70-numre med viderestilling til mobil
Fra : Sune

Dato : 23-01-05 22:25

Hej,

Som emnet vel meget godt beskriver, så ville jeg høre om nogen kan nævne
hvilke (hvis der er andre end TDC som jeg går ud fra at har det) udbydere
man kan få 70-numre ved samt service i form af automatisk viderestilling
til en mobiltelefon samt gerne hvad det koster?

Det må meget gerne være muligt at ændre mobiltelefonen der viderestilles
til online eller via en telefonservice, dette er dog ikke et krav.

På forhånd tak.
Sune

Fra : Kasper Holtze

Dato : 24-01-05 14:04

Sune wrote:
> [...]
> udbydere man kan få 70-numre ved samt service i form af automatisk
> viderestilling til en mobiltelefon samt gerne hvad det koster?

Det er kun TDC der tilbyder 70 numre. Du skal betale mobiltakst når du
bliver ringet op på 70 nummeret, og det er viderestillet til din
mobiltelefon. Er nummeret viderestillet til et forudvalgt fastnetnummer,
skal du ikke betale når folk ringer til dig. Det koster (vist nok) 100
kroner at få ændret det fastnetnummer som 70 nummeret er tilknyttet.
Der udover er der et abonnement på ca. 250 kr. i kvartalet.

> Det må meget gerne være muligt at ændre mobiltelefonen der viderestilles
> til online eller via en telefonservice, dette er dog ikke et krav.

Du kan ændre hvilket nummer der skal viderestilles til, via en tast-selv
service over telefonen. Om man kan gøre det på nettet ved jeg ikke.

// Kasper

Fra : Sune

Dato : 24-01-05 14:20

> [...]
> bliver ringet op på 70 nummeret, og det er viderestillet til din
> mobiltelefon. Er nummeret viderestillet til et forudvalgt
Tusind tak, det var lige den information jeg søgte.
Jeg må henvende mig til TDC og tage den der fra.
Sune

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-01-05 20:04

"Sune" <dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det må meget gerne være muligt at ændre mobiltelefonen der viderestilles
> til online eller via en telefonservice, dette er dog ikke et krav.

Hej.

Prisen på et 70 nummer afhænger af om det er et 701 eller et 702 nummer.

Er 701 nummer har fast svarsted og kan opdeles i tidszoner og geografisk.
F.eks. kan kald til 70 10 20 30 gå til 88888888 hvis opkaldet foretages fra
Jylland og til et andet nr. hvis opkaldet foretages fra Bornholm. Det kan
opdeles pr. kommune. Ændringer af svarsted foretages af TDC.

Et 702 nummer kan have flere svarsteder ( kortnumre ) som du kan vælge
imellem. Du kan også vælge et vilkårligt nummer eller en talemaskine. Her
kan også viderstilles ved optaget eller manglende svar.
Svarstedet kan du selv ændre via tast selv på 80807000 eller via nettet. Her
kan du også se noget statistik på dit nr.

En anden mulighed er at du kan få dit almindelige nr. ændret til personligt
nr. F.eks. kan 66666666 ændres til at fungere som et personligt nr.med de
samme muligheder som et 702 nr.

Ring til TDC på 80808090 og hør mere

Hilsen

Henning

Som ikke udtaler sig på vegne af TDC.

Fra : Sune

Dato : 24-01-05 20:20

> [...]
> personligt nr. F.eks. kan 66666666 ændres til at fungere som et
> personligt nr.med de samme muligheder som et 702 nr.

Det var jo lidt en anden side af sagen, som jeg slet ikke var klar over.
Det jeg søger er uden tvivl 702-princippet, så tusind tak for at have gjort
denne del klar for mig - ved du om prisforholdene er de samme som dem Kasper
oplyser, eller skal jeg blot henvende mig til TDC for information herom?
(for har efter megen søgen på deres erhvervssider ikke kunnet finde nogen
information der).
Sune

Fra : Jonathan Stein

Dato : 24-01-05 20:49

Sune wrote:

> [...]
> information herom? (for har efter megen søgen på deres erhvervssider
> ikke kunnet finde nogen information der).

Vi betaler 50 kr/kvartal for et 702-nummer (plus minut-pris, når
nummeret er viderestillet til mobil). Oprettelse kostede så vidt jeg
husker 400-500 kr.

Hvis du modtager mange opkald på mobilen, kan du overveje et Orange Mono
abonnement, hvor du får et fastnet-nummer tilknyttet mobilen. Du kan så
annoncere dette som dit primære nummer eller viderestille dit 70-nummer
til fastnet-nummeret, så du ikke skal betale mobil-takst for
viderestillingen.
http://orange.dk/erhverv/produkter/mono/monopriser/

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Sune

Dato : 24-01-05 20:51

> [...]
> 70-nummer
> til fastnet-nummeret, så du ikke skal betale mobil-takst for
Okay, det lyder også som en fornuftig måde at gøre det på. Nævner du det
som et eksempel for sig selv, eller er det hos Orange i har fået jeres 702-nummer
til den pris du oplyser?
Sune

Fra : Jonathan Stein

Dato : 24-01-05 21:06

Sune wrote:

> Okay, det lyder også som en fornuftig måde at gøre det på. Nævner du det
> som et eksempel for sig selv, eller er det hos Orange i har fået jeres
> 702-nummer til den pris du oplyser?

Vi bruger kun TDC. Vi har p.t. ikke viderestillet så meget til mobil,
og da jeg kiggede på det sidst, var det (for) dyrt at bruge Orange uden
for deres eget net, men det ser umiddelbart ud til at være ændret.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 24-01-05 20:33

"Sune" skrev:

> [...]
> udbydere man kan få 70-numre ved samt service
> i form af automatisk viderestilling til en
> mobiltelefon samt gerne hvad det koster?

Der er vist flere muligheder i dag.

Jeg kender en som lige har benyttet nummerportabiliteten, og flyttet sit
gamle 70-nummer over til Sonofon (hvor det er blevet til et mobilnummer
istedet).

Han har de samme muligheder for viderestilling, men prisen for
viderestilling til en anden mobiltelefon faldt, fra 1,60 kr/minut hos TDC
til 0,35 kr/minut hos Sonofon (frit efter hukommelsen). Jeg ved dog ikke om
det er i kombination med andre Sonofon produkter.

Men det kan åbentbart godt betale sig at checke markedet, og ikke bare
blindt stole på at TDC er de eneste som kan levere "70-numre".

--
/Lars

Check anmeldelser for DVD+HDD optagere på:
http://www.recordere.dk/anmeldelser

Fra : Sune

Dato : 04-02-05 16:49

Som en lidt sen opfølgning til dem der har interesse så tager TDC 250 kr.
i oprettelse og 80 kr. i kvartalet for et 702-nummer, inkl. viderestilling
der kan ændres via en automatisk opkaldsservice. Som oplyst i tråden var
det til mobiltakst på egen regning hvis man viderestillede til mobil, og
til fastnet takst for vedkommende der rigner op hvis man har viderestillet
til et almindeligt fastnet nummer.

Beklager det sene svar men TDC tog fem hverdage om at vende tilbage på en
henvendelse, ligeledes gjorde Tele2 der ikke kunne tilbyde 70-numre. Sonofon
har endnu ikke vendt tilbage, e-mail henvendelser prioriteres tilsyneladende
ikke specielt højt ved de tre teleselskaber.
Sune