Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Netbank overførsel til udlandet.
Fra : Brian Larsen

Dato : 26-01-05 12:14

Jeg har tidligere haft danske bank og ofte benyttet mig af deres netbanks
funktion til at overføre penge til udlandet.

Jeg blev imidlertidigt ret træt af at jeg ikke kunne bruge deres netbank
under Linux uden at køre Internet Explorer i en emulator og skiftede
derfor til Nordea.

Deres netbank virker upåklageligt, men jeg blev jo noget negativ da jeg
så opdagede at den ikke har en mulighed for at overføre til udlandet.
Bankerne har altid lukket når jeg kommer hjem fra arbejde så at skulle
ned i en afdeling og udfylde et stykke papir er ikke ligefrem optimalt.

Mit spørgsmål er om der er nogen der kan anbefale en god netbank der
tillader udlandsoverførsel? Jeg skal ikke bruge kontoen til andet så
renter, lånemuligheder m.m. er ligegyldigt.

Jeg har kigget på skandiabanken men det ser ud til at de har en
minimumsgrænse på 1000kr.

--
// Brian Lund Larsen - http://www.dfmc.dk/?id=673

Fra : Anders Mørk

Dato : 26-01-05 13:46

> Mit spørgsmål er om der er nogen der kan anbefale en god netbank der
> tillader udlandsoverførsel? Jeg skal ikke bruge kontoen til andet så
> renter, lånemuligheder m.m. er ligegyldigt.

Sydbank kan! Og de bruger også java, så der skulle ikke være problemer med
at få deres system til at køre under Linux.

../Anders

Fra : tom nielsen

Dato : 26-01-05 21:41

> [...]
> Bankerne har altid lukket når jeg kommer hjem fra arbejde så at skulle
> ned i en afdeling og udfylde et stykke papir er ikke ligefrem optimalt.

Blanketen kan du også finde i netbank, du kan så printe og udfylde den
hjemme og smide den i filialens døgnboks. Det virker, men det er bestemt
ikke smart.

Tom