PSU
Fra : BKS

Dato : 25-01-05 13:50

hej, har lige fået en Asus K8N + AMD 3000+ ind af døren, men havde ikke
tænkt på at min gamle PSU kun smider 235W. Og så er det jeg gerne ville vide
om det overhovedet kan betale sig at prøve og montere det, for i manualen
siger de at den skal bruge min. 300W.
Mvh. Brian

Fra : Ivan [7100]

Dato : 25-01-05 14:34

Kommer an på kvalliteten af PSU´en og hvor meget/hvilket kram du ellers har
i maskinen.

Tvivler nu på det......dagens hardware er typisk MEGET strømkrævende.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 25-01-05 17:38

BKS wrote:
> [...]
> om det overhovedet kan betale sig at prøve og montere det, for i manualen

Hvis det er en Fortron FSP235 - måske.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-01-05 17:52

BKS wrote:

> gerne ville vide om det overhovedet kan betale sig at prøve og
> montere det, for i manualen siger de at den skal bruge min. 300W.

I manualen laver de den klassiske fejl. De kigger på effektforbruget,
men den oplysning er ikke noget værd...

Fra : BKS

Dato : 26-01-05 18:24

Hej HG, takker for svarene.
Det kunne måske godt have virket,med min gamle AOpen PSU på 235, men den
manglede også det ekstra 4 pin ATX power stik, der skal være ud over 20 pin
ATX power stik. Jeg kunne læse i manualen at, den ekstra power stik, var til
at give cpu'en strøm nok. Så jeg bestilte et nyt medi kabinet med en 350 W
PSU til 269,- (381 med pp)
For det er sgu ikke det rigtige sted at spare, når man bygger ny putter,
vel?
mvh. Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-01-05 19:13

BKS wrote:

> [...]
> medi kabinet med en 350 W PSU til 269,- (381 med pp)
> For det er sgu ikke det rigtige sted at spare, når man bygger ny

Hvorfor købte du så et billigt kabinet med en PSU?

Køb dog en ordentlig PSU, feks. en NorthQ NQ-4001.

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 26-01-05 23:56

> [...]
> PSU til 269,- (381 med pp)
> For det er sgu ikke det rigtige sted at spare, når man bygger ny putter,

Er det ikke netop det du har gang i? (-;

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 27-01-05 00:20

BKS wrote:
> Det kunne måske godt have virket,med min gamle AOpen PSU på 235,

Det er netop en Fortron FSP235 i "forklædning" :)

> men den manglede også det ekstra 4 pin ATX power stik, der skal være ud over 20 pin
> ATX power stik.

Der findes en adapter til at sætte på et af de andre Molex-stik.

http://www.abccables.com/cb-psci-2v.html

> Jeg kunne læse i manualen at, den ekstra power stik, var til
> at give cpu'en strøm nok. Så jeg bestilte et nyt medi kabinet med en 350 W
> PSU til 269,- (381 med pp)

Det er da netop en billig lav-kvali PSU du har bestilt?

> For det er sgu ikke det rigtige sted at spare, når man bygger ny putter,
> vel?

Det kan man da kalde en selvmodsigelse..