ostemanden 657
Fra : Michael J Hagelquist

Dato : 25-01-05 09:59

Hej

Har cybercity kun 1 eller 2 kundeservice medarbejdere siddende ved
telefonerne?

Jeg forsøgte 15 min igår og har forsøgt 10 minutter idag og har ikke hørt på
andet end deres triste musik

Jeg er blevet påduttet en tekniker til 695 kr for at sætte mit ADSL op, men
er sikker på jeg kan klare det selv.

Hvordan får jeg lavet om på den aftale, når jeg ikke kan komme i kontakt med
kundeservice?

Teknikerbesøget er den 8 februar.

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-01-05 10:08

Michael J Hagelquist <mh@post9.tele.dk> skrev 2005-01-25:
> Hej
[snip]
> Jeg er blevet påduttet en tekniker til 695 kr for at sætte mit ADSL op, men
> er sikker på jeg kan klare det selv.

Du er godt klar over at du kun kan tilslutte telefoner til splitteren når
du vælger en gør selv løsning? Du kan ikke bruge dine alm. tlf. stik.

> Hvordan får jeg lavet om på den aftale, når jeg ikke kan komme i kontakt med
> kundeservice?

Du kan skrive en email.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : R.V.

Dato : 25-01-05 10:41

"Martin Schultz" <news2004@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse
> [snip]
>
> Du er godt klar over at du kun kan tilslutte telefoner til splitteren når
> du vælger en gør selv løsning? Du kan ikke bruge dine alm. tlf. stik.

> Du kan skrive en email.

Det har jeg også gjort.

Hvor længe går der normalt inden de svarer?

Fra : Anders S...

Dato : 25-01-05 10:08

"Michael J Hagelquist" <mh@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men
> er sikker på jeg kan klare det selv.
>
> Hvordan får jeg lavet om på den aftale, når jeg ikke kan komme i kontakt

Prøv at ringe mellem 14 og 16 der er tybisk mindst run på kundeservise
næsten hvor du end ringer hend.

Klip fra
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/spoergsmaal_og_svar/#goerdetselv

Hvilke krav skal være opfyldt, inden jeg bestiller Gør Det Selv-løsningen?

Før du vælger en Gør Det Selv-løsning, er det vigtigt at visse krav, er
opfyldt:
a.. Du skal have en fastnet-telefon

b.. Din fastnet-telefon må ikke være en ISDN-forbindelse. Er den det, kan
du først bestille Gør Det Selv, når du har bestilt konvertering af din ISDN-
forbindelsen til en almindelig telefonforbindelse.

c.. Du må ikke allerede have installeret en ADSL-forbindelse. Har du det,
kan du først bestille Gør Det selv, når den gamle forbindelse er opsagt.

Fra : R.V.

Dato : 25-01-05 10:43

> [...]
>
> Før du vælger en Gør Det Selv-løsning, er det vigtigt at visse krav, er

Har bestilt Cybercity Telefoni sammen med ADSL.

> [...]
ISDN-
> forbindelsen til en almindelig telefonforbindelse.

Den er ikke ISDN, da cybercity telefoni oprettes sammen med ADSL.

> c.. Du må ikke allerede have installeret en ADSL-forbindelse. Har du
det,
> kan du først bestille Gør Det selv, når den gamle forbindelse er opsagt.

Der har ikke været ADSL i lejligheden i forvejen.

Dvs. at jeg kan "gøre det selv"?

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-01-05 10:53

R.V. <runwest@post6.tele.dk> skrev 2005-01-25:

> Har bestilt Cybercity Telefoni sammen med ADSL.

CC telefoni gør det ikke ud for fastnet telefon. Før kravet om fastnet
telefon er opfyldt skal du have en alm. og aktiv telefon linie på
installations tidpunktet.

med mindre andet er angivet.

Fra : Thomas

Dato : 25-01-05 11:07

On 25 Jan 2005 09:53:25 GMT, Martin Schultz
<news2004@adsltips.invalid> wrote:

>CC telefoni gør det ikke ud for fastnet telefon. Før kravet om fastnet
>telefon er opfyldt skal du have en alm. og aktiv telefon linie på
>installations tidpunktet.

Lad os antage at man skal flytte, og ikke har tænkt sig at have
fastnettelefoni det nye sted. Kan man få dem der bor i lejligheden nu,
til at bestille og få lavet installationen inden man flytter ind??

--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-01-05 22:51

> Lad os antage at man skal flytte, og ikke har tænkt sig at have
> fastnettelefoni det nye sted. Kan man få dem der bor i lejligheden nu,
> til at bestille og få lavet installationen inden man flytter ind??

Så skal de ikke have et ønske om at tage fastnettelefonen med sig til deres
nye adresse.
Opsiger de fastnetabonnementet ved flytningen, vil ADSL forbindelsen blive
konverteret til administrativt rå kobber, men dette sker ikke, hvis der er
tale om, at nummeret flyttes.

--
Mvh. Jesper

Fra : letterbox

Dato : 28-01-05 19:18

hej hej

Fra : R.V.

Dato : 25-01-05 11:36

Selv-løsningen?

> CC telefoni gør det ikke ud for fastnet telefon. Før kravet om fastnet
> telefon er opfyldt skal du have en alm. og aktiv telefon linie på
> installations tidpunktet.

Det kan ikke passe?
Så får teknikeren da problemer når han skal installere ADSL for mig......
der er ingen fastnet der nu!

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-01-05 12:08

> [...]
>
> Det kan ikke passe?
> Så får teknikeren da problemer når han skal installere ADSL for mig......

