link med querystring i
Fra : Dj Uncas

Dato : 24-01-05 21:17

Hej

Jeg skal lave et link med en onClick funktion som så skal viderestille til
f.eks. news.asp?id=5.
Selve linket er en hel tabel, der har hentet noget info fra en database
således at der ender med at stå: <table onClick="goNews(5)"> hvor "5" er det
autonummerede ID databasen har givet. Jeg har prøvet mig frem med noget
a'la:
function goNews
{
var newsID = GetElementById(id)
window.location.href="news.asp?id='newsID'";
}

men det virker ikke! Hvad kan jeg gøre?

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-01-05 21:22

Dj Uncas used his keyboard to write :

> function goNews
> {
> var newsID = GetElementById(id)
> window.location.href="news.asp?id='newsID'";
> }

prøv med:

window.location.href="news.asp?id="+newsID;

--
Benny

Fra : zigma.dk

Dato : 24-01-05 23:06

> function goNews
> {
> var newsID = GetElementById(id)
> window.location.href="news.asp?id='newsID'";
> }

Kunne f.eks. se sådan ud:

function goNews (id) {
location='news.asp?id='+id