Smerte efter operation. Årsag?
Fra : Joe

Dato : 25-01-05 20:58

Hej

Min kone er blevet opereret for 1 uge siden. Hun fik fjernet en godartet
svulst (fibroma) som sad i livmoderen. De sidste par dage har hun haft
smerter som er kommet og gået...men nu er det gået over i en konstant og
tiltagende smerte. Smerten føles som den smerte man føler efter man har
brændt sig.

Hvad kan det være?

Hvilken test kan man udføre for at finde ud af hvad årsagen til smerterne
er?

Takker...

Fra : Kathrine

Dato : 25-01-05 21:40

"Joe" skrev:
> [...]
> brændt sig.
>
> Hvad kan det være?
>
> Hvilken test kan man udføre for at finde ud af hvad årsagen til

Har hun feber?
Under alle omstændigheder SKAL hun ses af en læge snarest!
--
Kathrine

Fra : Joe

Dato : 25-01-05 22:22

> Har hun feber?
> Under alle omstændigheder SKAL hun ses af en læge snarest!
> --

Nej, hun har ikke feber. Vi har en aftale imorgen hvor hun skal
ultralydsscannes.

Jeg vil dog stadigvæk gerne have bud på hvad årsagen til min kones smerter
kan være? Jeg vil også gerne vide hvordan man diagnosticerer sådan noget?
Jeg tænker specielt på hvilke undersøgelser man kan foretage for at få
kredset sig ind på årsagen?

At gå til læge her i Danmark er jo ligesom at gå til en meteorolog dog med
den forskel at meterologerne er bedre til at gætte.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-01-05 22:38

"Joe" <JoeNOSPAM@yahoo.com> skrev

> At gå til læge her i Danmark er jo ligesom at gå til en meteorolog dog med
> den forskel at meterologerne er bedre til at gætte.

Hehe.

Jeg vil nu ikke sige at meterologerne er bedre til at gætte,
men forskellen på lægerne og meterologerne er: at meterologerne ærligt
fortæller at udsigten kan være usikker.

I retfærdighedens navn, skal det da også siges at det er der faktisk også
nogen læger der gør, f.eks. gjorde min det da idag.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 26-01-05 09:54

"Joe" <JoeNOSPAM@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan det være?
>
> Hvilken test kan man udføre for at finde ud af hvad årsagen til smerterne

Nu må jeg jo ærligt indrømme, at livmoderen har jeg af gode grunde ingen
erfaringer med , men det kan være dannelse af arvæv, der hvor svulsten
sad, eller hvis der har været skåret, brændt, eller hvad de nu gjorde andre
steder. Det kan også være en muskel reaktion. Der er selvfølgelig en
mulighed mere, en beskadiget nerve, eller hvis der er lidt infektion, så kan
det trykke på en nerve, som så giver smerten. Men jeg er jo nok lidt på
herrens mark her, for kvindens udvalg er jo lidt anderledes end vores.

M.V.H.....Benny..