Cybercity kundeservice??
Fra : R.V.

Dato : 25-01-05 09:11

Hej

Har cybercity kun 1 eller 2 kundeservice medarbejdere siddende ved
telefonerne?

Jeg forsøgte 15 min igår og har forsøgt 10 minutter idag og har ikke hørt på
andet end deres triste musik

Jeg er blevet påduttet en tekniker til 695 kr for at sætte mit ADSL op, men
er sikker på jeg kan klare det selv.

Hvordan får jeg lavet om på den aftale, når jeg ikke kan komme i kontakt med
kundeservice?

Teknikerbesøget er den 8 februar.

Fra : Thomas

Dato : 25-01-05 10:59

On Tue, 25 Jan 2005 09:10:51 +0100, "R.V." <runwest@post6.tele.dk>
wrote:

>Jeg er blevet påduttet en tekniker til 695 kr for at sætte mit ADSL op, men
>er sikker på jeg kan klare det selv.

Ja. Det er jeg også. Til trods for at der står på deres HP at man kan
bestille ADSL til kr. 0,- i oprettelse.

De glemmer lige at fortælle at man ikke selv kan tilslutte sit
ADSL-udstyr hvis man ikke har fastnet telefon.

--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

Fra : Morten Davidsen

Dato : 25-01-05 15:45

"Thomas" <jari@it.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> De glemmer lige at fortælle at man ikke selv kan tilslutte sit
> ADSL-udstyr hvis man ikke har fastnet telefon.
Nu står det så når man bestiller at forudsætningen for Gør Det Selv (0 kr. i
oprettelse) netop er at du har en fastnettelefon.

/MD

Fra : Thomas

Dato : 25-01-05 23:11

On Tue, 25 Jan 2005 15:45:09 +0100, "Morten Davidsen"
<email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

>Nu står det så når man bestiller at forudsætningen for Gør Det Selv (0 kr. i
>oprettelse) netop er at du har en fastnettelefon.

Okay. Jeg går ind på Cybercity.dk og ser det her:

ADSL

Bredbåndstilbud

512/128 Kbit/s til 329 kr. 1024/128 Kbit/s til 360 kr.
2048/128 Kbit/s til 399 kr.

Alle båndbredder:
0 kr. i oprettelse.

Læs mere

Jeg klikker på læs mere og ser intet om at man skal have
fastnettelefon.

Det er først når man kommer længere ind i bestillingen at der står
noget om det.

--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

Fra : Morten Davidsen

Dato : 26-01-05 00:33

> On Tue, 25 Jan 2005 15:45:09 +0100, "Morten Davidsen"
> <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:
<KLIP>
> Alle båndbredder:
> 0 kr. i oprettelse.
Korrekt.

> Læs mere
>
> Jeg klikker på læs mere og ser intet om at man skal have
> fastnettelefon.
Nej, men du læser "Vælger du Cybercitys standard router, og tilslutter du
selv dit ADSL-udstyr med Gør Det Selv, koster det 0 kroner at oprette
bredbånd fra Cybercity.*
*Ønsker du at få en tekniker til at tilslutte dit ADSL-udstyr betaler du et
installationsgebyr på 695 kr."

Du vil have at der skulle stå her at du skulle have fastnet telefon?

Hvis du læser hvad kravene for Gør Det Selv er,
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/goer_det_selv/
Vil du netop se at du ikke kan benytte det beskrevede tilbud.

Desuden har Cybercity førhen (omkring 2003) haft et oprettelsesgebyr på 495
kroner, og derudover skulle man så have et teknikerbesøg.

Nåh, men nok om det. Du har nok din opfattelse og jeg har min. Men lad os
lige blive enige om at hvis du får det af vide i bestillingsfasen er du ikke
blevet "påduttet en tekniker". Så har du altså accepteret betingelserne.

