Release IP-adresse paa iLO kort
Fra : rondo

Dato : 28-01-05 08:02

Jeg har en Compaq Proliant ML370 server, som har faaet skiftet
bundkortet. ILO er enabled og koerer DHCP. Desvaerre har det en
forkert ip-adresse, saa nu har jeg brug for at release og renew
ip-adressen. Jeg kan, saavidt jeg kan se, ikke goere det i iLO kortets
konfigurationsmenu, som jeg kan komme ind i under opstart, men hvordan
goer jeg det saa?

Paa forhaand tak for hjaelpen,
Ronnie

Fra : Peter Pan

Dato : 29-01-05 01:20

"rondo" <newsnospam@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ip-adressen. Jeg kan, saavidt jeg kan se, ikke goere det i iLO kortets
> konfigurationsmenu, som jeg kan komme ind i under opstart, men hvordan

Hvis jeg husker ret, skal du gå ind og sætte kortet til Fast IP, og så
tilbage til DHCP. Men har ikke en lige her ved hånden og teste med.

Har du sat DHCP serveren til at uddele en bestemt IP til mac adressen på ILO
kortet? Eller hvordan har den fået en "forkert" IP adresse? Det lyder som om
du har noget basalt forkert i din opsætning. Hvis man kører DHCP er det
(normalt) for at have en dynamisk IP, og lege på navne niveau. ILO kortet
undersøtter fint DNS og WINS til at lege med navne.

Ellers prøv at spørge i news:dk.edb.hardware.server

Mvh
Anders