candida svamp
Fra : Mai Søegaard Esperse~

Dato : 23-01-05 13:40

Hej NG

Jeg er igang med Atkins og har i forbindelse med det fundet ud af jeg
lider af stort set alle symptonerne for candida svamp... hvad gør jeg
nu? -jeg har søgt på nettet, men synes det er ret uoverskueligt... er
der nogen af jer der har erfaringer eller som ligger inde med viden om
dette emne mht. til undersøgelse, behandling m.m ?
Jeg er også lidt bekymret for om jeg muligvis kan have indre parasitter,
men det er vel noget man kan bede sin læge om at undersøge?

/Mai

Fra : Ragnar

Dato : 23-01-05 14:13

Hej Mai.

Det kommer jo helt an på, hvor du har infektionen. Men candida svampen er
nem at bekæmpe. Der findes fremragende medicin for det alt afhængig af, hvor
infektionen er.
Hvad er det forøvrigt for symptomer, der gør du tror det?
Og hvorfor skulle du dog have parasitter? (Du har vel ikke snakket med en
Hulda Clark behandler? :)
Men alt sammen er noget din læge kan undersøge for dig. (Ikke en Hulda Clark
behandler!)

Mvh
Ragnar

Fra : Mai Søegaard Esperse~

Dato : 23-01-05 17:29

Ragnar wrote:
> [...]
> infektionen er.
> Hvad er det forøvrigt for symptomer, der gør du tror det?

Jeg har haft lidt problemer med at tabe mig på atkins, så jeg tjekkede i
det kapitel som beskriver forskellige årsager til dette... Der listede
han en række symptoner op, som jeg i høj grad kan nikke genkendende
til... -her er nogle af dem...
hovedpine ved bihulerne
løbende/dryppende næse
forvirret/ ved siden af mig selv
gener fra parfume
irretabel
trang til søde sager
udpræget træthed, selv når jeg får nok søvn..

Jeg er i øvrigt blevet undersøgt af min læge for mangel på jern etc. Ja,
faktisk for alt det hun kunne komme i tanke om vedr. træthed
-det er i øvrigt noget jeg har lidt i af i flere år... Og ja.. jeg
dyrker også motion...

> Og hvorfor skulle du dog have parasitter? (Du har vel ikke snakket med en
> Hulda Clark behandler? :)
Jeg ved ikke engang hvad en Hulda Clark behandler er?? men altså... mest
fordi jeg klør ved endetarmen...

> Men alt sammen er noget din læge kan undersøge for dig. (Ikke en Hulda Clark
Er læger ikke generalt skeptiske overfor candida- svamp
problematikken(eller hvad man nu kalder det...)
Og kan en tarmskylning evt. hjælpe...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-01-05 15:01

"Mai Søegaard Espersen" <mai@maise.INVALID> skrev i en meddelelse

> Jeg er igang med Atkins og har i forbindelse med det fundet ud af jeg
> lider af stort set alle symptonerne for candida svamp...

Der er stort set ingen, der ikke lider af flere af de symptomer, der siges
at være symptom på candida.

De fleste af os har svampen - uden at det giver problemer.

Og hvis du har ændret svampens levevilkår radikalt (på grund af en kur) så
prøv at vent at se, hvad der sker efter noget tid. Du kan dårligt vide, om
det er svampen eller dine radikalt ændrede spisevaner, der slår igennem.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mai Søegaard Esperse~

Dato : 23-01-05 17:35

Lisbeth Jacobsen wrote:
Hej lisbeth...

> Der er stort set ingen, der ikke lider af flere af de symptomer, der siges
> at være symptom på candida.
-men jeg kan nikke genkendende til dem alle -og mange af dem i høj
grad... Er blevet undersøgt for alle muligt hos lægen, men aldrig for
candida...
Har du forslag til andre mulige årsager hører jeg det gerne...

> De fleste af os har svampen - uden at det giver problemer.
jeg tror faktisk den er en del af os alle, men som du siger, at den i de
fleste tilfælde forholder sig i ro...

> [...]
> det er svampen eller dine radikalt ændrede spisevaner, der slår igennem.

Disse her symptoner er ikke nye... jeg har haft dem meget længe og
uanset hvordan jeg lever og spiser...

/Mai

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 23-01-05 16:06

Mai Søegaard Espersen wrote:
> [...]
> lider af stort set alle symptonerne for candida svamp... hvad gør jeg
> nu? -jeg har søgt på nettet, men synes det er ret uoverskueligt

Hold da fast,, Jeg ved intet om candida svamp, men har lige kigget på
sundhedsguiden.dk (
http://www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?categoryId=994&article=1747 )
og statens serums institut. Du må da have det ret skidt hvis du har
stort set alle symptomerne.

Her er lige en kopi af teksten fra sundhedsguiden.

"Symptomer
Hvis candida angriber mundhulen kommer der trøske. Det ytrer sig som
hvide pletter i mundens slimhinder og svælget. Man kan også få sprækker
og småsår. Candida kan give rødt udslæt under brysterne, mellem ballerne
og i underlivet. Mænd kan udvikle balanitis og kvinder kan få
candidainfektion i skeden. Candida i tarmene kan give sår som fører til
blodige diareer, mavesmerter , kulderystelser og høj feber. Hos
patienter med nedsat immunsystem kan candida via blodet spredes overalt
i kroppen. I sådanne tilfælde er infektionen livstruende og kan f.eks.
angribe hjernen, øjnene og skelettet."

> ... er
> der nogen af jer der har erfaringer eller som ligger inde med viden om
> dette emne mht. til undersøgelse, behandling m.m ?

Der kan jeg ikke hjælpe dig

> Jeg er også lidt bekymret for om jeg muligvis kan have indre parasitter,
> men det er vel noget man kan bede sin læge om at undersøge?

Det vil nok være smartest, hellere en læge end en Hulda Clark behandler
(houks pokus)

MVH
Kaser