billeddesign og htm-links
Fra : Gukker

Dato : 28-01-05 07:18

Er det muligt at gøre følgende:

1. fabrikere 4 forskellige billeder
2. samle disse i et billede i jpg eller gif-format
3. samtidig med at de på forhånd er forsynet med hvert sit link til en
webside på et website?

Begrundelse: jeg er offer for et primitivt system, hvor forsiden hidtil har
bestået af fire billeder, hvert med sit link til hjemmesidens forskellige
sider.
På grund af politiske tåbeligheder, er vi nu gået over til et yderst
primitivt foretagende, hvor vores rettigheder dels er meget begrænsede og
dels hvor vi ikke har mulighed for at lave ret meget ordentligt.

Problemet er at forsiden, som billederne skal være på, kun kan anvendes,
hvis vi indsætter en fil i jpg eller gif-format.
Vi kan med andre ord kun få det, vi ønsker, til at fungere, hvis vi

1. henviser til en eksten side (hvor der findes en html-fil)
2. importerer filen som et jpg-eller gif-format.

Med andre ord: vi kan kun hente siden ind som 1 samlet billede.

Vi vil gerne have at man kunne sikre at man lavede linket på forhånd og så
på en eller anden finurlig måde kunne hente det ind på siden som et
jpg-eller gif-dokument hvorefter vi kunne få det til at virke, men det ser
desværre ikke umiddelbart ud til at være tilfældet.

Er der nogen der ved om det vil kunne lade sig gøre at lave et billede med
et link på forhånd og så importere det ind i et jpg-eller gif-format?

Gukker

Fra : zigma.dk

Dato : 28-01-05 08:20

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået dit spørgsmål helt korrekt, men
jeg går ud fra, at det du vil have, er én stort billede, som er opdelt i 4
"hotspots" - ét med hvert sit link?

// Zigma

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gukker

Dato : 28-01-05 16:05

Jeg takker - og ja, du har forstået det korrekt.

Gukker

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 28-01-05 08:40

Gukker wrote:

> Er der nogen der ved om det vil kunne lade sig gøre at lave et
> billede med et link på forhånd og så importere det ind i et
> jpg-eller gif-format?

Nej. JPEG formatet er ikke specificeret til at understøtte hyperlinks i
sig selv. Du kommer ikke udenom at ændre i HTMLen, og det lyder ikke
som om du har adgang til det.

Skulle du have adgang til HTMLen, men ikke til at lægge mere end et
billede op, kan du anvende en imagemap til at definere flere hotspots,
som zigma.dk beskriver.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Gukker

Dato : 28-01-05 16:05

jeg takker for de gode svar - og naturligvis for hjælpen.

Gukker