Menuen flytter sig!
Fra : Preben Larsen

Dato : 27-01-05 22:20

Er der nogen der kan sige mig, hvorfor nogle af menuerne rykker
sig, når der klikkes på dem? Det sker imidlertid kun i netscape
og Firefox.

http://home1.stofanet.dk/prebenlarsen

Mvh
Preben Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-01-05 22:54

Preben Larsen skrev:

> Er der nogen der kan sige mig, hvorfor nogle af menuerne rykker
> sig, når der klikkes på dem?

Det ser ud til at være et samspil mellem logoet i menuen og den
lodrette streg til højre for menuen. Hvis siden er så kort at den
lodrette streg ikke når ned til logoet, rykkes hele menuen en smule
til venstre (jeg gætter på at det i virkeligheden er omvendt -
menuen rykker en smule til højre når stregen kommer ned forbi
logoet, sådan som det sker på de fleste sider).

Prøv evt. at lege med DOM Inspector, og tjek margen og fyld på de
berørte elementer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Preben Larsen

Dato : 28-01-05 06:06

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Prøv evt. at lege med DOM Inspector, og tjek margen og fyld på de
> berørte elementer.

Hej Jens
Kan du ikke introducerer mig for DOM Inspector et eller andet sted -
for det jeg kender ikke så meget til!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-01-05 13:05

Preben Larsen skrev:

> Kan du ikke introducerer mig for DOM Inspector et eller andet sted -
> for det jeg kender ikke så meget til!

Åh - du rammer min dårlige samvittighed (jeg har for længe siden
rumsteret med en artikel om DOM Inspector).

Du kan finde lidt info ved at google - enten tilbage i denne gruppe
eller bare blandt www-siderne.

Du kan også prøve dig frem - Ctrl-Skift-i

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-01-05 00:49

Preben Larsen formulated on torsdag :
> Er der nogen der kan sige mig, hvorfor nogle af menuerne rykker
> sig, når der klikkes på dem? Det sker imidlertid kun i netscape
> og Firefox.

På nogle sider er der scrollbar, og ikke på andre. Firefox viser kun
scrollbaren, når der er behov for den. Derfor bliver siden lidt
smallere på de lange sider.

--
Benny

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-01-05 13:40

"Preben Larsen" <prelar@stofanet.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan sige mig, hvorfor nogle af menuerne rykker
> sig, når der klikkes på dem? Det sker imidlertid kun i netscape
> og Firefox.

Det skyldes vel, at nogle af siderne er så lange. at du får et rullepanel
ude til højre.

mvh
Preben

Fra : Preben Larsen

Dato : 28-01-05 17:43

> Det skyldes vel, at nogle af siderne er så lange. at du får et rullepanel
> ude til højre.

Hej Preben!
Jeg har lavet en Div med hårdt mellemrum og forlænget de korte sider
midlertidigt! Det fjerner "hopperiet" indtil videre!