SMTP og GPRS???
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 24-01-05 17:14

Hej jeg har fået ny mobilos

Før der kunne jeg sende og modtage via et opkaldspunkt,
ligesom et gammeldags modem.

Nu har jeg fået en nyere telefon og vil chekke mail via GPRS, det virker
fint, MEN
problemet er når jeg skal SENDE fra enten get2net eller yahoo, det vil den
bare ikke....

Er der noget der skal sættes anderledes op når man bruger GPRS?

P.S. Har Telmore...

Henrik

Fra : Jens B

Dato : 24-01-05 18:49

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Er der noget der skal sættes anderledes op når man bruger GPRS?
>
> P.S. Har Telmore...

Ja, man skal altid bruge internet udbyderens SMTP server. Og da det nu er
Telmore som bliver "internet udbyder" i og med at du nu benytter GPRS, så er
det deres SMTP server du skal bruge. Dvs. det er så TDC's da de kører på
deres net.

Så prøv med:
mail.tele.dk
som SMTP server

Jens

Fra : Fischer

Dato : 24-01-05 20:20

> Så prøv med:
> mail.tele.dk
> som SMTP server

Jeg har bedre held med: relay.tdcmobil.dk

*Fischer

Fra : Mikael Schøler

Dato : 24-01-05 21:49

Fischer wrote:

> Jeg har bedre held med: relay.tdcmobil.dk
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.

Ja det samme her. Den automatiserede sms-installation af email fra TDC
virkede ikke hos mig. Det var først da jeg gik ind på TDC's hjemmeside
og fandt data'erne og førte dem ind manuelt, at det virkede..

Mikael

Fra : Michael Hansen

Dato : 24-01-05 22:39

Hmm har prøvet med begge dele, men den skriver: Opret Gprs abonnement
Men surfer jeg med mobilos virker det fint.. Har også Telmore

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-05 23:45

På TDC skal jeg i Dial Up, erstatte det normale tlf nummer med *99***1#,
hvor 1 er nummeret på det "aktive adgangspunkt" som jeg har valgt i
telefonen, under GPRS indstillinger.
Der er en PDF på tdc.dk som beskriver dette.

Jeg har ikke rettet noget ved mine konti/accounts

Poul B-H

Fra : Jens B

Dato : 24-01-05 23:51

"Michael Hansen" <mhansen@FJERNjyde.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm har prøvet med begge dele, men den skriver: Opret Gprs abonnement
> Men surfer jeg med mobilos virker det fint.. Har også Telmore

Hvilket adgangspunkt bruger du? Hvis der står wap under adgangspunkt i din
GPRS opsætning, så prøv at rette det til internet

mail.tele.dk virker iøvrigt fint for mig med Telmore GPRS.

Jens

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 25-01-05 00:53

Den kan finde mail.tele.dk men der er et eller andet problem.

Den kan ikke finde relay.tele.mail.dk

Skal man skrive en smtp kode eller??

Henrik

Fra : Fischer

Dato : 25-01-05 06:11

> Den kan ikke finde relay.tele.mail.dk

Det var heller ikke det jeg skrev.

*Fischer

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 25-01-05 09:33

Næe, det har du da ret i, det gik vist lidt for hurtigt for mig

Henrik

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 25-01-05 01:10

Det der helt nøjagtigt sker at at alt ser ud som det skal, indtil sidst,
når bjælken er kommet hen som om den var færdig siger den at der
var en fejl under afsendelse af post, og at man skal chekke
mail-indstillingerne...

Henrik

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 25-01-05 02:14