> Det er først når man kommer længere ind i bestillingen at der står
> noget om det.
Korrekt, såfremt du ikke læser kravene for Gør Det Selv. Derfor bliver du
endnu engang mindet om det når du bestiller.

/MD

Fra : Thomas

Dato : 27-01-05 00:46

On Wed, 26 Jan 2005 00:33:20 +0100, "Morten Davidsen"

>Korrekt.

Så er vi altså enige om at det betyder at det koster kr. 0 at
oprette??

>Du vil have at der skulle stå her at du skulle have fastnet telefon?

Mit problem er vel at jeg anser mit adsl-udstyr for at være en router.
Jeg har ikke haft andet udstyr til min forbindelse, og den kan jeg
godt selv tilslutte.

>Hvis du læser hvad kravene for Gør Det Selv er,
>http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/goer_det_selv/
>Vil du netop se at du ikke kan benytte det beskrevede tilbud.

Jeps. De burde måske have linket til det i deres salgstekst. Jeg tror
det er de færreste mennesker der opfatter det der.

> [...]
>blevet "påduttet en tekniker". Så har du altså accepteret betingelserne.

Det er lidt samme princip, som at modtage en reklame for derefter at
styrte ned i butikken og finde ud af at prisen i reklamen var forkert.

>Korrekt, såfremt du ikke læser kravene for Gør Det Selv. Derfor bliver du
>endnu engang mindet om det når du bestiller.

Tjaa. Jeg opfattede ikke lige at gør det selv var en speciel ordning.
Det kan være at jeg skal nærlæse næste gang jeg skal i forbindelse med
CC. Jeg synes stadig at deres service bliver dårligere og dårligere.

--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-01-05 17:23

> Så er vi altså enige om at det betyder at det koster kr. 0 at
> oprette??

Det gør det vel også?
Det du betaler for er teknikerinstallation, ikke oprettelse.

--
Mvh. Jesper

Fra : iaje iejfli

Dato : 26-01-05 20:07

On Tue, 25 Jan 2005 23:11:15 +0100, Thomas <jari@it.dk> wrote:

> [...]
>fastnettelefon.
>
>Det er først når man kommer længere ind i bestillingen at der står

Simpel logik....

Alle med bredbånd ved at man SKAL have enten fastnet eller en
bærelinie (læs fastnet), for at have ADSL....

MED MINDRE og dette er den ENESTE undtagelse, at cybercity har deres
eget udstyr på centralen, men dette er ikke alle steder

Fra : Hobert Idiart

Dato : 26-01-05 22:40

iaje iejfli wrote:

> [...]
>
> MED MINDRE og dette er den ENESTE undtagelse, at cybercity har deres
> eget udstyr på centralen, men dette er ikke alle steder

Forkert. To ting skal være gældende ifølge Cybercity selv:

"For at benytte rå kobber, skal Cybercity være repræsenteret via eget
udstyr på centralen og der skal være et ledigt kobberpar fra centralen
og til din adresse. Hvis ikke de to forudsætninger er opfyldt, er det
ikke muligt at benytte rå kobber."

Men hvis der kun er 1 stk. kobberpar på adressen, har TDC jo desværre
fortrinsret til det, da det er reserveret til fastnettelefon, også
selvom kunden ikke ønsker at have fastnettelefon.
Med andre ord: kunden er bundet på hænder og fødder.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-05 16:26

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev

> [...]
> selvom kunden ikke ønsker at have fastnettelefon.
> Med andre ord: kunden er bundet på hænder og fødder.

Det er ikke noget, de altid håndhæver. Jeg har CC adsl og jeg har kun et par
ind, og der var ingen problemer med at adsl hos CC. Der kom en TDC tekniker
og satte et stik op, men jeg betalte ikke ret meget for det dengang.

Claus

Fra : Thomas

Dato : 27-01-05 00:54

On Wed, 26 Jan 2005 20:07:19 +0100, iaje iejfli <dodinka@sodjkf.com>
wrote:

>Simpel logik....
>
>Alle med bredbånd ved at man SKAL have enten fastnet eller en
>bærelinie (læs fastnet), for at have ADSL....

