne stil:

> [...]
> breve fra "postmaster" du fremviser så er TDCs hjemmeside en
> bedre kilde til den officielle holdning.

Gu vil jeg ej stoppe. Principielt handler det her om at du ØNSKER at
alle skal opfatte det som DU ØNSKER det skal opfattes, nemlig at TDC
er ude på at miste tusindvis af kunder ved at tvinge folk til KUN at
bruge TDC adresser. Du nævner overhovedet ikke at det er nogen tvivl
og det er total usagligt, når du ved der er det.

> Din mail fra "postmaster" kan du ikke bruge til noget som helst.
> Den pågældende bestemmer ikke hvad der skal gennemføres og hvad
> der ikke skal gennemføres.

Sjovt du ikke skrev det til mig i den mail korrespondance jeg har
angående samme sag. Der takkede du meget for informationen og håbede
da på det bedste. Her i forummet er du ikke et sekund i tvivl om at
det er sandheden og kun sandheden. Sensationslyst vil jeg kalde det.

> Det er forkert. Du er ikke den eneste der har skrevet med TDC,
> og det ved du så udmærket godt.

Hvem har ellers? Og hvad var svaret? Og må jeg citere kilden når jeg
atter engang prøver at kontakte TDC for dig?

Jeg synes det er latterligt at I sidder og pisker en stemning op over
den mail server. Lige før jeg begynder at håbe I får ret

Men lad os dog vente og se, og så må dem der tager fejl lægge kortene
på bordet og beklage miseren. Længere er den vel ikke.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-02-05 13:18

> Gu vil jeg ej stoppe.

Så bliver du noget svær at tage seriøs fremover. Vi er mange der har
prøvet at forklare dig, at det eneste man kan henholde sig til er TDCs
officielle udmelding som givet på TDC.dk. Enhver anden udmelding er at
opfatte som værende uofficiel og dine personlige henvendelser til TDC
kan ikke bruges til noget udover, at man kan håbe, at der internt
arbejdes på, at tiltaget ikke gennemføres, ligesåvel som mine
personlige henvendelser til TDC i denne anledning ikke kan bruges til
noget.

> Sjovt du ikke skrev det til mig i den mail korrespondance jeg har
> angående samme sag. Der takkede du meget for informationen og
> håbede da på det bedste.

Ja da. Det var da utroligt pænt af dig at sende informationen, og jeg
håber da stadig på det bedste.

> Hvem har ellers?

Bla. mig.

> Og hvad var svaret?

Meget svævende.

> [...]
>
> Men lad os dog vente og se, og så må dem der tager fejl lægge
> kortene på bordet og beklage miseren. Længere er den vel ikke.

Jeg vil da glæde mig meget over, hvis TDC ikke gennemfører tiltaget.

Det er bare farligt at undlade at debattere sådanne udmeldinger, da
tiltag der først er gennemført kan være meget svære at ændre på..

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 13-02-05 15:19

> [...]

> Det er bare farligt at undlade at debattere sådanne udmeldinger,
> da tiltag der først er gennemført kan være meget svære at ændre

Dette er meget centralt. Dette er min opfattels af situationen lige
nu:

Dig og Carl ønsker ikke at jeg bidrager med mine holdninger i
debatten fordi jeg ikke bakker op om Jeres holdninger til TDC, og
deres ikke opdaterede hjemmeside.

Hvad er det I vil debattere når I har besluttet Jer for konklusionen
på forhånd? Jeg har gjort en indsats for komme længere til bunds i
diskussionen, og alligevel afviser I der kan være nogen som helst
tvivl om at Jeres spådomme er tvivlsomme.

Jeg gider ikke diskutere dette mere. Så jeg foreslår vi slutter her.
Dog vil jeg bede jer tage det pænt når jeg om kort tid kommer tilbage
i dette forum og siger: "Hvad sagde jeg?"

Jeg er sikker på at I til den tid stadig har en eller andet smutvej
til forargelse over TDC's forretningsgang.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-02-05 15:51

Palle Jensen <palle.jensen.2005@mail.dk> skrev:

> Dig og Carl ønsker ikke at jeg bidrager med mine holdninger i
> debatten fordi jeg ikke bakker op om Jeres holdninger til TDC, og
> deres ikke opdaterede hjemmeside.

Jo gerne, hvis bare du vil anerkende, at det der er oplyst på
hjemmesiden er det officielle, og hvad man på sigt kan forvente vil
ske. Man kan så bla. på baggrund af det svar du har fået fra TDC håbe
på, at der er nogen "indefra" der arbejder mod den skøre ide som nogen
hos TDC har fået.

> Jeg gider ikke diskutere dette mere. Så jeg foreslår vi slutter
> her. Dog vil jeg bede jer tage det pænt når jeg om kort tid kommer
> tilbage i dette forum og siger: "Hvad sagde jeg?"

Naturligvis.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 11-02-05 21:59

Palle Jensen wrote:

> [...]
> navn?

Hvem har ringet ind (ud over dig selv) og hoppet herind med en halv

Der er blevet henvist til TDCs egen side med en beskrivelse af tiltaget.

Carl

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-02-05 17:35

Den 11 feb 2005 mumlede Carl Drud noget i denne stil:

> Hvem har ringet ind (ud over dig selv) og hoppet herind med en halv
> vind?

Morten Bjergstrøm.

Fra : Carl Drud

Dato : 13-02-05 17:32

Palle Jensen wrote:

> Dog vil jeg bede jer tage det pænt når jeg om kort tid kommer tilbage
> i dette forum og siger: "Hvad sagde jeg?"

Naturligvis. Jeg håber da ej heller at tiltaget bliver til noget, men
indtil nu er den officielle version udmeldt fra TDC, at det bliver det.

Alt andet vil være at "løbe med en halv vind"

Carl