Søges: AMD cpu (max. 2600) med Thoroughbre~
Fra : Leif

Dato : 22-01-05 10:45

Har nogen en ide, hvor denne cpu kan købes - har checket EDBpriser.dk

Mvh, Leif
___,
\o

/ \
.

Fra : Carsten

Dato : 22-01-05 12:22

De hedder Athlon XP på edbpriser.
Derefter må du ved hver Processor finde ud af om
det er en Thoroughbred eller Barton.

Jeg mener Barton har FSB 166/333 og 200/400,
mens T-bred har FSB 133/266, men check selv.

Hilsen Carsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-01-05 12:45

Carsten wrote:

> Jeg mener Barton har FSB 166/333 og 200/400,
> mens T-bred har FSB 133/266, men check selv.

Korrekt.

Desuden har Barton 512KiB L2 cache.

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Pan

Dato : 22-01-05 14:46

"Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> De hedder Athlon XP på edbpriser.
> Derefter må du ved hver Processor finde ud af om
> det er en Thoroughbred eller Barton.
>
> Jeg mener Barton har FSB 166/333 og 200/400,
> mens T-bred har FSB 133/266, men check selv.

Det er ikke helt korrekt.

Barton findes også i 133/266 verision. (som Athlon-M og Athlon MP, dog ikke
som en standard XP)
T-Bred findes også i 166/333 (f.eks Athlon XP 2700, som kører 2.16 GHz / 333
MHz med 256 KB L2 cache.

Mvh
Anders

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 22-01-05 16:38

Leif skrev:
> Har nogen en ide, hvor denne cpu kan købes - har checket EDBpriser.dk

Køb en XP 2400+. 2600+/133FSB er ikke nem at få fat i.

mvh
Jeppe Seidelin Dam
(med et Soltek 75-KAV og 2400+)

Fra : Leif

Dato : 22-01-05 20:24

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> wrote in message

> Køb en XP 2400+. 2600+/133FSB er ikke nem at få fat i.
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam
> (med et Soltek 75-KAV og 2400+)

Det var også bare for at få max. cpu hastighed......

Hvad med evt. overclockning?
/Leif

Fra : Steffen Faurholt

Dato : 23-01-05 17:44

www.prishammeren.dk
http://www.prishammeren.dk/shop/default.asp

Fra : Brian Lund

Dato : 24-01-05 07:28

> Har nogen en ide, hvor denne cpu kan købes - har checket EDBpriser.dk

Så har du ikke set godt nok efter! ;)

Thoroughbred har kun 256 KB cache hvor Barton har 512 KB, sådan kan du kende
dem fra hinanden! - De står iøvrigt som "Athlon XP" - Så under avanceret
søgning; max 256 KB cache, Athlon XP:

http://kortlink.dk/edbpriser/hyv

Læg mærke til at 2600+ og 2700+ modellerne her kører 166/333 så det skal dit
bundkort kunne klare hvis du vil køre dem ved den hastighed de er beregnet
til!...
(2600+ findes i 133/266, men er ikke på edbpriser)

Evt. kan du også købe brugt i dk.marked.privat.edb.intern nyhesgruppen!

Brian

Fra : Leif

Dato : 24-01-05 16:17

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote in message

> Så har du ikke set godt nok efter! ;)

Jowda! For som du selv fortæller: 2600 er der ikke.

Snip............
> (2600+ findes i 133/266, men er ikke på edbpriser)
>
> Evt. kan du også købe brugt i dk.marked.privat.edb.intern nyhesgruppen!

Ikke så vild med at købe CPU & RAM brugt - man aner jo ikke om de har været
tæsket via overklokning.

/Leif

Fra : Brian Lund

Dato : 24-01-05 23:35

> Jowda! For som du selv fortæller: 2600 er der ikke.

Jo den er da så, som jeg netop skriver! - Bare kun i 166/333

Anyway så er en 2400+ absolut heller ikke noget dårligt valg!

Brian

Fra : Leif

Dato : 25-01-05 16:06

> Jo den er da så, som jeg netop skriver! - Bare kun i 166/333

Og netop derfor passer den jo ikke til det ønskede i flg. indlægget
overskrift.

Nok om det ikke mere "mudder".

2400 købes ind.
/Leif