Alle?? Jeg tror nu at det er de færreste.

Jeg har fået oprettet ADSL hos Cybercity 3 gange nu. Jeg har aldrig
hørt om det du snakker om, og jeg har aldrig haft fastnet-telefon.

Ved hver oprettelse, har jeg haft besøg af en teknikker, men har
aldrig betalt for det.

--
Thomas Jari
http://www.altwebdesign.dk

Fra : iaje iejfli

Dato : 27-01-05 08:03

On Thu, 27 Jan 2005 00:53:40 +0100, Thomas <jari@it.dk> wrote:

> [...]
>hørt om det du snakker om, og jeg har aldrig haft fastnet-telefon.
>
>Ved hver oprettelse, har jeg haft besøg af en teknikker, men har
Så hører du til en af de få som ikke har fastnet, det har flertallet
af danskere faktisk.

Hvorfor tror du teknikeren kommer på besøg ??

Nok fordi de skal bruge de telefonlinier, som TDC har lagt ind i din
lejlighed. De ligger der også selvom du ikke er vidende om det.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-01-05 16:26

> Hvordan får jeg lavet om på den aftale, når jeg ikke kan komme i kontakt med
> kundeservice?

Efter 10-15 minutters venten konkluderer du altså at de er "umulige" at komme i
kontakt med? Hmm... Da jeg (gud bedre det) var kunde hos Tiscali var det mere
reglen end undtagelsen at der var 45+ minutters ventetid...

--
Michael
Spritnyt højttalersæt fra Eltax på auktion.

Fra : R.V.

Dato : 25-01-05 17:17

"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i en meddelelse

> [...]
mere
> reglen end undtagelsen at der var 45+ minutters ventetid...

10 minutters ventetid er for meget.
Havde det været et gratis nummer som hos teledk, så var det ok.

45 minutter er direkte perverst....

Fra : Hobert Idiart

Dato : 25-01-05 21:32

R.V. wrote:

> komme i

> mere

> 10 minutters ventetid er for meget.
> Havde det været et gratis nummer som hos teledk, så var det ok.
>
> 45 minutter er direkte perverst....

Hvad gør man i en sådan situation, hvis man kun har en mobil med et
taletidskort at ringe fra?
Det lyder meget dyrt.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 27-01-05 15:53

"R.V." <runwest@post6.tele.dk> skrev:

> Hej
>
> Har cybercity kun 1 eller 2 kundeservice medarbejdere siddende ved
> telefonerne?

Ikke godt at vide men de er vist ikke videre kompetente. Min bror har
haft den tvivlsomme fornøjelse at være kunde hos CyberCity siden
slutningen af december. 2/3 af tiden har forbindelsen været nede og
CyberCity har ikke kunnet løse problemet men brugt standardløsningen at
udskifte routeren (hvilket ikke var problemet).
Han krævede at blive løst fra kontrakten da CC ikke selv levede op til
kontrakten ved ikke at levere en internetforbindelse, hvilket CC
accepterede (men der kommer sikkert en krig med CCs inkassoselskab
alligevel).

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Betahelix

Dato : 15-02-05 14:38

> [...]
> kontrakten ved ikke at levere en internetforbindelse, hvilket CC
> accepterede (men der kommer sikkert en krig med CCs inkassoselskab

Vil godt lige sige at jeg har god service hos CC.
Nu har firmaet også sørget for en service-pakke... hvilket inkludere
erhvers-support (svare hurtigt)
support til 22 hver dag.
3 timers linie service (hvis linien f.ex bliver klippet)
De sender router med det samme..

Jeg har ingen fastnet telefon, og har cc 2mbit adsl.
Og det er absolut ingen problem, og har aldrig været...

Måske har i ikke formuleret jer klart til supporten siden i får svar at det
ikke er muligt....

//Rasmus