Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Telefin - det virker ikke
Fra : Susanne

Dato : 22-01-05 16:09

Nu har jeg prøvet mange forskellige ting for at få min telefin adapter til
at virke. Men det virker stadig ikke.
Jeg har skrevet hvad jeg har gjort. Selv synes jeg at jeg har prøvet alle
løsninger, men der er nok en af jer som kan nok finde den mulighed jeg endnu
ikke har forsøgt. Jeg har brugt ikke krydset kabler hvis der ikke står
andet.

Fra internetmodem til WAN-port på telefonmodem (både med krydset og ikke
krydset kabel) og derefter fra LAN-port på telefonmodem til WAN-port på
router = telefonen virker men internettet virker ikke

Fra internetmodem til WAN-port på telefonmodem (både med krydset og ikke
krydset kabel) og derefter fra LAN-port på telefonmodem til LAN-port på
router = telefonen virker men internettet virker ikke

Fra internetmodem til WAN-port på routeren og derefter fra LAN-port på
routeren til WAN-porten på telefonmodem (både med krydset og ikke krydset
kabel) og derefter fra LAN-port på telefonmodem til computeren = telefonen
bliver ved med at blinke og internettet virker ikke på computeren

Fra internetmodem til WAN-port på routeren og derefter fra WAN-porten til
LAN-porten på routeren (dvs. kun brug af 1 kabel) = telefonen bliver ved med
at blinke og internettet virker ikke på computeren

med håb om hjælp
Susanne

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 22-01-05 17:33

"Susanne" <susanne@graae-rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> at blinke og internettet virker ikke på computeren

Du må lige hjælpe os andre med at få styr på den hardware du bruger.

Du taler om et internetmodem, et telefonmodem og en router.

Kan du røbe:
- Hvilket telefonmodem det drejer sig om?
- Hvilken router det drejer sig om?

Mvh
Claus

Fra : Susanne

Dato : 22-01-05 17:45

> [...]
>
> Du taler om et internetmodem, et telefonmodem og en router.
>
> Kan du røbe:
> - Hvilket telefonmodem det drejer sig om?

Jeg ved intet om teknikken, og for mig er en router en router men
selvfølgelig vil jeg gerne "røbe" hvad det er jeg snakker om.

Jeg har min internetforbindelse gennem Arrownet. Så min forbindelse går over
fællesantennen.
Min router er en Jensen scandinavia Broadband Router 2
og mit telefonmodem er Grandstream HandyTone- 486

Jeg håber at det kan hjælpe med at opklare mit problem.

mvh
Susanne

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 22-01-05 18:31

Hej Susanne.

Din Telefin-adapter går jeg ud fra er en Grandstream ATA-486 og den fungere
også som router
men det lyder som om du bruger en extra router på samme tid, det skal du
ikke.
og ikke noget med at bruge krydsede kabler.

Men fra Internetmodem til WAN-port på din Telefin-adaptor og fra LAN-port
til din computer
og fra PHONE-porten til din telefon og hvis du skal have mere end en
computer koblet til
skal du sætte en SWITCH i LAN-porten.

Håber at det kan hjælpe dig.

Vi Snakkes ved...

MvH. Flemming Jørgensen

Ved svar husk at fjerne FJERNES fra min mail adresse.

Fra : Susanne

Dato : 22-01-05 19:19

"Flemming Jørgensen" <curious@FJERNESoncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til din computer
> og fra PHONE-porten til din telefon og hvis du skal have mere end en

Jeg har 3 computere koblet sammen.
Det lyder dejligt enkelt indtil "skal du sætte en SWITCH i LAN-porten". Er
det en dims jeg kan købe eller hvad ? (teknik er ikke min stærke side)

mvh
Susanne

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 23-01-05 04:54

> Jeg har 3 computere koblet sammen.
> Det lyder dejligt enkelt indtil "skal du sætte en SWITCH i LAN-porten". Er
> det en dims jeg kan købe eller hvad ? (teknik er ikke min stærke side)

Din router kan sagtens bruges, problemet har nok været at din router og tlf
adapter ikke har været koblet sammen mener ikke fysisk med et kabel, mener
på iper. Ved du om din tlf adapter her enablet DHCP ?. For ellers skal din
router vist have sat en ip adresse, men der må være nogle her der ved lidt
om netværk er endnu ikke min stærke side, men på mig lyder det bare som et
opsætnings spørgsmål mellem din router og din tlf adapter. Altså den første
kombination du skriver.

vh
jeppe