Inventor 4 & ASUS 7700 med Gforce 256 GTS ~
Fra : Tia

Dato : 21-05-01 11:41

Ovenstående sammensætning laver grafik-firkanter omkring emnet,
når der extruderes. Driveren er Detonator 7.52 for WIN 2k.

Fejlen opstår ikke med det TNT 2 Ultra, jeg benytter på arbejde,
med NT4.

Alle gode råd imødeses med tak.

Leif

Fra : Uffe Bak

Dato : 22-05-01 09:45

Hej Leif

Det lyder som om du kører med SP1 på Inventor, hvor der kunne komme en fejl med
facetteringen. Egentligt kan det rettes i Registry - men endnu bedre er det
følgende:

Mit råd er:
Download den nye SP2 som du kan finde på:
http://support01.autodesk.com/knowledgebase/html/401133.htm

Du kan også holde øje med de seneste drivere og opdatering på adressen:

http://www.autodesk.com/inventor-graphicscards

Her finder du oversigt over de seneste testede grafikkort - og de anbefalede
drivere.

Håber dette kan hjælpe dig videre.

MVH

Uffe Bak
Autodesk Nordic & Baltic

In article <Go5O6.132$x51.4102647824@news.euroconnect.net>, Tia says...

Fra : Leif

Dato : 22-05-01 11:47

Tak Uffe
Men jeg har SP2 med. Jeg er lidt rigelig forvirret omkring alle de REG filer
der er på DM disken fra NTI samt på MDT
biblioteket?
Checker lige dine links vedr. grafikkortene.
Mvh
Leif

Fra : Leif

Dato : 22-05-01 12:44

Fandt ikke noget brugbart, snøft.....

Fra : Leif

Dato : 11-06-01 16:12

A happy ending: Det løste sig med filen R4SP1_fixer.exe

Fra : Uffe Bak

Dato : 13-06-01 12:47

Hej Leif

Det var godt at den løste problemet. Så nu kan du koncentrerer dig om det
egentlige projekt - at prøve Inventor

Med venlig hilsen

Uffe Bak
Autodesk Nordic

In article <3b24df67$0$19071$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Leif says...

Fra : Leif

Dato : 13-06-01 16:16

Yes - og nåede vist kun til og med 2. runde i DM ( fik forresten en af de
eftertragtede rejser).

Men næste år, så......

Fra : Lars Sandberg

Dato : 22-05-01 17:58

In article <Go5O6.132$x51.4102647824@news.euroconnect.net>, No@email.dk
says...
> [...]
> når der extruderes. Driveren er Detonator 7.52 for WIN 2k.
>
> Fejlen opstår ikke med det TNT 2 Ultra, jeg benytter på arbejde,

Hej Leif

Nå så du sidder og fedter med Inventor? Et godt tidsfordriv

Prøv følgende:
Start Inventor og åbn en vilkårlig fil.
Hold SHIFT nede og marker menu'en: Windows - New Window

Der skulle nu gerne komme et Pop-Up window, med en række relevante
informationer såsom hvilke grafikkort informationer Inventor opererer
med: Type, SwapType & Workaround
"Type" (øverste linie), på min PC følgende:
NVIDIA Corporation\Quadro2 MXR/AGP/1.2.1 (1.2.1 OpenGL version)

Denne info kan du nu anvende til at søge i Registry efter følgende:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Autodesk\Inventor\RegistryVersion4.1\System
\Graphics\Hardware Library\NVIDIA Corporation\Quadro2 MXR/AGP/SSE]

"SwapType"=dword:00000002
"Workarounds"=dword:00000000

Disse værdier kan derfor holdes op imod værdierne fra
HardwareLibrary_W2k.reg filen fra Autodesk. Korriger da værdierne og
start Inventor op. Virker dette ikke vil jeg foreslå dig at prøve at
ændrer SwapType værdier fra 0 - 4 (gyldige)

Held og lykke.

Best Regards/ Med venlig hilsen
Lars Sandberg

TechSolution
Mechanical Solution Center

E-mail: info@techsolution.dk TechSolution
Phone: +45 75 82 93 44 Borgvold 12b
Fax: +45 75 82 80 62 DK-7100 Vejle
web: www.techsolution.dk Denmark, Europe

Fra : Leif

Dato : 22-05-01 22:49

Alt er nu forsøgt uden held - også Detonator 11., så det er godnat for nu.

Fra : Lars

Dato : 24-05-01 20:11

In article <9eemm8$a26$1@news.inet.tele.dk>, LP@BONUS.DK says...
> Alt er nu forsøgt uden held - også Detonator 11., så det er godnat for nu.