Kravet om fastnet telefon gælder kun for gør det selv løsninger. Teknikeren
søger bla. for at telefonlinien er sluttet til centralen.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : R.V.

Dato : 25-01-05 13:00

> Kravet om fastnet telefon gælder kun for gør det selv løsninger.
Teknikeren
> søger bla. for at telefonlinien er sluttet til centralen.

ok.

Hold kæft nogle røvere..... så er jeg jo tvunget til at tage en hel dag fri
fra arbejdet og betale 695 kr. for det..... det er ikke lige den service jeg
ønsker

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 25-01-05 20:14

"R.V." <runwest@post6.tele.dk> wrote in

> Hold kæft nogle røvere..... så er jeg jo tvunget til at tage en hel
> dag fri fra arbejdet og betale 695 kr. for det..... det er ikke lige
> den service jeg ønsker

Måske skal du bare læse hvad det er du køber.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Morten Davidsen

Dato : 25-01-05 20:49

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Måske skal du bare læse hvad det er du køber.
Kan ikke være mere enig.

Hvis han er utilfreds, må han jo købe produktet et andet sted som kan
tilbyde den service han ønsker.
At det så bliver rimelig svært er så en hel anden sag

/MD

Fra : R.V.

Dato : 26-01-05 08:03

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev i en meddelelse
> "R.V." <runwest@post6.tele.dk> wrote in

> Måske skal du bare læse hvad det er du køber.

Jeg læst imens jeg bestilte og faldt ikke over det med at man skulle have en
fastnet linie for at kunne gøre det selv.

Jeg er ikke den eneste der har overset det kan jeg forstå.

nok om det.... jeg må lære at læse mellem linierne og ALT med småt!

Fra : R.V.

Dato : 26-01-05 08:03

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev i en meddelelse
> "R.V." <runwest@post6.tele.dk> wrote in

> Måske skal du bare læse hvad det er du køber.

Står der for øvrigt, når man bestiller, at man skal være hjemme en hel dag
og vente på tekniker?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 26-01-05 08:11

> Står der for øvrigt, når man bestiller, at man skal være hjemme en hel dag
> og vente på tekniker?

Du skal vel kun være hjemme når han skal til, men hvordan du vil garantere
det er vel dit eget problem. De fleste bliver hjemme en hel dag.

Hvis du ikke er hjemme når han kommer forbi må du højst sandsynligt vente
4-6 uger mere.

Thomas

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-01-05 10:25

> [...]
> fra arbejdet og betale 695 kr. for det..... det er ikke lige den service jeg

Det er på ingen måde anderledes end hos andre udbydere.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 26-01-05 12:45

"R.V." <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fri
> fra arbejdet og betale 695 kr. for det..... det er ikke lige den service
Du klager over at du skal tage en hel dag fri for arbejde - fair nok.
Samtidig klager du over at du skal betale peng for en service. Hvis du
endelig ønsker en ordentlig service - koster det.

Du kunne jo overveje >
http://www.cybercity.dk/privat/kundeservice/gebyrer/
"2 timers teknikertid" - 149 kroner ,-
"2 timers teknikertid - 16-18" - 299 ,-
"2 timers teknikertid - lørdag" - 449,-

Dette er selvfølgelig et gebyr, det vil sige de 695,- plus en af de
ovenstående.

Men for mange vil det nok være givet godt ud at give f.eks. 299,- for en
16-18 tid, og så få næsten en hel dags løn, da man næsten ikke behøver tage
fri.

/MD

Fra : Mogens

Dato : 25-01-05 15:00

On 25 Jan 2005 11:07:43 GMT, Martin Schultz
<news2004@adsltips.invalid> wrote:

>Kravet om fastnet telefon gælder kun for gør det selv løsninger. Teknikeren
>søger bla. for at telefonlinien er sluttet til centralen.
>
>Martin
Hej Martin

Det er kun delvist korrekt det du skriver.

For hvis du ikke har fastnet, skal du have det TDC kalder en
bærelinie, læs telefonllinie, da det er de samme kabler som adsl og
telefoni kører på.

Med mindre Cybercity selv har udstyr på centralen og det er absolut
ikke altid tilfældet

Mogens

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-01-05 10:24

Mogens <der@dudidam-virker-ikke.dk> skrev 2005-01-25:

> [...]
> telefoni kører på.
>
> Med mindre Cybercity selv har udstyr på centralen og det er absolut

Hvis han har kunne bestille CC telefoni har CC udstyr på hans central.
Så han skal ikke bruge ne bære linie.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : iaje iejfli

Dato : 26-01-05 20:12

On 26 Jan 2005 09:24:26 GMT, Martin Schultz
<news2004@adsltips.invalid> wrote:

>Hvis han har kunne bestille CC telefoni har CC udstyr på hans central.
>Så han skal ikke bruge ne bære linie.
>
>Martin
Det er jo også det jeg skriver ......

Med mindre betyder mig bekendt hvis ikke

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 26-01-05 21:00

"iaje iejfli" <dodinka@sodjkf.com> wrote in message

> Det er jo også det jeg skriver ......
>
> Med mindre betyder mig bekendt hvis ikke

Hvad end du mener med det (volapyk), er da ikke i denne tråd.

Mogens

Fra : iaje iejfli

Dato : 26-01-05 23:32

On Wed, 26 Jan 2005 20:59:57 +0100, "Mogens Nielsen"
<snegomneslein@hotmail.com.invalid> wrote:

>Hvad end du mener med det (volapyk), er da ikke i denne tråd.
>
>Mogens

SÅ burde også du få dig et læsekursus