HP ScanJet 4100C
Fra : Thomas Voller

Dato : 21-05-01 09:48

Hejsa.

Det her problem kan HP ScanJet support ikke finde ud af, men jeg vil nu
alligevel lige høre jer.

Jeg har installeret Windows 2000 SP1 DK og har så min HP ScanJet 4100C
scanner. Nu har jeg så langt om længe fået fat i en driver-CD gennem HPs
supportafdeling. Alt burde være godt og virke, men det gør det bare ikke.

Hvis jeg prøver at køre programmet HP Precisionscan LT gennem startmenuen
får jeg følgende fejl: "An undefined program error has occured [2117]".
http://www.voller.dk/rodebunke/fejl1.jpg

Hvis jeg starter programmet ved et tryk på scannerens højre knap får jeg
følgende fejl: Programmet har genereret fejl og lukkes...
http://www.voller.dk/rodebunke/fejl2.jpg

Det er en helt ren Windows 2000 installation jeg har lavet. Jeg formaterede
maskinen, installerede Windows 2000, servicepacks og drivere bare for at
undgå konflikter, men det lykkedes ikke helt. Jeg er ved ikke hvad jeg skal
gøre ved problemet og det ved HP ScanJet support heller ikke. Jeg prøvede
nogle af de tips de beskriver på HPs side
(http://www.hp.com/cposupport/D_index1/hpscanjet47301_9.html), men det duer
ikke. :o/

Nåh venner: Hvem er klogere end HPs supportafdeling?

Mvh. Thomas.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-05-01 10:13

Hej Thomas

Det er jo en helt urimelig konkurrence!

Efter min mening vil alle være bedre end HP's support :*)

Nå men løsningen på dit problem postede jeg den 16 maj 2001.
Den nye CD-rom kan du ikke bruge.

Istedet tager du den oprindelige cd-rom og åbner stifinder. Klik på
Teaser.exe og installer!
Ja jeg ved godt den er beregnet til Win95/98, men den virker fint, når du
lige springer setup spærringen over.
Når den er installeret, kan du evt opgradere med den nye cd-rom, men det er
der nu ingen grund til!

Fejl 2117 An undefined program error skyldes at en af filerne på den nye
cd-rom er ÆLDRE end den samme fil på den gamle cd-rom, og det må den ikke
være.
En hardcore løsning på det problem kan du finde her. Kig efter indlægget fra
Ron Gerstner. Han har vedhæftet en fungerede fil, som
du blot skal rename og gemme i rette dir.... (Tak til Finn for denne
løsning)

http://forums.itrc.hp.com/cm/QuestionAnswer/1,1150,0x76ec5f260cafd4118fef009
0279cd0f9,00.html

Men - glem det og installer den gamle cd-rom, så virker det......

OBS Hver gang jeg har skrevet om HP4100C får jeg et hav af henvendelser på
piratkopier af den "sjældne" HP driver cd-rom - det vil jeg ikke imødekomme!
Brug den cd-rom der fulgte med scanneren eller bestil hos HP!

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Thomas Voller

Dato : 21-05-01 11:59

> [...]
> Ron Gerstner. Han har vedhæftet en fungerede fil, som
> du blot skal rename og gemme i rette dir.... (Tak til Finn for denne

Det indlæg klarede det hele. Men næste gang jeg indlæser et image, tror jeg,
jeg bare for sjovs skyld vil se installere Windows 9X driveren fra min
oprindelige CD. Jeg skal altså lige se om alt det ringen frem og tilbage med
HP for at få en driver-CD til Windows 2000 kunne have været undgået.

> [...]
imødekomme!
> Brug den cd-rom der fulgte med scanneren eller bestil hos HP!

I får den heller ikke af mig. Bare ring til HP support og få den tilsendt.
Det er flinke mennesker hos HP, men de er desværre ikke helt så kloge som
Michael.

Tak Michael, du reddede lige min dag.

Mvh. Thomas.

Fra : Thomas Voller

Dato : 21-05-01 13:42

> Istedet tager du den oprindelige cd-rom og åbner stifinder. Klik på
> Teaser.exe og installer!

Den går ikke hos mig. Jeg får bare fejlboks op, hvor jeg ikke har nogle
muligheder ud over at sige OK og afslutte installationen.
http://www.voller.dk/rodebunke/fejl.bmp

Ligger der en anden teaser.exe et sted?

Mvh. Thomas.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-05-01 14:53

Hej Thomas

Jeg tror du har ramt den forkerte fil!

x:\Teaser.exe 483 kByte 07-07-1998 03.00

den springer setup.exe over og viser installationsbilledet.

Fra : John Gehrcke

Dato : 21-05-01 15:32

Jeg ved godt spørgsmålet drejer sig om Win2000 men jeg har haft samme
problem bare i WinME , jeg kunne ikke køre Teaser.exe da den ville opdatere
min usb port hvorved mit system går ned.
Jeg gik i stedet ind i English/app/disk1
og startede setup.exe.
Virkede fint.

Venlig hilsen

John Blom Gehrcke
john@jbg.dk

Fra : Thomas Voller

Dato : 21-05-01 16:02

> Jeg tror du har ramt den forkerte fil!
> x:\Teaser.exe 483 kByte 07-07-1998 03.00

Nej... Det er den fil jeg vælger, men den æder det ikke. På samme måde som
den heller ikke accepterer den, der ligger i \english\app\disk1\

Nåh, men det virker jo også nogenlunde med det fix, du allerede har
beskrevet, lige på nær de grønne funktionsknapper på selve scanneren. De får
stadig Precisionscan LT til at crashe med en fejlmeddelse. Så jeg må bare
vænne mig af med at bruge dem, eller simpelthen deaktivere dem og i stedet
starte programmet fra startmenuen.

Tak for hjælpen.

Mvh. Thomas.