Anmeldelser af "dårlige" firmaer
Fra : Kim

Dato : 27-01-05 17:05

Ved ikke helt om det har relevans for denne gruppe. Men er der nogle der ved
om der findes en hjemmeside som mere eller mindre anmelder f.eks.
rengøringsfirmaer hvis firmaet har lavet noget rigtigt skidt.

Det gælder ikke kun for rengøring men generelt for firmaer der ikke
overholder aftaler eller direkte leverer et stykke arbejde der er under alt
kritik. Ved godt at det måske er en rigtig "varm" kartoffel, og mange
personer har måske også en tendens til at klage over det mindste, men det må
jo være op til hver enkelt som læser en "klage" at læse imellem linierne.

mvh. Kim

Fra : Casper Bang

Dato : 27-01-05 17:40

> Det gælder ikke kun for rengøring men generelt for firmaer der ikke
> overholder aftaler eller direkte leverer et stykke arbejde der er under
> alt
> kritik.

Der er en officiel liste her:
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/#D
Men den indeholder dog ikke ALLE firmaer; kun dem hvor forbrugerklagenævnet
er inde i det.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-01-05 18:39

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41f91949$0$48696$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Der er en officiel liste her:
> http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/#D
> Men den indeholder dog ikke ALLE firmaer; kun dem hvor
> forbrugerklagenævnet er inde i det.

... og endda kun de virksomheder, som ikke har efterlevet
Forbrugerklagenævnets afgørelser.

Der findes en del mindre seriøse lister i stil med http://plattenslager.com
og
Jeg ville dog være meget forsigtig med at hænge nogen ud sådan et sted. Det
kan let opfattes som injurie.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-01-05 16:32

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> meddelelse news:41f91949$0$48696$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> .. og endda kun de virksomheder, som ikke har efterlevet

Jah - og endnu mere usikker er den - da de efterfølgende (efter at være
kommet på listen) har mulighed for at slette sig selv - ved at efterleve
afgørelsen.

Mest af alt er listen jo et udtryk for at "presse" firmaerne til at
acceptere forbrugerklagenævnets afgørelser. Og tvivler på listen af
danske "svindelfirmaer" er så kort som på ovenstående liste. Mindes
f.eks. historien med "PowerPlasma" som aldrig leverede varene...

mvh
Johan

--
Bestil dine tryksager online:
http://postdanmark.print2people.dk

Fra : Thomas C L

Dato : 28-01-05 13:12

Kim wrote:
> [...]
> jo være op til hver enkelt som læser en "klage" at læse imellem linierne.

Det er jo utroligt svært at have en objektiv vurdering af dette. Nogle
er jo meget hurtige til at brokke sig, andre bliver snydt i årevis uden
at reagerer.

Gennem mange år med virksomhedsdrift har jeg stødt på mange kunder, både
de gode og de dårlige. Kan man hænge "Dårlige kunder" ud?

Generelt synes jeg det er lidt nemt at være hurtig på aftrækkeren - uden
at der nødvendigvis er belæg for det.

Detaljeret Skriftlige aftaler og tilbud er næsten den bedste vej ud af
sådanne sager.

Hvorlang tid skal man sidde på en Dårlig liste? Det er jo det vi har
domstoelene til, at afgøre hvem der har ret..