e-handel.
Fra : Michael og Rebekka A~

Dato : 22-01-05 22:37

Hej gruppe.

Min kone og jeg vil gerne starte en online butik.
Vi er ikke nogle hajer til computer men kender lidt til det.
Vi har kigget på nogle løsninger fra b.l.a synonym og Dandomain, men der er
svært at overskue, hvad man skal vælge.
Er der nogle der kan anbefale en udbyder af netshop løsninger?

Med venlig hilsen

michael

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-01-05 12:37

"Michael og Rebekka Arp" <michaelarp@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har kigget på nogle løsninger fra b.l.a synonym og Dandomain, men der
> er svært at overskue, hvad man skal vælge.

Jeg har tidligere kikket på begge disse løsninger. Efter min mening er
Dandomain´s løsning langt den bedste, med flest muligheder for individuel
tilpasning mv.
Jeg har tidligere haft en lille shop hos Synonym. Der har været utrolig
mange driftsproblemer med den.
Jeg kender et par stykker, der har Dandomain og de er meget tilfredse med
stabilitet og god support.

> Er der nogle der kan anbefale en udbyder af netshop løsninger?

Prøv også at kikke på http://www.scannet.dk/
Efter min mening er Dandomain og Scannet de bedste løsninger på det danske
marked (og også de mest udbredte).

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-01-05 12:59

On Sun, 23 Jan 2005 12:37:18 +0100, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

>Jeg har tidligere haft en lille shop hos Synonym. Der har været utrolig
>mange driftsproblemer med den.

Ja, og de er generelt ikke beredte til at indrømme når der har været
nedbrud. Meget dårlig support - desværre også efter at TDC overtog
dem.

Derfor valgte vi for 1½ år siden at tage konsekvensen af det og
implementerede vores egen løsning vha. OSCommerce.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-01-05 16:21

"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Ja, og de er generelt ikke beredte til at indrømme når der har været
> nedbrud. Meget dårlig support - desværre også efter at TDC overtog
> dem.

TDC trak sig så for nyligt ud af samarbejdet igen. Ved dog ikke om det er
godt eller skidt, men da de overtog Synonym var det et stor tilbageskridt.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 27-01-05 09:01

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prøv også at kikke på http://www.scannet.dk/
> Efter min mening er Dandomain og Scannet de bedste løsninger på det danske

Er der nogen stor forskel på de to? Ved du noget om deres forhold til feks.
Google - kan Google finde produkterne i deres shops?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-01-05 09:31

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse

> Er der nogen stor forskel på de to? Ved du noget om deres forhold til
> feks.
> Google - kan Google finde produkterne i deres shops?

Så detailleret kender jeg dem ikke.
Dandomain´s løsning bruger frames, som i nogen tilfælde kan give
søgemaskinerne kvaler, men jeg ved ikke om det er tilfældet.

Personligt syntes jeg Dandomain´s løsning virker mest gennemarbejdet, måde
admin-delen og selve butikken, men jeg tror det er en smagssag.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 27-01-05 10:36

> Så detailleret kender jeg dem ikke.
> Dandomain´s løsning bruger frames, som i nogen tilfælde kan give
> søgemaskinerne kvaler, men jeg ved ikke om det er tilfældet.

Ok, kan være en afgørende ting.

> Personligt syntes jeg Dandomain´s løsning virker mest gennemarbejdet, måde
> admin-delen og selve butikken, men jeg tror det er en smagssag.

Jeg har kigget på Scannets funktionsliste og den ser mere omfattende ud end
Dandomains, men Dandomains slutter bare med "og meget mere..." som jo er
lidt diffust. Det kunne være rart med en komplet funktionsliste fra
Dandomain, så man kunne sammenligne.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-01-05 11:53

> [...]
> Dandomains, men Dandomains slutter bare med "og meget mere..." som jo er
> lidt diffust. Det kunne være rart med en komplet funktionsliste fra

Prøv at opret en gratis test-shop begge steder, så du kan prøve at arbejde
med dem i praksis. Du køber heller ikke ny bil blot ud fra et katalog, men
forlanger en prøvetur

Det er ikke ud fra funktionsliste jeg foretrækker Dandomain (der er vist
ikke den store forskel), men ud fra hvordan det er at bruge i praksis.
Desuden syntes jeg designet i Dandomain´s løsning ser noget mere
professionelt ud, men som sagt er det sikker en smagssag.

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 23-01-05 14:42

> [...]
er
> svært at overskue, hvad man skal vælge.
> Er der nogle der kan anbefale en udbyder af netshop løsninger?

Kig forbi
www.oscommerce.org (hjemmesiden bag det gratis/open source shopsystemet
osCommerce)

en af de gode danske udbydere
http://www.bgsys.dk/lux/ (hvor du sågar kan prøve en gratis butik i en rum
tid)

og et godt dansk forum om (primært) osCommerce
http://www.openforum.dk/forum/portal.php

osCommerce kan varmt anbefales. Hvis du selv kan installere - og det er
altså nemt - er det endda ganske gratis. Og der er masser af hjælp at hente
på ovenstående forum-side.

Ellers kan jeg varmt anbefale hjælpsomme Ole hos BGsys.

Til osCommerce findes Dankort-modul. Gratis naturligvis, men PBS-gebyrer
slipper man jo ikke for...

Held og lykke.

Finn, Roskilde
NG1001(at)alias.hotpop.com

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-01-05 16:17

"nilfri (4000)" <SeSignaturForMailadresse@pq.dk> skrev i en meddelelse

> osCommerce kan varmt anbefales. Hvis du selv kan installere - og det er
> altså nemt - er det endda ganske gratis. Og der er masser af hjælp at
> hente
> på ovenstående forum-side.

osCommerce er et fint open-source program som jeg også selv har leget med.
Jeg tror dog ikke det er det rigtige nå Michael siger "Vi er ikke nogle
hajer til computer men kender lidt til det". Der skal en helt del til for at
tilrette shoppen, så den ser fornuftig ud (ikke ligner alle de andre, der
anvender osCommerce). Admin-modulet er timmelig mangelfuldt, f.eks. skal man
helt ned i koden for at ændre en så simpel ting som farvevalget.

Fra : M.Nielsen

Dato : 27-01-05 15:02

Hej
Vi har en internetshop, hvor vi sælger musikinstrumenter.
Du kan se den på www.importvarer.dk
Den kører via Dandomain og vi er utroligt tilfredse med deres service.

Har man et problem og sender en email har man et svar indenfor ca. 1 time -
næsten uanset hvornår på døgnet, man skriver til dem.

Det er også meget nemt at lægge tekst og billeder ind, og dine ændringer er
på butikken med det samme.

Med venlig hilsen
Birthe Nielsen

Fra : Michael og Rebekka A~

Dato : 27-01-05 15:45

Hej alle.

Tusind tak til alle der har givet et svar.
Vi har valgt scannet da den virkede meget overskuelig og nem at bruge.

med venlig hilsen

michael

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 28-01-05 07:37

> [...]
er
> svært at overskue, hvad man skal vælge.
> Er der nogle der kan anbefale en udbyder af netshop løsninger?

Vi har anvendt IOS i flere år integreret med vores XAL. Der har ikke været
nogle problemer omend at opstartsprisen på de 24.000 kr. var opsigtvækkende
stort i vores branche set i forhold til virksomhedens størrelse. Men det har
betalt sig at kunne tilbyde denne ydelse.

Carsten Overgaard