Lovpligtige medarbejderforsikringer mm?
Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-01-05 10:31

Jeg står foran at ansætte 3-5 personer i et "løst" ansættelsesforhold
med gennemsnitligt omkring 20 timer pr. måned.

Hvilke ting skal der tages hånd om for at overholde regler og love,
f.eks. skal jeg vel tegne en arbejdsskadeforsikring?

Andet jeg skal være opmærksom på?

Ole Thomsen

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 22-01-05 15:58

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilke ting skal der tages hånd om for at overholde regler og love,
> f.eks. skal jeg vel tegne en arbejdsskadeforsikring?

Du bør herudover huske at tegne en erhvervsansvarsforsikring, så både du og
dine nye medarbejdere er dækket, hvis I skulle komme til at forvolde sakde
på andre personer eller deres tign - f.eks. under besøg ude hos kunderne,
eller ved deres besøg hos jer.

Og husk, at du skal registreres os Told & Skat som arbejdsgver, så du kan
blive registreret for lønsumsafgifter m.v. og så du kan få lov at indehodle
A-skat for dine medarbejdere.

/Flemming U