6230, GPRS på bærbar er godt gang, tror je~
Fra : Michael Hansen

Dato : 24-01-05 11:37

Hej

Jeg har sådan en 6230 og vil godt have bruge GPRS på den bærbare,
har derfor tilføjet et modem, nokia og så bluetooth modem,
derfor oprettet en opkalds forbindelse til internet, hvor den ringer op til
*99# (synes jeg har fundet det på google, har telmore og fået tilsendt en
opsætning til tlf og der virker det bare.)
felterne med brugernanv og passw. har jeg ladet være tomme og prøver så at
ringe op, men så kommer den bare med: Fejl: 692, der er hardwarefejl i
modemet ( eller anden forbindelses en enhed)
Nogen der har en ide om hvor kæden ligesom hopper af?

Fra : Martin Schou

Dato : 24-01-05 15:55

> [...]
> modemet ( eller anden forbindelses en enhed)
> Nogen der har en ide om hvor kæden ligesom hopper af?

Har du prøvet en anden COM port ?, hos mig virkede det først med COM port 5
eller noget i den stil. Jeg ved ikke om det er samme fejl du får.
Martin

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 24-01-05 16:20

I meddelse: ct2j4q$1g8q$1@news.cybercity.dk,
griflede Michael Hansen:
> hvor den ringer
> op til *99#

Jeg har haft brugt GPRS fra mobilen på min PDA ved at bruge *99***1# som
opkaldsnummer (også hos Telmore).... måske kan du prøve det i stedet...?

--
Hygge...
Daniel

Fra : Michael Hansen

Dato : 24-01-05 20:22

Prøvde med *99***1#, men samme besked...

Det nokia modem jeg inst. over BT, finder den kun på com1,
men da jeg startede for BT igen finder windows et nyt modem på com4,
stadardmodem over BT kæde,
så prøver jeg med det i stedet for, den ringer op, kontrollerer brugernavn
og password,
derefter vil den registere min computer på netværket, men så kommer der:
Fejl 734 PPP netværksprotokollen blev afsluttet,
samtidig med på telefonen står der: opret GPRS abonnement

Fremskridt, måske synes lidt tættere på, men alligevel ikke

Fra : Michael Hansen

Dato : 24-01-05 21:20

Så nu prøvede jeg med med min telefon og PPC (ipaq 4150), den spørger også
efter brugernavn og password, igen efterlader jeg det tomt ( er der noget
man skal skrive? tdc eller lign?)
Den vil lige til at connecte og så skriver den i telefonen opret GPRS
abonnement, men det har jeg jo og har også brugt det på telefonen, hvor det
virker fint.

Fra : L@rsK

Dato : 24-01-05 22:50

"Michael Hansen" <mhansen@FJERNjyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> modemet ( eller anden forbindelses en enhed)
> Nogen der har en ide om hvor kæden ligesom hopper af?

TDC har lavet nogle udemærkede vejledninger, der måske kan belyse dit
problem.
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/brug_mobil/telefonmanualer/index.jsp

Vælg Nokia 6230 telefonmanual og derefter Fax og data....
Indstil GPRS-adgangspunkt
Indstil GPRS-opkaldsforbindelse på computer
Etablér GPRS-dataforbindelse fra computer