Hvis du ikke har opgivet og stadig har energi til at pille og god tid, kan du jo prøve nogle af
nedenstående kombinationer hvor du så kører efter laveste fælles nævner.
Bemærk endvidere at Workarounds settings fungerer som akumulerede bit-værdier
dvs. Workaround = 20001 er summen af
0: 0x00000001: treat implementation as OpenGL version 1.0 even though it may claim to be 1.1
og
17: 0x00020000: don't use stippling in combination with texturing (incl. textured text)

Du kan også køre software emulering. Du skal så blot afvikle følgende fil som du kan finde på
Inventor CD'en: "hardwareLibrary_No_Accel.reg"

Herefter går det langsomt men sikkert

Som du sikert nu fornemmer har Inventor en yderst avanceret grafikdel, med ret omfattende
justeringsmuligheder, der korrekt justeret kan trække alt ud af et grafikkort.

mvh Lars Sandberg

Her er listen.
R4 cataloged workarounds:
0: 0x00000001: treat implementation as OpenGL version 1.0 even though it may claim to be 1.1
1: 0x00000002: Matrox Millennium single-pixel wide unpatterned lines with non-source raster op
2: 0x00000004: Matrox Millennium drawing single-pixel wide unpatterned lines with
glDrawElements
drops some line segments
3: 0x00000008: workaround for Oxygen 202 v2.8 bug turning off stippling
4: 0x00000010: force setting of modeling matrix even when it seems redundant (is this used?)
5: 0x00000020: Permedia 2 bug that spuriously connects disjoint line segments
6: 0x00000040: don't use GL_POLYGON_OFFSET_FILL -- crash on FireGL1000Pro driver v244 et. al.
7: 0x00000080: don't use glPolygonStipple (screen door transparency) -- crash on Matrox
Millennium
8: 0x00000100: don't use GL_POLYGON_OFFSET_FILL in combination with culling turned off
(FireGL1000Pro)
9: 0x00000200: don't use vertex array constructs (OpenGL 1.1 only)
10: 0x00000400: don't use back-face culling (problems on TNT2?)
11: 0x00000800: use anti-aliased lines by default
12: 0x00001000: implement non-lighted Colors as emissive Materials (for HP Visualizer?)
13: 0x00002000: don't release GLRC's when dtoring DrawTarget(!), for 3Dlabs VX-1 "share-with"
bug
14: 0x00004000: don't use bound textures
15: 0x00008000: don't use stencil buffer (not implemented [set internally] or not safe)
16: 0x00010000: okay to use stencil buffer when drawing to front buffer
17: 0x00020000: don't use stippling in combination with texturing (incl. textured text)
[Nvidia]
18: 0x00040000: don't use LazyAttributeDrawTarget [E&S]
19: 0x00080000: clear stencil buffer each frame (in BeginDraw.)If a card has 80000, try 40000
instead.
20: 0x00100000: okay to use EXT_compiled_vertex_array extension if present
21: 0x00200000: okay to use NV_vertex_array_range extension if present
22: 0x00400000: don't free offscreen regions -- just leak them (!) (ELSA crash)
23: 0x00800000: add a little jitter to slicing planes to avoid placing them exactly on vertices
(Permedia2)
24: 0x01000000: call CleanUpNearlyAlignedMatrix on all sets of Modeling Matrix (crash in
Generic OpenGL driver on NT)
30: 0x40000000: DO assert on OpenGL errors
31: 0x80000000: don't look for vendor-renderer-version specific settings and workarounds in
registry

New in R4SP1, R5:
25: 0x02000000: do try/except around image calls when drawing 2D marker (ATI) DID #276460 and
276762
26: 0x04000000: do simulated SwapType 2 flush the old way (glFlush) rather than the new
(glFinish) way

Note on WA 24:
See bug 265629: crash in GDI Generic driver during IDBuffer rendering for Drawings
Appears to be a float/double precision problem with numbers in modelview matrix
near the smallest resolvable unit for doubles (1e-16)
See also bug 263811, in which
a look-at of a certain face on a certain part causes a crash soon afterward
in the graphics card driver code.
device to model transforms hosed after LookAt command --
near zero terms in the viewing matrix cause gluUnproject to return nonsense!

Currently available swap strategies:
0: use strategy 1 if driver says it does swap-copy, else use strategy 3.
1: force use of regular Windows SwapBuffers call and assume back buffer remains valid after
swap
2: simulate copy-swap using glCopyPixels
3: draw all graphics in back buffer and swap to front
4: do save/restore of back buffer using KTX_buffer_region extension if available; otherwise
not recommended