Pumpe for voldsom til akvarie?
Fra : Anders

Dato : 25-01-05 21:53

Hej!

Jeg tænkte på om mit nye powerhead er for voldsom til mit akvarie? Det er et
powerhead der kører 700 L. i timen i et 85 L. akvarie med ca. 55
cichlideunger (de ser ud til at trives). Lige et andet spørgsmål- Kan der
være for meget ilt/luft i et akvarie?

Mvh. Anders...

Fra : Unlimited

Dato : 26-01-05 00:15

> Lige et andet spørgsmål- Kan der
> være for meget ilt/luft i et akvarie?

Det kan der i allerhøjeste grad. Hvis der er alt for meget luft i, så dør
fiskene !!

For meget luft = For lidt vand... Og fisk skal jo have vand ;)

/Flemming, der nok burde gå i seng nu

Fra : Anders

Dato : 26-01-05 09:54

Hej igen!

Okay, jeg tror du har misforstået mig lidt Flemming eller nærmere betegnet
mig der har formuleret spørgsmålet forkert- det jeg mente var om der kunne
være for meget ilt/luft i vandet, ikke i selve akvariet. Det er fyldt helt
op med vand ;)

Mvh. Anders

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-01-05 10:47

Anders wrote:
> [...]
> være for meget ilt/luft i vandet, ikke i selve akvariet. Det er fyldt helt

Der kan ikke - på alm. måde som eks. filter/gennemluftning - komme for
meget ILT i vandet.
Hvis du med luft mener luftarter, er svaret det samme.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:

Fra : Anders

Dato : 26-01-05 11:16

Ok, tak for svaret!

Mvh. Anders

Fra : HD

Dato : 26-01-05 19:09

Prøv lige at udregne vandindhold i akvariet ved at måle indvendigt og trække
bundlag evt trærødder og sten fra, der efter kan du regne me 1 cm fisk pr. l
vand og en max gennem strømning absolut max 4 x L indholdet.
Hans D.