Mengrad?
Fra : Soeren

Dato : 27-01-05 21:16

Jeg har for ca 1 år siden fået opereret mit knæ, dvs. rekonstrueret mit
foreste korsbånd.
Nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvad den "normale" mengrad er i sådanne
tilfælde, er der nogen der har prøvet det og fået en mengrad vil jeg gerne
vide hvilken mengrad det gav, og hvilke problemer de havde og fortsat har.
Jeg har fået en mengrad, men undrer mig, da der er en masse ting jeg ikke
længere kan. Det undrer mig at så længe man kan sidde på en stol og drikke
en kop kaffe ja så er man ca 95% iorden, mærkeligt....
Jeg har problemer med mit knæ og kan på nuværende tidspunkt ikke dyrke
sport.
Det piner mig selvfølgeligt at knæet ikke bliver lige som før, hvor jeg
spillede fodbold, batminton, og stod på slalomski.

Skriv endeligt, dem som har erfaringer på området.

Mvh Søren

Fra : bj

Dato : 27-01-05 23:11

"Soeren" <dingleduffnein@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>dine gener og forlang en speciallægeerklæring lavet. Det er normal
>procedure at man skal til speciallæge efter en skade der er

Gør dem det klart at du har mange gener og skriv dem, peg ud hvad du ikke er
enig i og læs så grundigt efter om du har fået mengraden du bør have- læs
mere her:
www.forsikringsoplysningen.dk eller www.ask.dk

har du yderligere spørgsmål kunne du jo kontakte den tilgængelige tlf-linie
hos forsikringsoplysningen.

Håber du finder en vej gennem denne jungle

bj

Fra : Nicolai

Dato : 28-01-05 09:29

> [...]
> vide hvilken mengrad det gav, og hvilke problemer de havde og fortsat har.

Minimum er 8% - og det er også hvad du får medmindre du brokker dig gevaldigt
:) Så gør det! ;)

> Jeg har problemer med mit knæ og kan på nuværende tidspunkt ikke dyrke
> sport.

Giv det tid. Jeg var over 2 år om at komme tilbage.

> Det piner mig selvfølgeligt at knæet ikke bliver lige som før, hvor jeg
> spillede fodbold, batminton, og stod på slalomski.

Ja, det er sur røv - jeg er i samme båd og kan godt pive over at man har
været så uheldig - men vend det om og tænkt positivt. Du har garanteret et
godt liv sammenligten med størstedelen på denne planet :)

Fra : bj

Dato : 28-01-05 11:48

> Minimum er 8% - og det er også hvad du får medmindre du brokker dig
> gevaldigt

man får ikke noget foræret.....
det kommer da an på dit forsikringsselskab....hos de fleste er det 5% for at
det udløser erstatning.

bj

Fra : Soeren

Dato : 28-01-05 16:33

Takker for svarene, jeg vil brokke mig og evt gå til anden læge.
Jeg var så dum at blive undersøgt af samme læge som opererede mig....
Det kunne måske tænkes at en læge ikke er så ivrig efter at kritisere sit
eget arbejde.

Mvh Søren

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 31-01-05 00:37

> [...]
> Jeg var så dum at blive undersøgt af samme læge som opererede mig....
> Det kunne måske tænkes at en læge ikke er så ivrig efter at kritisere sit

Men inden du kæmper vildt hårdt for at få en høj méngrad, der måske med
tiden viser sig at være langt mindre end du kan kæmpe dig til, skal du være
opmærksom på, at den mengrad sagtens kan blive til gene, hvis du på et
senere tidspunkt skal tegne en pension, livsforsikring eller andet.

En høj mengrad kan betyde, at du vurderes til at være tilsvarende mindre
værd - og derfor ikke vil være i stand til at tegne en ordentlig
livsforsikring.

Prøv allerførst at undersøge mulighederne for at få en lavere méngrad.
Eksempelvis ved at få den rette træning.

Mvh. Lisbeth

Fra : Soeren

Dato : 31-01-05 18:45

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Prøv allerførst at undersøge mulighederne for at få en lavere méngrad.
> Eksempelvis ved at få den rette træning.

Tja, sådan havde jeg ikke lige tænkt over det.
Stof til eftertanke...

tak for det.

/Søren

Fra : Nicolai

Dato : 28-01-05 17:19

> man får ikke noget foræret.....
> det kommer da an på dit forsikringsselskab....hos de fleste er det 5% for
> at det udløser erstatning.

Et korsbånd giver 8%.

Fra : bj

Dato : 28-01-05 20:13

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Et korsbånd giver 8%.

Om det i særskilt vurdering i sig selv giver 8% kan jeg ikke svare på, men
det er absolut ikke almindeligt, at samme læge undersøger og skriver en
udtalelse herom til dit forsikringsselskab. Typisk får man lov at vælge
mellem tre uvildige læger forslået af dit selskab, hvilket vel er fair nok.

Der skal ofte gå et år efter skaden før det muligt at vurdere om der er mén
til følge. Sådan et brev burde du have modtaget af dit selskab. Når du så
SELV mener, at det ikke bliver bedre kontakter du så dit selskab og påpeger
dette og det er så op til dem at sende dig til en uvildig læge. Vær dog
opmærksom på om lægen er én der ved hvad han snakker om. Det nytter jo ikke
noget at du bliver sendt til en læge med speciale i pediatre (børn) når du
har brug for en der kan noget om dit knæ.

At lægen, der opererede dig undersøger dig efterfølgende er fint nook i sig
selv, men det er ikke godt nok, at det eventuelt er ham der laver en
lægeerklæring. Det duer bare ikke. Det er jo "kammerateri" ( i disse
valgtider). Sørg i det mindste for at gøre benarbejdet godt nok selv. Du vil
senere fortryde hvis ikke du har gjort hvad du synes har været dig muligt

held & lykke

bj

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-05 11:46

Det var da lige godt groft, for jeg kender en der har en mén-grad på 5 % ...

Fra : Nicolai

Dato : 29-01-05 21:48

> Det var da lige godt groft, for jeg kender en der har en mén-grad på 5 %

Jeg har læst et sted at et overrevet korsbånd giver mindst 8%.

Fra : bj

Dato : 29-01-05 22:56

"Mette M" <mette(a)marmet.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da lige godt groft, for jeg kender en der har en mén-grad på 5 %

Hvad mener du? har vedkommende ikke fået erstatning og mener du mit udsagn
ikke er korrekt? Tja, det kan da godt være korrekt at nogle selskaber først
er ude med erstatning ved 8%, det skal jeg ikke sidde og benægte, men sådan
var det ikke hos mit selskab...og er det stadig ikke (kender flere der
stadig har det som jeg havde, jeg fik blot et bedre tilbud efter endt
uddannelse og skiftede)

bj