Et par spørgsmål
Fra : vvv

Dato : 26-01-05 21:53

Hej.
Efter mange år uden købte jeg et akvarium for et års tid siden.
Det var et begyndersæt på 80 liter med lys, varmelegeme og pumpe. Det har
sådan set fungeret fint og fiskene (2X rød molly, 2 X Gubby en Smerling til
sneglene og en flok Neon) har det fint.
Dog er jeg noget træt af den pumpe der fulgte med, men man kan vel heller
ikke forlange alverden af 600 kroner.
Spørgsmålet lyder: Hvad vil i anbefale af pumpe i stedet? Det gør ikke noget
den koster lidt, bare den er god og ikke stopper til en gang om ugen som den
jeg har nu gør. Går ud fra at det skal være en indvendig i så lille et
akvarium, men hvis en udvendig er bedre er det også ok og der er plads til
den.

En anden ting er lyset. Planterne virker som om de har mistet gejsten og
røret er ved at have set sin tid, nogen gode råd til hvad slags rør jeg skal
købe? Der er kun et rør i så smarte kombiløsninger dur ikke. Det skal være
sådan et slags allround rør der er godt for planterne.

Håber på et par hints fra de mere erfarne

Hilsen
vv

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 27-01-05 12:09

> Spørgsmålet lyder: Hvad vil i anbefale af pumpe i stedet?

jeg har et såkaldt bundfilter... jeg ved ikke hvad den generelle holdning
til disse er, men jeg er meget glad for mit... jeg har prøvet at tegne
hvordan det virker www.tingholm.com/bundfilter.gif
der skal selvfølgelig også en pumpe på, så egentlig svarer jeg ikke på dit
spørgsmål

> En anden ting er lyset. Planterne virker som om de har mistet gejsten og
> røret er ved at have set sin tid, nogen gode råd til hvad slags rør jeg
> skal
> købe?

kan det ikke være for de mangler jern ??

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com