slette header() ?
Fra : Kim Emax

Dato : 26-01-05 22:43

Hey

Har brug for at cleare en række header() kald, kan man det?

Grund:

<?
$size = 1100;
$cd = "attachment; filename=\"{test}.txt\"";
header('Content-Description: File Transfer');
header("Content-Type: application/octet-stream");
header("Content-Length: $size");
header("Content-Disposition: $cd");
header("Content-Transfer-Encoding: binary");
header("Expires: 0");
header("Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0");
header("Cache-Control: public");

session_cache_limiter("must-revalidate");
session_start();

if($_SESSION['member_id']) {
// gør noget, dette virker som det skal...
if(file_exists($filename)) {
$fd = fopen ($filename, "rb");
fpassthru ($fd);
}
}
else {
header("HTTP/1.0 401 Unauthorized");
print "du har ingen adgang her";
}

Hvis member_id ikke er sat, så får man en downloadprompt med
fejlmeddelsen som en lille fil, så jeg ønsker i det tilfælde at cleare
alle headers, så jeg kan fyr en 401 af. Kan dette lade sig gøre? Har
kigget efter en header_flush funktion, men kunne ikke se nogen...

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Christian Joergensen

Dato : 27-01-05 10:33

Kim Emax <newsgroups@emax.dk> writes:

[...]

> [...]
> alle headers, så jeg kan fyr en 401 af. Kan dette lade sig gøre? Har
> kigget efter en header_flush funktion, men kunne ikke se nogen...

Hvad er grunden til at du ikke blot kan flytte den op over alle
dine andre headers?

--
Christian Jørgensen | Codito, Ergo Sum
http://www.razor.dk |

Fra : Kim Emax

Dato : 27-01-05 23:32

Christian Joergensen wrote:

> Hvad er grunden til at du ikke blot kan flytte den op over alle
> dine andre headers?

Definer "den"? session_start(); outputter et eller andet til browseren,
så du ikke kan smide en header efterfølgende... derfor kan[*] jeg ikke
umiddelbart smide session_start() øverst...

[*] Havde testet med et andet script, der genererer PDF filer, der
spiller det ikke, men i dette tilfælde gør det? Det fik jeg åbenbart
ikke testet.

Stadig... kan man slette sendte headers?

headers_list() ser iøvrigt lækkert ud til debug situationer