Pumpe
Fra : Montego

Dato : 24-01-05 10:08

Hej med jer
Jeg har købt en pumpe af mærket Jebo,er der andre som har prøvet sådan en
pumpe.Min er en 828 og jeg syntes ikke at den kan rense vandet
ordentligt,den er samlet som brugsandvisningen viser det,så det jeg ville
vide er om at andre havde/har samme problem som mig og om nogle har en ide
om hvad man kan lave om på pumpen så den virker ,lad nu være med at skrive
at jeg bare kunne have købt en Eheim pumpe for det svar hjælper mig jo ikke
..
Hilsen John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-01-05 17:30

Montego wrote:
> ,lad nu være med at skrive at jeg bare kunne have købt en Eheim pumpe
> for det svar hjælper mig jo ikke .
> Hilsen John

Det ville ellers have været et godt svar - så havde du fået noget der måske
er lidt dyrere, men som til gengæld virker

Hvad er der af filtermateriale i den pumpe, du har købt ?

Er den udvendig eller indvendig ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Montego

Dato : 24-01-05 22:58

Udvendig og der er filtermarerial sat i på samme måde som ved en Eheim.Runde
kalksten ,grovfilter ,finer filter og fin og indløb i den ene side af
akvariet og ud ind anden

Fra : xxx

Dato : 26-01-05 09:27

Det kunne jo være at du skulle spørge der hvor du har købt pumpen.
Der går jo et stykke tid før at pumpen virker i et nyt akv.

Henrik/Flyvefisken/IMPORTØR AF JEBO

Fra : Montego

Dato : 26-01-05 16:11

Tja jeg har købt den hos dig,for ca 3 måneder siden så indkøringstiden
skulle gerne være over . Dette er ikke nogen kritik af flyvefisken ( kanon
service )men pumpen lever ikke op til mine forventninger.
Hilsen John

Fra : xxx

Dato : 26-01-05 20:47

Så tag pumpen med ind til mig og lad mig tjekke den, for vi har selv en på
vores udstillingakb´varie i vinduet, den kører bare der ud af.
Jeg tager ikke dit indlæg for kritik, men jeg er jo nok bedre til at råde
dig end så mange andre, jeg kender jo produktet ud og ind )

Henrik/Flyvefisken

Fra : Montego

Dato : 26-01-05 20:53

Tak for budet men der er lidt for langt fra Esbjerg til København,,vil lige
prøve at lege lidt men den og så melder jeg mig tilbage

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 26-01-05 21:26

> [...]
> om hvad man kan lave om på pumpen så den virker ,lad nu være med at skrive
> at jeg bare kunne have købt en Eheim pumpe for det svar hjælper mig jo

Jeg har også haft problemet med min Eheim(den kan simpelthen ikke trække alt
vandet igennem hurtigt no, og så bliver det grumset) løsningen var at jeg
smed en powerhead med filter på og der gik kun 2 dage så blev det krystal
klart....

--
Jabbe(4k)
www.jabbe.lir.dk